پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۹
۱۶۴
افکار عمومی همچنان در انتظار پاسخ وزیر خارجه؛

پاسخ‌ به اعتراض درباره دست دادن با اوباما/ ظریف نیامده طلبکار شد!

سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 448562
محمد جواد ظریف در پایان سفر دو هفته ای خود در واکنش به برخی منتقدان داخلی گفت:"دوستانی نیز که تهمت زدند یا توهین کردند، آنها هم حساب کار خود را ان شاء الله با خداوند خواهند کرد.
پاسخ‌ به اعتراض درباره دست دادن با اوباما/ ظریف نیامده طلبکار شد!
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، وزیر امور خارجه ایران گفت: وظیفه وزیر امور خارجه، حضور در مشورت های بین المللی و بهترین فرصت برای کشور است که با استفاده از حضور سران و مقامات عالیرتبه کشورهای جهان در مجمع عمومی سازمان ملل، دیدگاه های خود را مطرح کند.

 محمد جواد ظریف در پایان سفر دو هفته ای خود به مقر سازمان ملل متحد در واکنش به برخی منتقدان داخلی از این سفر و موضوعات آن، با بیان اینکه امیدواریم از این فرصت بهترین استفاده را کرده باشیم ، افزود: دوستانی نیز که تهمت زدند یا توهین کردند، آنها هم حساب کار خود را ان شاء الله با خداوند خواهند کرد.

وی به فشردگی این سفر و تعداد زیاد دیدارها اشاره کرد و گفت: برغم آنکه سفری طولانی بود، هر روز بیش از ۱۰ دیدار داشتیم و جلسات متعددی را مانند جنبش عدم تعهد و وزیران خارجه عضو اکو با ریاست ایران، برگزار کردیم.

وی به دیدارهای دو جانبه اش نیز اشاره کرد و گفت: دیدارهای متعدد دو جانبه نیز با بسیاری از کشورهای اروپایی، تعدادی از کشورهای آمریکای لاتین، آسیایی ها و کشورهای منطقه داشتیم که محور همه بحث های ما متاسفانه به دلیل فاجعه منا، یکی از محورها ضرورت اقدام جدی در مورد قربانیان حادثه بود و همینطور در مورد جلوگیری از تکرار این فاجعه و شناسایی مسئولان و مسببان آن که تقریبا در همه مذاکرات از جمله در مذاکره ای که روز اول با قائم مقام دبیرکل سازمان ملل داشتم و دیداری که صبح دوشنبه با دبیرکل این سازمان داشتم، سایر مذاکرات این بحث پیگری شد.

وزیر امور خارجه درباره حادثه منادر عربستان تاکید کرد: بعضی از اقدامات در این مدت اجرا و باعث شد که گشایش هایی صورت گیرد و حرکت های مثبتی در این زمینه شروع شود که متاسفانه هنوز کافی نیست اما قدری از روزهای اول بهبود پیدا کرده است، مخصوصا با پیام مقام معظم رهبری و اظهاراتی که توسط ریاست محترم جمهور صورت گرفت .

وی به پیگیری های اجرای برجام نیز اشاره کرد و گفت: درباره ضرورت اجرای دقیق برجام توسط طرف غربی و برداشتن تحریم ها صحبت شد که پس از اجرایی شدن برجام و اجرای مراحل قانونی در ایران که هنوز ما به آن مرحله نرسیده ایم، ضرورت دارد که طرف مقابل آماده اجرای تعهداتش شود.

ظریف به بحران های منطقه مانند یمن و سوریه نیز اشاره کرد و گفت: وضعیت منطقه و به ویژه بحران های یمن و سوریه و اینکه متاسفانه برخی همسایگان ما به دنبال راه حل سیاسی نیستند و تلاش می کنند که نیات سیاسی و اهداف منطقه ای شان را به مردم سوریه و یمن تحمیل کنند و متاسفانه در یمن مردم را به خاک و خون بکشند و به دنبال پیروزی بی معنی و غیرممکن نظامی هستند نیز در بحث های ما مطرح شد.

وزیر امورخارجه کشورمان به جلساتش با سازندگان سیاست در آمریکا در دو حوزه افکار عمومی و حوزه سازمان ها و مجامع فکری و موسسات مطالعاتی اشاره کرد و گفت: علاوه بر این دو حوزه، همه مباحث یادشده را نیز با دیپلمات ها و وزیران خارجه سایر کشورها مطرح کردیم.

وزیر امور خارجه در پاسخ به این سئوال خبرنگار صداوسیما که آیا در دو دیدار دوجانبه با همتای آمریکائی خود، علاوه بر موضوع برجام، درباره سایر موضوعات مانند سوریه نیز صحبت شد، تاکید کرد: خیر، موضوع همه جلسات ما برجام بود.

وی به نشست وزیران خارجه ایران و پنج بعلاوه یک در حاشیه افتتاحیه مجمع هفتادم اشاره کرد و گفت: در جلسه پنج به اضافه یک، بحثی شده بود که سایر موضوعات هم ممکن بود بعد از پایان آن جلسه مطرح و از فرصت استفاده شود اما متاسفانه جلسه دیرهنگام شروع شد و در زمانیکه به پایان جلسه رسیدیم، فرصت برای مباحث دیگر نبود.

ظریف گفت: اما درجلساتی که با آمریکایی ها داشتیم، دو جلسه ای که با آقای کری بود، هر دو جلسه درمورد مشکلاتی که ممکن است در مسیر اجرای برجام ایجاد شود، مخصوصاً نحوه اجرای تعهدات اجرایی آمریکا، چه از سوی دولت مرکزی و چه از سوی ایالت ها و چه از سوی دستگاه های مختلف آمریکایی بحث کردیم و در این زمینه گفتگوهای جدی داشتیم.

وی در بخش انگلیسی این مصاحبه بار دیگر به موضوع برجام و رفع تحریم ها اشاره کرد و گفت: در این سفر این امکان را یافتیم که بر جدیت اجرای توافق و تعهد کشورهای غربی بر اساس مفاد برجام که درباره برداشتن تحریم ها و حرکت به جلو توام با تعاملات جدی و پایداری در توافق است، تاکید داشته باشیم که این امر به نفع همگان است.

وزیر امور خارجه گفت: در دیداری که با دبیرکل سازمان ملل و همچنین وزیران خارجه دیگر کشورها داشتم، درباره مشکلات منطقه ای و حادثه منا در عربستان و همچنین راه و روش های خاتمه بحران سوریه و یافتن راه حل سیاسی برای آن کشور نیز مذاکراتی داشتیم.

وی افزود: ایران همیشه نقش عمده ای در پیشرفت موضوعات در منطقه و یافتن راه حل سیاسی، ثبات و مبارزه با افراط و فرقه گرایی داشته و اکنون دلیل بهتری بوجود آمده است که از ایران برای نقشی که در منطقه ایفا می کند، قدردانی شود و امیدواریم این قدردانی منجر به دست یابی به سیاست های جدی برای واقعیات در منطقه شود.

ظریف در پاسخ به این سئوال که آیا درباره فاجعه مکه و موضوع تحقیقات، پیشرفتی داشته اید و با پاکستانی ها نیز گفتگویی کردید و آیا آنان نیز با ایران در چنین تحقیقاتی همراهی می کنند، گفت: در این مرحله تمرکز ما بر بازگرداندن همه حجاح و پیکر کسانی است که جان خود را از دست داده اند و این اقدام توام با احترام صورت گیرد.

وی تاکید کرد: البته بر ضرورت تحقیقات جدی و همچنین جلوگیری از وقوع حوادثی مشابه در آینده نیز صحبت کرده ایم که امیدواریم اجرا شود.

ظریف در ادامه پاسخ هایش به زبان انگلیسی در جواب سئوالی درباره سوریه و نقش جدید روسیه نیز گفت: براین باوریم که همه جامعه بین المللی باید در مورد سوریه به منظور مبارزه با افراط گرایی و تروریسم در منطقه ما همکاری کند ولی متاسفانه تاکنون توجهات جدی برای مقابله با این موضوع وجود نداشته است و امیدواریم ابتکار روسیه تغییری در این وضعیت ناگوار ایجاد کند.

آخرین سئوال بخش انگلیسی این مصاحبه از وزیر امور خارجه درباره بحران یمن بود که ظریف گفت: بر این باوریم که طرف های یمنی به دستیابی به توافقی بسیار نزدیک شده بودند ولی متاسفانه از آن توافق سرباز زدند و به نظر می آید کسانی که در عملیات نظامی ضد مردم بی گناه یمن شرکت دارند، هنوز درک نکرده اند که هیچگونه راه حل نظامی برای یمن وجود ندارد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: آنها باید در پی دستیابی به راه حلی سیاسی باشند که همه گروه های یمنی در آن کشور را شامل شود و امیدوارم آنان به زودی سر عقل آیند و این حقیقت را درک کنند و افراد بیشتری قربانی این درگیری خونین نشوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یه باره با نتانیاهو هم دست بده و عایت احترام رو بجا بیار و خیال همه اصلاح طلبان رو راحت کن.
با مسعود رجوی اما هنوز دیدار و رو بوسی نداشته، باز هم جای شکرش باقیه.
مرگ بر آمریکا و آمریکاپرستان
اینها علیرغم نظر امام خمینی ره و مقام معظم رهبری که آمریکا را شیطان بزرگ و عامل گرفتاری ایران و منطقه می دانند،قصد دارند به هر قیمتی شده ایران را زیر بیرق کدخدا ببرند! و نام خود را در صفحه سیاه تاریخ ایران ثبت کنند!
امید
همونکه با اربابشون داشته کافیه!
United States
آیا دست دادن پوتین و اوباما و یا سفارت آمریکا در موسکو نشان از ضعف روسیه است؟؟
متحجران حتی حاضر نیستن خودشان فکر کنند.
پارمیدا سادات
Iran, Islamic Republic of
کاش مجلسی داشتیم که با دل خوشی به آن میتوانستیم به مواخذه ظریف امیدوار باشیم...
حیف که اکثرا تطمیع می شوند و ... بعله!
تا علی آقا هست ظریف هم هست
Netherlands
علی آقا ریشه دوانده ، اما فرجام (سرانجام)ها را در تارخ بگرید، عاقبت با متقین است، یعنی اینکه نا امید نباش.
یا حق
رضا
اگه تا حالا یه وزیر سیاستمدار داشتیم اون هم ظریف بوده منتها چه داند آن که اشتر می چراند!!!!!! یه عده نفهم فقط بلدن حرف مفت بزنن و بهانه تراشی کنن!
فک کنم هنوز یه دونه گندم ته کیستون دارین و گر نه می فهمیدین اوضاع مملکت از چه قراره و چه فشاری رو مردم هست!!!!
خاتمی جونشون گویا تو مراسم دفن اون پاپ ژان پل دوم گور به گوری با موشه کاتساو رهبر رژیم صهیونیستی دست داده بود. این کار جدیدی نیست.
اره خاتمی جون ماست.همین درد برای امثال شما بس که بسیاری زیر علم شما سینه نمیزنن وعاشق خاتمی اند
Netherlands
عشفها ئی کز پس رنگی بود
عشق نبود عاقب ننگی بود
یا علی مددی
عمار
Iran, Islamic Republic of
طبق معمول خنده برای انطرفیها وخشم وابرو درهم کشیدن،خط ونشان ،استفاده از القاب زیبا برای منتقدین داخلی!!!
دکتر کارت بد بود باید عذرخواهی کنی .چرا با فرار به جلو طلبکار ملت شدی!!!!؟؟؟؟
محسن تهران
آب که سربالا بره قورباغه ابوعطا میخونه ! ! ایشان را قهرمان ملی دانستند ! ! تاریخ را چطوری جواب میدهید ؟ ! ! بانیان عهدنامه های گلستان و ترکمنچای را چطور قضاوت میکنند ! شما را هم همینطور قضاوت خواهند کرد ! ! دیر نیست که رسوا شود هر که در اوغش باشد . یا علی
خیال اصلاحطلبها با این کارها راحت نمیشه

فقط با حمله نظامی و نابودی ایران آروم میشن این وطن پرستهای زاده کوروش کبیر

حالا تازه این اولشه
حمید
روکه نیست صدرحمت به سنگ پا به دشمن خداودین دست میده بعدش هم منتقدین رابه خداواگذارمیکنه !!!!! خداانشاءالله به کمرش بزنه هیچ آبروئی برای اسلام وانقلاب نگذاشته تازه طلبکارهم‌شده ؟ عجبا
عسکریان
میگم مگه نمی دونستید آقای زاهدی وزیر محترم ننه چاوز و نماینده فعلی شما با وزیر فن آوری اسراییل دست داده و یه کمی بیشتر شما فکر کردید مردمک هالو اند
علی
شما ها بویی از ادب نبردین
عمار
Iran, Islamic Republic of
جواد جان پاسخ بده وبا حرفهای مظلوم نمایانه "واگذار بخدا"فرار بجلو نکن !!!
همانطور که با کری وکوری دل میدی قلوه میگیری .
امروز روز پاسخ است .فرار ازپاسخ ممنوع!!!!!!
ایرانی
United States
خود فلسطینیها و اعراب با سران رژیم صهیونیستی سر یک میز می نشینند و .... میخورند و بعضی از آنها هم آمار و اطلاعات نیروهای ایرانی را جهت خوش خدمتی تقدیم میکنند ! منصف باشید.
از یاسر عرفات گرفته تا همین خالد مشعل و عباس هنیه و . . . .
اولا چرت نگو ، کجا مشعل و هنیه با اسرائیلیا گرم میگیرن ؟!
ثانیا امثال عرفات و محمود عباس یک مشت خائنند که هیچ ابرویی پیش مردم ندارند .
حالا بنظرت شازده به کدومشون می خوره ؟!
ایرانی
اگر گرم نگرفتن خوش رقصیهای که با مخالفان سوری وداعش کردندچیه ؟ مگر مواضع ایران را نمیدانستند؟ دم تکان دادن برای ملک سلمان برای چیه؟
ل
ننه چائز بغل کرد همه لال بودند خیلی جالبه
شمس
اون موقع کسی لال نبود ولی مثل اینکه شما کور بودی اعتراضا رو ندیدی.
Iran, Islamic Republic of
شما هم كور بوديد و هم لال خانم شمس
کامران
شما هم زیاد فحاشی نکن خدا رو شکر ادبیات هتاکانه شما مال دیروز و امروز نیست از اول انقلاب ادبیات شمارو از مجاهدین خلق زیاد شنیدیم. امیدواریم یه روز روی منافقتون برای همه معلوم بشه
یوسف
حداقل کل کل میکنید یک جوابی بدید که بشه یک منطقی براش تراشید ، آخه طبق چه منطقی ایشون کور بودند ؟ فقط خواستی یک فحشی داده باشی
کدوم اعتراض؟.همه ی دلواپسا کیف کردن
ننه چاوز تا حالا چنتا هواپیمای مسافربری ایرانی رو تو آسمو ن ساقط کرده؟/
ننه چاوز تا حالا از حکومت دیکتاتور منطقه بر علیه ایران حمایت مالی و تسلیحاتی انجام داده؟؟؟
ننه چاوز و کشورش چندبار در ایران کودتا انجام داده اند؟؟
ننه چاوز از ریگی هم حمایت کرده؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
پیگیر حمله اعراب و مغول به ایران هم بشوید زیاد نگذشته !!!
United Kingdom
خوب جوابش دادی دستت درد نکنه
حسین
Iran, Islamic Republic of
شما خسته نشدین بعد از دوسال دارین همچنان اشتباهاتتون رو گردن احمدی نژاد میندازین؟!!!
Iran, Islamic Republic of
اون بغل کرد یا نکرد به شما چه ربطی داره؟؟؟
شما بیا توضیح بده چرا رفتی دست دادی؟ چرا خون ب دل خانواده شهدا میکنی
Iran, Islamic Republic of
شما لطفا از خانواده شهدا مايه نزارين...
آرش
نکنه شما و مسعود رجوی جونتون باید مایه بزارید. چرا نمی فرمایید اراده سازمان متبوعتون "منحرفین خلق" دقیقا همینه...که بازهم نفاق کنید وخودتونو معتقد بع اسلام نشون بدید...
آخه من خودم فرزند شهیدم وادادگان به شیطان امیدوارم با شیطان محشور شوید اللهم عجل لولیک الفرج آن نابود کننده ی سیاست بازان معاویه ای حزبگرایان دروغگویان سیاهنمایان تهمت زنندگان مرفهان بی درد اشرافگران مفصدان بزرگ آقا زاده و وابستگان به غرب و شرق
بسيجى :
اربابت درحين قتل عام مكه ومنا تو ينگه دنيا كه دل ميداد دل
ميگرفت و قهقه مشمئز كننده تحويل قاتلين ميداد ، لابد بايد
مايه بزاره ؟؟!! جون شما ها خيلى بخون وروح شهيد بها ميدين
؟؟؟ !!!
ض
اولا که خوب کرد دست داد. دوما هم چرا انقدر میسوزین؟!!!
عسکریان
من خانواده شهیدم با کد کامپیوتری 1352 واز حرکت ظریف وروحانی به شدت حمایت میکنم حمایت می کنم
این اقایون شهدا رو نمیشناسن! به اذعان یکی از همین سردمداراهای امریکایی! وقتی مردم فوج فوج تو جبهه ها و زیر موشکها جون میدادند این اقایون تو خارج معلوم نیست چیکار میکردن!!!!
ساکت باش، دست دادن ظریف هم به شما ربطی نداره.
اگه به من جزئی از مردم ربط نداره پس به کی مربوط میشه ؟ !
ایرانی
United States
بغل کردن زن نامحرم توسط رئیس جمهور ایران اسلامی مشکل نداره؟دست دادن با یک رئیس جمهور مرد که با کشورمان درحال مذاکره است مشکل داره،شاید این وسط یک سری میخواستن دلالی کنند،نوننشان بریده شده حالا جیغ میزنند داد میزنند
رضا
چرا حرف مفت می زنی؟ چه ربطی داره؟؟؟؟!!!!! هر چیزی رو به خونواده شهدا ربط میدین!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
همه داد زدند و اعتراض كردند
Iran, Islamic Republic of
مگه ننه چاوز شیطان بزرگ بود؟!
ننه ی چاوز نامحرم نیست؟
س
تو کر بودی ، نشنیدی !
همه به قضیه پیر زنی ۸۰ ساله مادر چاوز اعتراض کردند ولی به دختران ۲۰ ساله ایتالیایی که خاتمی مصافحه کرد اعتراض نمی کردند
سيد
Iran, Islamic Republic of
ننه چاوز چه ربطي داره اون كه شيطان بزرگ نيست عزيز, يه پيرزنه بابام جان تو بلدي برو بغل كن
Iran, Islamic Republic of
درود به عقلانیت ظریف...و مرگ بر دلواپسان منافق.. .
ننه چاوز دشمن ما نیست .اوباما رییس دولتیه که دشمنیش با ایران و ایرانی ثابت شده تا کی میخواین خودتونو به خواب بزنین فکر کنین کدخدا براتون کاری میکنه .به جای کدخدا با خدا باید بست و تلاش کرد تا ایران رو بساریم
احتمالا تو كر بودي كه انتقادها رو نشنيدي
شما اگه ننه چاوز رو دیدی وقتی روحانی دست اون پیر زنه رو توی بیمارستان گرفت ندیدی یا خودتونو به کوری زدین
اولا هیچکس لال نبود در ثانی یک تار موی آن پیر زن می ارزد به همه این آدمکشهای آمریکایی و نوجه های داخلی اش
آقا این اصلا بره با ننه اوباما وصلت کنه اگه ما حرفی زدیم
بابا بهشون صرفه بزنه تا کمر خم نشه
اسلامی
اخه ادم !!!!! پیر زن هشتاد ساله جوان مرده که از شدت غصه و غم دوست پسرشو مثل پسرش دونسته و سرشو به شانه اش گذاشته کجا و دست دادن و خوش و بش کردن با خونخوارترین موجود دنیا یکیست ؟؟؟؟ خجالت خوب چیزیه !!!!!
Iran, Islamic Republic of
مادر چاوز رو میذاری کنار نماینده شیطان بزرگ؟! به به عجب استدلالی!
وظیفه تان در برابر راکفلرهای آمریکا؟!!
Iran, Islamic Republic of
نتیجه دیپلماسی خنده و اتفاقی!
مجلس باز هم خوابی یا می خواهی خودت را به خواب بزنی.... واقعا جای بسی تاسف.
.... البته اگر آقای رییس بزرگ و اعوان و انصارش مثل با. و اب. و بر. و جل. و.... دوباره لابی نکنند ونظر شخصی خود را به همه مجلس قالب نکنند.
میثم
Iran, Islamic Republic of
دکتر نمیشه اتفاقی ییهویی یکبار هم که شده واسه منتقدین داخلی بخندید !!آخه ما همیشه اخمهای شما رادیدیم وصدالبته اخمها وتشرها وانواع واقسام الفاظ زیبای نوازشگر دکتر مچکریم را.
بابا ماهم دل داریم با ما اینجوری برخورد نکنید.
Iran, Islamic Republic of
اجراي قانوني برجام ؟؟؟؟؟
سلمان
Iran, Islamic Republic of
هیچوقت یک ایرانی راتهدید نکن دکتر!!!!خوب نیست بده.
بیا منو بخور!! یه چیزی هم بدهکار شدیم....
علی
وقتی خیالش از اکثریت نمایندگان مجلس که در مورد این جنایت آشکار و موهن (دست دادن با شیطان بزرگ) سکوت کرده اند راحت است، باید هم طلبکار باشد!
یک علی دیگه
Iran, Islamic Republic of
اکثریت نمایندگان و اکثریت مردم.تازه وعده ما و شما اسفند شما 2 درصدیها به اندازه 90 درصد ادعا دارین.
سرور
Romania
امیدوارم مجلس بعدی همه چپی و کارگزارانی باشند تا ببینیم چه گلی به سر مملکت می زنید.اگر امروز برخی به اسم رهروی از ولایت و آیت الله زاده ها در راس مجلس نبودند وزرای ... مثل آخوندی و ظریف و طیب نیا هم کاره ای نبودند.
رای آوردن آخوندی مرا یاد رای آوردن مهاجرانی در مجلس پنجم به ریاست ناطق نوری انداخت.بعد از هفت سال معلوم شد ناطق و خاتمی هردو زیر قبای پدرخوانده هستند.
United Kingdom
بهتر آن است راستش را بگویید! و بگویید که نسبت بعضی‌ها با شیطان بزرگ «لحمک لحمی و دمک دمی» است! چرا راستش را نمی‌گویید که اوباما و جان‌کری را دوست می‌دارید؟ آدم خوب است پای حرفش بایستد! و تقصیر را گردن تصادف نیندازد! مرد باشد و رک و راست بگوید این بود "تدبیر ما"!
در میان سپاه رسول اکرم نیز اصحابی بودند که ابو سفیان را دوست میداشتند
کاظم
اصلا با خانواده برو خونشون. اما بدون اسم نماينده ايران!
Iran, Islamic Republic of
در خصوص کشتار زائران خانه خدا، چه برخوردی با عربستان شد؟
دکتر ظریف
Iran, Islamic Republic of
منم دیروز یهویی و اتفاقی با دختر همسایمون روبوسی کردم....
مشکلی نداره که....
.
.
.
.
.
.
.
مشکل داره؟؟؟؟؟
..
.
.
.
.
.
اخیییییییی
نمیدونستم
Iran, Islamic Republic of
سلام. روابط دیپلماتیک، خاله بازی نیست که سران کشورها روی از همدیگر بگردانند. عرف دیپلماتیک اقتضا می کند رعایت ادب و احترام بشود. آقایانی که می گویند چرا آقای ظریف با آقای اوباما دست داد نظرشان چیست؟ در موقعیتی که آقای دکتر ظریف قرار داشتند آیا باید در مواجهه با آقای اوباما رویشان را بطرف دیگر می کردند؟ حال که ما ادعای تمدن 7000 ساله داریم باید در همه زمینه ها ادب و فرهنگ را رعایت کنیم. بنابراین بنده بعنوان یک ایرانی، از جناب آقای دکتر ظریف بابت همه زحماتی که در حوزه روابط خارجی متقبل می شوند تشکر می نمایم. با آرزوی موفقیت و سلامتی برای ایشان
Iran, Islamic Republic of
عرف اجتماعی هم میگه اگر ناموس تو خواست با هم دست بده تو مانع نشی چون ما تمدن 7000ساله داریم
Iran, Islamic Republic of
ببخشید اصلاً موضوع دیپلماتیک چه جای مقایسه با ناموس است؟ واقعاً متأسفم برای چنین مقایسه کردنهایی. !!!!!!!
قربون دهنت
سلام، آره عزیز دلم ما ایرانی هستیم، ایرانی با فرهنگ و ادب غنی و چند هزار ساله، ایرانی که همیشه و همه جا رعایت ادب و احترام رو میکنه اما آخه عزیز دلم چرا داری سفسطه میکنی این چه ربطی به دست دادن آقای ظریف با اوباما داره، حرف همه اونایی که دارن اعتراض میکنن اینکه آقای ظریف میتونست به طور اتفاقی (البته به قول خودش که میگه با اوباما اتفاقی رو در رو شده، که معلوم نیست داره راست میگه یا دروغ) با اوباما روبرو نشه تا مجبور بشه رعایت ادب و احترام و فرهنگ 7000ساله رو بکنه.
اسلامی
داداش مثل اینکه گزارش خبری سفر نخست وزیر عراق به امریکا رو ندیدید که چطور اوباما و دوستان غربیش بدون اعتنا به ایشون پشت به او کرده و خنده کنان از طرف دیگر رفتند و نخست وزیر عراق هاج و واج مونده بود چکار کنه / پس عرف دیپلماتیک که شما میگید فقط برای ما ها جهان سومی هاست .... نه کدخدا بیخدا و غربیهای جنایتکار ؟؟؟؟
⁉️
بابا ! ما چكار ب خاله بازی کردن شما داريم ؟
ما ميگيم غيرت كجارفته ؟. جنابعالى خاله بازى ميكنى بكن
نميخواى نكن. اما قاطى نكن ،،،،،
مرگ بر آمریکا
هادی
Iran, Islamic Republic of
اصلا تیتر با متن همخوان نیست :ذهن خوانی است.
واقعا یک دست دادن بی اهمیت که نه فرصتی بشمار می رود و نه تهدیدی این قدر باید مشغله ذهنی نخبگان !!! جامعه ما باشه .سوال من از شما نخبگان این است مگر صدام و طارق عزیز ( عاملین مستقیم آمریکا ) در طول جنگ انبوهی از مردم ما را در جبهه و شهر ها شهید نکردند ؟و این همه خسارت به ایران اسلامی وارد نکردند؟چرا نظام زمانی می پذیرد جلوی پای همین طارق عزیز فرش قرمز پهن کرده و شعارهای ضد صدام را از روی دیوارهای ورودی فرودگاه مهراباد پاک کند ؟
....
چرا خودمان به دست خودمان اقداماتی را انجام میدهیم که مورد تمسخر دنیا قرار گیریم . چرا حضرت امام زمانی که برژنف با آن سوابق استبدادی وجنایت از دنیا رفت دستور دادند هیئتی برای شرکت در تشیع او به شوروی برود در حالی که قبل از اعلام نظر حضرت امام بسیاری از نمایندگان مجلس ضمن مخالفت با اعزام هیئت قصد داشتند نخست وزیر وقت را استیضاح کنند چرا واقعا ؟خداوندا به حق فاطمه زهرا س کسانی را که خیر خواه این مردم نیستند هدایت فرما
مقدم
چرا چرت ميگي اين آدم بايد پاسخگوي خون همه شهداي انقلاب باشه ، مگر مسئوليتها توي نظام ما خاله بازيه كه هركسي هر طور خواست رفتار كنه پس خط قرمزهامون چي ميشه؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ببخشید شما که هنوز نمی دانید در رسانه های عمومی چه جملاتی را بکار ببندید چگونه دم از خون شهدا می زنید. کدامیک از شهدای عزیز ما حتی در وصیت نامه های خود عبارت سخیف شما (چرت گفتن) را بکار برده اند؟ تا کی ملت ایران باید در گذشته سیر کنند. باید به آینده فکر کرد. آینده نیاز دارد که همه باتعامل و گفتگو و حفظ ادب با یکدیگر سخن بگوییم.
برادر من خودت رو به خواب نزن.
آمریکا به عنوان استکبار بزرگ در جهان شناخته میشه و ایران هم به عنوان پیشتاز در مبارزه با ظلم و ستم استکبار حالا آمریکا از این دست دادن به زعم شما بی اهمیت به همه جهان پیام میده که ببینید بالاخره ایران رو هم به زانو درآوردم با اینکه هر روز تهدیدش می کنم و شاخ شانه میکشم و... بازم وزیرش برای دست دادن و خوش و بش کردن با من سر از پا نمیشناسه.
هادی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز دقت نکردی به شکل و محتوای اقدام صورت گرفته این آمریکائی ها بودند که برنامه ریزی کردند رئیس جمهورشان با وزیر خارجه ما مواجه بشه پس این نشان از اقتدار ایران و وزیر خارجه آن دارد .مسئله دیگر اینکه در عرف دیپلماتیک دنیا رئیس جمهور با رئیس جمهور وزیر با وزیرو . . . پس ببین این حرکت برای آمریکائی ها مهم بوده نه برای ایران دنیا این مسائل را متوجه است ما هم متوجه باشیم اقتدار ایران اسلامی را خودمان تخریب نکنیم
سید علی
ببین هادی جان شما هرچقد هم منطقی صحبت کنی جماعت تندرو بازم ی بهونه ای پیدا می کنه.باید به حرفهای شما موضوع دست دادن دکتر مرندی با صدام حسین رو هم اضافه کنم.

ببین در کل یک جماعتی هست تو این مملکت به شدت تندرو که فقط و فقط به فکر منافع حزبی فردی و جناحی خودشون هستن نه منافع مملکت.براشون هیچ اهمیتی نداره شما چقد منطقی هستی.دقت کن ببین به انسانی که دو سال زحمت کشید چه توهین هایی که نکردن.
زرديني
خودشونم فهميدن اشکال داره که اکنون شما و اونا دارن ماله کشي ميکنن که اتفاقي بود
سلام
Germany
پسرم اوباما هزاران نفر را در يمن و لبنان و عراق و سوريه و...................كشته ننه چاوز چه كسى را كشته؟!
زیاد مهم نیست من کی ام
Iran, Islamic Republic of
ننه چاوز احمدی نژاد و کشته عزیز!
محمدی
ننه چاوز .... نژاد رو کشته!
آقای ظریف به عنوان نماینده وعضو محترم هیات دولت جمهوری اسلامی که سابقه خصومت امریکا با ملت ایران را اطلاع کامل دارند وایشان حرکات و اعمالشان به حساب ملت ورهبری نظام ثبت میشود چطور بدون اجازه از ملت ایران و رهبری معظم وخانواده شهدا که ریاست محترم جمهور ماهانه به خانوادهشان سرکشی مکنند اینکار اشتباه را انجام داده اند آیا مجلس محترم نباید از رییس دولت و شخص آقای ظریف سوال کرده ومردم را از نگرانی رابطه پنهان دولت یازدهم با امریکا آگاهسازند آیا اگر امام خمینی یا حضرت امام خامنه ای در راهرو قرار داشت همین کار را انجام میداد؟؟؟؟
احسنت
Iran, Islamic Republic of
اخوی شما که میفرمائید نباید با دشمن دست داد چرا موقعی که ولایتی با طارق عزیز دست داد اعتراض نکردی؟ حالا شما هیچ چرا اون موقع و الان این مراجع عظام هیچ کدوم فتوا نمی دن که اینکار حرومه؟ شما که میگی حرومه براساس کدوم آیه و حدیث میگی؟ اونا که میگن حلاله طبق سنت پیغمبر میگن. اونا که میگن مستحبه طبق حدیث "صافح عدوّك وإن كره" از حضرت علی (ع) میگن. اونا که میگن واجبه براساس آیه 60 سوره انفال میگن (و ان جنحوا للسلم فاجنح لها) میگن. شما طبق چی میگی؟
حمید
بازدید برخی ازخانواده محترم شهداء بازدیداز خانواده هائی است که فرزندانشان دراثر خیانت زیرکانه همین امریکا به شهادت رسیدندویک حرکت فرمالیته وظاهر سازی است وبس.
ایشون با اجازه اکثریت قاطع مردم برای پیشرفت کشور مذاکره کرد و اقدام اخیر ایشان نیز مورد تایید ملت ایران است.
Iran, Islamic Republic of
زنده و پاينده باشند دكتر ظريف عزيز
همه ما انسان ها پاینده هستیم . منتها توی اون دنیا یه عده تو بهشت پاینده اند و در آغوش انبیا و ائمه و امام خمینی و شهدا و . . . و یه عده هم توی جهنم دست در دست و هم آغوش شیطان اکبر و شیطان اصغر پاینده اند .
شهبازی
... منظورت از خدا کدخدا نیست؟؟؟؟؟؟
ایرونی
وزیر امور خارجه درباره حادثه منادر عربستان تاکید کرد: بعضی از اقدامات در این مدت اجرا و باعث شد که گشایش هایی صورت گیرد!!!!
جناب دکتر ظریف الممالک! شما اصلا کاری کردی که گشایش صورت بگیره؟ جز مواضع ضعیف و خفت بار (علی الخصوص عدم اجازه وزیر خارجه عربستان برای دیداربا شما) و دست دادن با اوباما مگه کار دیگه ای هم شما انجام دادین؟
خداوند نگهدار رهبر مقتدرمون باشه که با مواضع محکمشون هم تو د هن حکام عربستان زدن و هم به شما درس دیپلماسی دادن.
زرديني
بي انصافي نکن ايشون در ماجراي منا خيلي زحمت کشيد نديدي چه جوري جلو اميرک کويت زانو رد؟؟؟؟؟
همه شما که با عقل ناقصتون قدر دکتر ظریف رو نمیدونید باید برید به گور سیاه لیاقت شما همون محمود .اجنبی ها
حمید
قربان ادب نداشته ات.
اسلامی
بی ادب بی تربیت . درضمن بهتره ظریف بره همون امریکا زندگی کنه که طبق اداب اونا کار میکنه
سرور
چقدر شبیه روحانی حرف زدی.خودش نیستی!
ناشناس
ادب شماها همین هست نسبت به مردم
تو هم بگو دیگه برید به جهنم مثل رییس تون
Romania
رعایت آداب دیپلماسی اشکال نداره
852
United States


خیلی پررو تشریف دارید شما که جز دیپلماسی التماس و خنده کاری بلد نیستید

اگر رهبری وارد نشده بود الان باز کشته داده بودیم تو مکه




خدا سایه رهبری را از سر ملت ما کم نکنه وگرنه وطن فروشانی مثل شما معلوم نیست چ برسر این کشور بیارن

فعلا برجامت و بچسب و بقیه خیانت هات و بکن اقای لبخند
Iran, Islamic Republic of
بايدم طلبكار باشه...ظريف باعث افتخار اين سرزمينه
جواد
United States
فتحعلی شاه همک مایه افتخار ایران بود
کدوم سرزمین
ایران یا امریکا؟
زرديني
شايد منظورت اون سرزمينه آخه ايشون بزرگ شده اونجاست
سعید110
وزیر به جلسه پرسش و پاسخ تن در دهد تا خودش بخه خودش نمره بیست نداده باشد.
آنها که مراقبند انقلاب به دست ناهلان و از خدا بی خبران نیافتد، دقیقا رضایت خدا را در نظر می گیرند . نه آنها که حرفشان با عملشان یکی نیست.
واقعا متاسفم برای کسانی ک میگویند چرا ظریف با اوباما دست داد ی ذره اون مغزتونو ب کار بندازین ببینین مگه میتونست دست نده اگه هم میتونست دست نده دلیلی نداشت دست نده
آخرش معلوم نشد که این دست را بده یانده منظورت کدومه میخواهیم به نشوته ات رای بدهیم......!!!!
ایشون به نمایندگی از ما (یه عده از مردم ایران که در انتخابات شرکت کردیم و به راحانی و سید بزرگوار جناب آقای خاتمی رای دادیم) با اوباما دست داد هروقت شما رئیس جمهور انتخاب کردین برید خودتون دعوا کنید
سعید110
مگه میشه امامی که صدها هزار شهید به پای راهی که برای این ملت گشود و شهید شدند، سید بزرگوار باشه و این آقایی که در ادامه نام رئیس جمهور اسمش را بردی هم که خون همه این شهدا را تا مرز به هدر دادن کامل پیش برد هم سید بزرگوار!
خیال می کنی آنها که به کشور و انقلابی که نونش را خوردند و قبل انقلاب بزرگ شدند، ولی عوض تشکر، خیانت به این بزرگی کردند، باید حتما رو پیشونیشون نوشته باشه خائن تا بعضی بی بصیرت یا کم بصیرت ها همه چیز رو متوجه بشند.
سید بزرگوار رو خوب اومدی!سید بزرگوار با بانوان بزرگوار ایتالیا دست میدادن و به امثال شما میخندیدن که بهشون میگید سید بزرگوار،بزرگوار!
گل کاشتین با انتخاب این ...
بابا يه دست چيرى نيست چند دست بديد
محسن
Estonia
وقتی کبک سرشو میکنه تو برف معلومه که اشکالی نداره (پس توصیه رهبری برای شیطان بزرگ بودن امریکا چه شد؟)
ناآشنا
ننگ برشما و اون دوتا رئیس جمهورتون !!!!!!
شمااصلاح طلبا چقدر ادبیاتتون شبیه جوجه دیکتاتورهای پهلویه! اونم میگفت هرکی با برنامه های انقلاب سفید مخالفه پاسپورتش رو بگیره و از ایران بره... ضمنا این مملکت مثل بازیهایبچه گانه شما نوبت نوبتی نمیچرخه عزیزم...بزرگشو
زرديني
ببخشيد شما؟
ظریف دوستت داریم دلواپسان عزیز وزیر امور خارجه با ریس جمهور دست داده ننه ریس جمهور را که بغل نکرده
صادق
خیلی جالبین . دارین از رییس جمهوری حمایت می کنین که دو تا معاونینش به دلیل مشکلات اقتصادی و فساد در گوشه ی زندانند ؟ برادر من کمی شرمتون بیاد
حسین
Iran, Islamic Republic of
این که جناب آقای دکتر ظریف ملاقات های زیادی داشتی و طبعاً دراین مدت تلاش زیادی کردی که این ها وظیفه ی هروزیر خارجه است نباید منت بگذاری....
ازطرفی، وزیرامورخارجه ی ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی باید با سایرین تفاوت کند. همه ی تلاش نظام اعم ازدولت و دو قوا و ارگان های لشگری و کشوری و مردم عزیز و غیور درراستای استقلال و عزت اسلام و مسلمین قدم بر می دارد. جناب عالی کنار مقام بلند پایه ی کویتی با آن حالت خفت بار نشستی که ایشان واسطه ی ملاقات جناب عالی با وزیرامور خارجه عربستان شود و یا با اوباما دست می دهی و می گویی اتفاقی بوده است... آیا یک وزیرامور خارجه ای مثل جناب عالی که یک دیپلمات با تجربه ای هستی، نباید درمواقع اضطرار، با طمأنینه تصمیم درست را اتخاذ کند؟؟؟
جناب آقای ظریف خراب کردی برادر عزیز من کاری به سیاسی بازی و سیاسی کاری ندارم... ولی باید به جای گردن کشی، ازمردم عزیز و غیور ایران عذرخواهی کنی...
دکتر ظریف عزیز حمایتت می کنیم
امیر
کجا طلبکار شده؟این که جواب توهین زشت و غیراخلاقی بیرانوند رو نداده و گفته به خدا واگذارش میکنم طلبکاریه؟احسنت به این ادب و اخلاق و متانت دکتر ظریف که جواب بی ادبی های امثال بیرانوند رو نداده
محمد
خدا از روحانی و ظریف نگذره...
United States
فراماسون !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نرگس
Romania
تو منتظر اخرت باش،جناب ظریف،سرنوشت ماهم الان متاسفانه به امثال شما وابسته شده
بصير
دعا کنيد به رهبر عزيزمان..........
فداييان رهبريم....
اما آقاي ظريف اشتباه بزرگي کردي...........
ظریف جان دوساله که میخای اعتمادسازی کنی پس کی وقت میکنی از حقوق ملت دفاع کنی؟تا حالا که حتی عربستان و امارات و بحرین برامون شاخ و شونه میکشند میترسم چند وقت دیگه افغانستان و گوام و مالدیو و ...برای ما فیگور بگیرند بجنب ظریف جان دیر میشه
عسکریان
منطق می گویدحقبا ظریف است
Romania
خجالت بکشید از این تفکرات احمقانه وظیفه وزیر خارجه ارتباط با دنیا می باشد و عقلانی اینست که مشکلات از طریق مذاکره و دیپلماسی حل شود با مرگ گفتن به این وان و دیپلماسی به روش اقایان جلیلی احمدی نژاد و وزیر خارجه معزول در سنگال نه تنها مشکلی حل نمی شه بلکه منافع ملی کاملا به خطر افتاده که وضع تحریمها گسترده و گسترش شکاف طبقاتی در جامعه تبیکاری گسترده فساد د گسترده اقتصادی گسترش فحشا ناشی از فقر تنها بخش کوچکی از اینتیجهه این سیاست احمقانه می باشد.
Iran, Islamic Republic of
مذاكره با كسي كه حرف منطق سرش شود و به حقوقو ديپلماسي احترام بگذارد نه آمريكا كه هزار جنايت را در حق ملت ايران نموده است و متاسفانه شماصحبت از ديپلماسي ميكنيد
خدا مرض شما ها روهر طور میدونه درمان کنه ظریف پاسخ کسانی رو که میگفتندظریف در امریکا دنبال وقت تلف کردن بود و راجع به منا چیزی نگفت رو اونجور داد
مهیار
United Kingdom
لااقل ظریف بایدازخانواده جانباختگان ومفقودین منا که دلی پرازخون داشتند خجالت میکشیدوباشیطان بزرگ دست نمی دادمگر نه اینکه "تبت یدا ابی لهب وتب"
ح
Iran, Islamic Republic of
عجب رویی داره!
چرا طلبکاره؟ اگر کسی خدا شناس باشد با شیطان سروکار ندارد
نتیجه لبخند های نابجا کشتار حجاج و رجزخوانی خاندان کافر و رذل سعودی شد
سید
United Kingdom
خیلی کار به جا و درست و در حیطه اختیارات وزیر خارجه انجام داده /ازخانواده شهدا و رهبری هم مایه نذارید/...
سید
United Kingdom
بله درجواب برخی حضرات کم سواد که فاکتور کرده اوباما و دولت های قبلی امریکا کودتا کردن و فلان کردن و بهمان کردن ؟ ایا دولت قیلی عراق بیشتر به ما جفا کرده یا دولت های قبلی روس ؟
محسن
United States
... این نوع از دیپلماسی رو ببره که از اون خاتمیش تا اینا میخوان با گفتگو همه چی رو حل کنن که متاسفانه هیچ فایده ای نکرده جز تحقیر و ... فرض شدن
محسن
United States
ضمنا مردم به هر دلیلی به این آقایون رای داده باشن مسلما برای بهبود اوضاع بوده نه وخامت وضعیت امنیتی و اقتصادی و فروش مملکت..
هرچند با کمترین درصد آرا رسیدن به این جایگاه
یه اشتباهی کرده حالا که بعضیا دارن ازش دفاع میکنن جواب بدن اخه چرا جلوی دستشویی!!!
United States
"پس از اجرایی شدن برجام و اجرای مراحل قانونی در ایران که هنوز ما به آن مرحله نرسیده ایم، ضرورت دارد که طرف مقابل آماده اجرای تعهداتش شود."

باز هم اول ما
در ایران همه مراحل انجام شود
تازه طرف مقابل آماده اجرای تعهداتش شود

مگر قرار نبود روز امضاء توافق نامه همه تحریم ها لغو شود؟
زرديني
مثل اينکه يه چيزي هم بدهکار شديم ما شما را بخاطر اين کار زشت بخدا واگذار ميکنيم
ظریف خسته نباشید
ظریف مساوی هست با حسنی که مرغش دزدیدن دورتا دور ایران تاب خورد بعد از یکسال مرغش با دزده را پیدا کرد
بعد چند روز نمیومدی لااقل تسلیتی ، اخمی ، دادی فریادی میزدی تو سازمان ملل
راستی دست که دادی از دست سیاه اوباما نترسیدی انگشتاتو بدزده
بعضی از اقدامات در این مدت اجرا و باعث شد که گشایش هایی صورت گیرد و حرکت های مثبتی در این زمینه شروع شود که متاسفانه هنوز کافی نیست اما قدری از روزهای اول بهبود پیدا کرده است، مخصوصا با پیام مقام معظم رهبری و اظهاراتی که توسط ریاست محترم جمهور صورت گرفت "
چه غلط های اضافه . فقط فرمایش رهبری کارساز بود نه ذلت شما در برابر وزیر کویتی یا اظهار نظر رئیست
عباس صفوی
Iran, Islamic Republic of
از دولت تسلیم و امید جز این هم انتظاری نیست .
Iran, Islamic Republic of
درود بر وزير کاردان و با تدبير ما جناب آقاي دکتر ظريف.شماها هم يک چنين شخصيت فرهيخته اي بينتون هست؟يا فقط بلدين مثل عقب افتاده ها فحش بدين؟ادب مرد به زدولت اوست!
ح
جالبه ظریف میگه بعد از اظهارات روحانی اونا نظرشون برگشت
یکی نیست بهش بگه اگر مرد نیستید لااقل آزاده باشید بعدشم بنده ی خدا جناب ظریف تیم آقای روحانی میخواست عملیات ماست مالیزیشن رو انجام بده ولی چون آقا صحبت محکمی فرمودند اونا عقب نشینی کردن
ظریف ما مردم باهاتیم نگران نباش
Iran, Islamic Republic of
من یکی با دست دادن مشکلی ندارم ولی هر چیزی آدابی دارد.طوری خودت را سر راه قرار بدی و گردن کج کنی تا طرف مقابل از روی ناچاری با تو دست بدهد زشت است بزرگواران.
اگر اوباما دست نمی داد زشت بود!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ظریف جون
ما هم نیز کارهای نادرست و خدمت های شما به شیطان بزرگ را به خداوند واگذار می کنیم!!!
بي نام
اقاي ظريف چرا به ما مي رسي اينقدر اخم مي كني پس شما كه يك ملت بزرگ و شريف و شهيدپرور توهين و دهن كجي كردي پس ما بايد چي بگيم. انشاء الله خدا در همين دنيا جوابت را بدهد و دستت....
نابخردی وعدم تدبیر در برخی مشخص است وبه تعبیر قرآن کریم ومکرو ومکرالله والله خیرالماکرین انشاالله خواهدشد !!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
چرا از قول مردم حرف مي زنيد ؟ چرا فكر مي كنيد همه يعني شما و شما يعني همه؟
تقوی
Iran, Islamic Republic of
اگر نیت مذاکره باشه دور میز نشتن توافق با رعایت حق واقعی ملتها باشه دست دادن پشت کردن به همدیگر حاشیه سازی و جوسازی است است هییت های ایرانی همگی اهل ادب و سر شار از فرهنگ ایرانی بوده باید حمایت کرد... از اینگونه مباحث دوری کرد.. اگر دست داده شده پاسخ رد پیدا میکرد افکار عمومی ان بد و بدتر بود . شان ادب و فرهنگ ایرانی فرهنگ صلح و ارامش است..
ناشناس
وقتی ظ... درس هاش امریکا خوب خونده و حالا هم وقت عمل به درسهاشه و دولت روحانی هم دولت ارتباط با امریکا ست باید طلبکار باشده اگره طلب کار نباشه انوقت درسها خوب عمل نکرده یاید از کدخدا نمره قبول بگیریه
اوباما مرد کار درستی است ظریف بسیار کار خوبی کرده
مالك اشترجها ن اسلام جناب اقاي دكتر ظريف كار خلافي نكرده و ادب ايراني را به رخ جهان كشيده است . ضمنا دكتر مرندي از اصول گرايان مجلس نيز با صدام حسين دشمن خوني ملت ايران دست داده است در ان خصوص چيزي نمي گوئيد.
حسین
دست ظریف دست ماست اکثریت در فضای مجازی موافق موضوع دست دادن هستند
پارمیدا سادات
Iran, Islamic Republic of
بله شماها فقط تو فضای مجازی زیادین... ولی تو فضای حقیقی جرات عرض اندام ندارین...چون تعدادتون خیلی کمه و ناچیزین
Iran, Islamic Republic of
ولی تو فضای حقیقی خیلی کمتر از کم هستین
عجب
Iran, Islamic Republic of
یه خواهش از آقای ظریف دارم اگه بشه به شاهین نجفی هم دست بده یهویی