جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

توصیه امام خمینی (ره) به زوج‌های جوان

دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 356069
رئیس ستاد نماز کشور، توصیه امام خمینی (ره) به زوج‌های جوان را تشریح کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در مراسم ازدواج دانشجویی با طرح «همسفر تا بهشت» که شامگاه یکشنبه در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد با اشاره به سفارش امام راحل (ره) به زوج‌های جوان که فرمودند، در زندگی باید زوج‌های جوان سازش داشته باشند، اظهار داشت: کوتاه آمدن در مقابل خواسته‌های یکدیگر و فرو بردن خشم دو اصل در زندگی خوب و پرورش فرزندان صالح در گروه همفکری زوجین است.

وی ادامه داد: رزق فرزند را خداوند می‌دهد و تعداد بچه تأثیری در این رزق ندارد، انسان باید در تربیت فرزندان کوشا باشد و تعداد فرزند ربطی به تربیت درست و غلط ندارد.

رئیس ستاد نماز کشور، یکی از راه‌های زندگی شیرین را عدم مقایسه خود با دیگران دانست و متذکر شد: با احترام به یکدیگر و در زندگی درصدد تلافی کردن و گرفتن انتقام نبودن لازمه‌های دیگر زندگی شیرین است.

وی یادآور شد: زوج‌های جوان قدر جوانی‌شان را بدانند و از آن در راه مفید استفاده کنند و با استفاده از کشف استعدادهای درونی خود و مطالعه کتاب در هر هفته بر زندگی سرشار از بالندگی خود استمرار بخشند.

قرائتی با اشاره به روایتی که اگر کسی از ترس نداشتن خرجی ازدواج خود را به تعویق بیندازد از لحاظ دینی و اعتقادی مشکل دارد، اذعان داشت: مال دنیا هیچ خوشی را به دنبال ندارد و رزق و روزی را خداوند پس از ازدواج می‌دهد و اگر ملاک پول و منال باشد، زندگی به جایی نخواهد رسید.

رئیس ستاد نماز کشور ادامه داد: ما برای جمالات دنیا به وجود نیامد‌ه‌ایم، بلکه برای رسیدن به کمال کامل آفریده شده‌ایم، از جمله کمال انسان می‌توان به دروغ نگفتن، پرهیز از لقمه حرام و رفتن به دنبال رزق و روزی حلال اشاره کرد.

قرائتی بیان داشت: زوج‌های جوان باید عیب‌های خود را در بین خودشان حل کنند و به اطرافیان این مشکلات درز نکند و با استفاده از فکر و تصمیم‌گیری صحیح بر مشکلات فائق شوند.

وی با اشاره به بخشش کردن در حال در زندگی، افزود: برپا داشتن نماز، پرداخت حساب سال، افزایش دادن علم اسلامی با مشورت از اسلام‌شناسان واقعی و با رجوع به کارشناسان خبره از دیگر راه‌های رسیدن به کمال است.

رئیس ستاد نماز کشور، توسل به ائمه اطهار(ع) و پرورش دادن در خط ائمه اطهار(ع) با کمک این بزرگواران را یکی از میانبرهای رسیدن به پروردگار دانست و گفت: اشک و دل شکسته نیز بسیاری از مشکلات دنیوی و اخروی را مرتفع و حل می‌کند.

به گزارش فارس؛ در پایان پیام مقام معظم رهبری در مورد ازدواج‌های دانشجویی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی برای دانشجویان حاضر قرائت شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *