چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

واگذاری سرخابی ها؛ پروژه شکست خورده

سیدرضافیض آبادی
سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 425765
واگذاری سرخابی ها؛ پروژه شکست خورده
در خصوص بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس سکوت اختیار کردیم و گذاشتیم آبها که از آسیاب افتاد حرف دلمان را بزنیم.
از آنجا که ورزش ما در کلان قضیه به نوعی گره خورده با جریان سرخابی ها و خواه ناخواه استقلال و پرسپولیس روی معادلات ورزشی و حتی اقتصادی و سیاسی و اجتماعی تاثیر گذارند بناچار بایستی مطالبی را در این خصوص بیان کنیم تا حداقل به رسالت خود عمل کرده باشیم چه اینکه گویا گوش شنوایی نیست ولی ما وظیفه خود را انجام می دهیم.

ایرج ندیمی یکی از نمایندگان با سابقه مجلس و رییس فراکسیون تعاون مجلس یک حرف جالبی اخیرا زده که تمام آنچه که باید گفته شود در همین جمله جناب ندیمی نهفته است. آقای ندیمی می گوید: از طرفی می گویند برند های دولتی قابل واگذاری نیست و از این طرف قضیه می آیند و استقلال و پرسپولیس را که جز برند هیچ چیز دیگری ندارند به فروش می گذارند!

خاطرم هست که در زمان مدیریت مهندس عابدینی بر پرسپولیس هم یک چنین اتفاقی افتاده بود. مهندس عابدینی پا در یک کفش کرده بود که من ۴۰ درصد یا ۵۰ درصد سهام پرسپولیس را خریده ام(سال ۷۶). نوشتم که آقای عابدینی لطفا توضیح بدهند که این سهام را از چه کسی- با چه مبلغی- بر چه اساسی- در کدام مزایده و چگونه خریده است و الان چه مدرکی از خرید سهام دارد؟

آقای عابدینی وقتی اصرار و تهدید کرد آن زمان که چه و چه می کند نامه ایی از دکتر غفوری فرد رو کردم که در آن طی دو خط رییس وقت سازمان ورزش پرسپولیس را به صورت امانت به مهندس محلوجی سپرده بود و محلوجی هم که آنموقع وزیر بود همین امانت را به آقای عابدینی سپردند. ...

تا اینکه دولت احمدی نژاد در دو سه نوبت تبلیغاتی خبر از فروش فوری استقلال و پرسپولیس زد ولی فقط تبلیغاتی بود و حالا هم وزیر ورزش نه برای تبلیغات و نه برای اینکه دنبال منافعی باشد اما از سر کم تجربگی آمد و بحث فروش استقلال و پرسپولیس را مطرح کرد و حتی تا مرحله واگذاری و مزایده هم ۴ نوبت پیش رفت اما هربار به مشکلی خوردند که خلاصه همه آن مشکلات به اینجا می رسد که استقلال و پرسپولیس را نمی توان به شخص یا گروه فروخت چون اولا برند دولتی قابل فروش نیست و ثاتیا در مرحله اجرا به یک مشکلاتی می خورند طرفین که اصلا قابل بازگو کردن نمی باشد.

اینکه هنوز هم به رغم شکست این پروژه از قبل شکست خورده ، وزارت ورزش و مدعیان خریداری مشغول چانه زنی هستند یا برای امتیازاتی است که می خواهند از همدیگر بگیرند و یا اینکه از سر ندانم کاری است.
جالب اینکه در این گیرودار یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی مدعی اصلی خریداری پرسپولیس است و اصرار دارد که او بیشترین پول را حاضر است برای اینکار بدهد.

حالا دو کلمه با شخص وزیر ورزش صحبت می کنیم و امیدواریم که اگر مفیده فایده بود مد نظر داشته باشند.
اکنون که پروژه واگذاری استقلال و پرسپولیس به دیوار بسته تر! خورده است و شما را در منگنه ایی عجیب قرار داده ، تقاضا می کنیم هر چه زودتر دو نفر آدم کاربلد و کارکشته و چشم و دل سیر و امتحان پس داده را به مدیریت دو تیم انتخاب کنید و اختیار تام بدهید و حمایتشان کنید تا مثل آن شبی که پرسپولیس در مقابل الهلال عربستان در ریاض تحقیر شد و همه ایرانی ها را خشمگین کرد دوباره برایمان تکرار نشود و حداقل مانند نفت بتواند از اعتبار نام ایران و فوتبال ایران دفاع کند.

از طرفی استقلال و پرسپولیس نماد ورزش و رقابت در همه اجزای ورزش هستند و این وضعیت اسفبار دوتیم دودش به چشم مجموعه ورزش و جامعه می رود و یقینا ترکش های آن به زودی شما را هم خواهد گرفت. به عبارتی اگر استقلال و پرسپولیس را بخواهید به امان خود به بهانه خصوصی سازی واگذار کنید فصل نقل و انتقالات به پایان رسیده و دست دو تیم از بازیکنان خوب خالی است و یک فصل دیگر مردم و هواداران چند میلیونی دوتیم حرص و جوش می خورند و شما را مقصر این وضعیت خواهند دانست.

آقای گودرزی! پاشنه آشیل صندلی وزارت شما همینجاست. اگر می خواهید دوره وزارت شما حداقل به ۴ سال برسد گول مشاوران مغرض یا کارنابلد را نخورید و کاری کنید که این دو تیم خوب بسته شوند تا فوتبال ما ارتقا پیدا کند وگرنه بعید است دربی آینده فصل جدید شما همچنان وزیر باشید اما دربی تحت هر شرایطی برگزار خواهد شد!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *