جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲۳

همدردی خاتمی با وزیر خارجه انگلیس

شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 66636
همدردی خاتمی با وزیر خارجه انگلیس

عصر پنجشنبه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، با پخش مستندی قابل تامل از روند مذاکرات هسته ای، زوایایی از انفعال و مرعوب شدن دولتمردان اصلاح طلب را به نمایش گذاشت.

به گزارش جهان، پخش این مستند که در آن برخی وقایع از زبان وزرای امور خارجه و سیاستمداران دولتهای انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا بیان می شد، دل هر ایرانی آزاده ای را به درد می آورد.

بنا براین گزارش در قسمتی از این فیلم، "جک استراو"  وزیر پیشین امور خارجه انگلیس به نقل قولی از رئیس جمهور سابق کشورمان پرداخت.

وی با ذکر خاطره ای از ابراز گلایه اش از نوشتن شعار مرگ بر آمریکا بر روی موشک شهاب 3 ، گفت: به خاتمی گفتم ما از سان دیدن شما در رژه نیروهای نظامی ایران که طی آن بر روی موشک شهاب 3 با زبان انگلیسی شعار مرگ بر آمریکا نوشته شده بود نگرانیم، اما وی پاسخ داد از این امر نگران نیست چرا که پیش از این بر روی موشکها شعار مرگ بر خاتمی می نوشتند!

این اظهار نظر توهین آمیز خاتمی به نهادهای نظامی کشور از آن جهت بیشتر ناراحت کننده  می نماید که رئیس جمهور یک کشور برای خوشایند یک مقام بیگانه با تمسخر هموطنان خود، با وی ابراز همدردی می کند و تلویحا وعده می دهد که در اثر تداوم اصلاحات این نگرانی ها هم برطرف می شود.

گفتنی است در این مستند بارها مرعوب شدن دولتمردان پیشین در پرونده هسته ای به نمایش درآمد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آفرین به خاتمی دلیر که با عقل و نه با حماقت کشور را اداره می کرد و در مقابل تحجر، تا آخر ایستاد و در راه امام بزرگوار (ره) گام برداشت
با برگزاري دوره دهم انتخابات واتخاذ مواضع خاتمي برعليه منافع نظام وگاهاً با اصل نظام براي رسيدن به منافع گروهي خود ،اين مسئله را روشن مي كندكه موضع قبلي ايشان بي ربط نمي باشد
بابا مرده زنده نكنيد خاتمي مرد .اين دست و پا زده ها هم نجات دهنده نيست.
پس فکر میکنی برای چی اصلاحات مورد حمایت اوناست چون ازمردم و نظام جدا هستند.
بهترين مستند هسته اي بود كه خيانت خيانتكاران اصلاح طلب را رو كرد.كاش در يك وقت مناسب و پربيننده دوباره پخش شود.
برای اینکه دلتون خنک بشه به سردار ... بفرمایید روی موشکها فحش و فضیحت به کروبی و موسوی بنویسند
سلام.بقول شما اونا مرعوب شدند وامیدوارم قبول کنید که خیانت نکردند البته باز امیدوارم اونا که مرعوب نشدند در روزهای اینده خیانت نکنند.
باور بفرمایید بنده به هنگام دیدن این برنامه گریه کردم که چقدر ذلیل باشیم که حتی امکان داشتن 20 سانتریفیوژ تحقیقاتی را هم نباید داشت.
این در حالی رقم می خورد که مدعیان " فرزند فاضل امام " بودن می دانند که امام در جریان ملاقات با ادوارد شوانازه فرستاده دولت شوروی چگونه مقتدرانه بخورد کردند.
دلتون با دروغ های رسانه میلی و نقل قولهای جک استراو خوش باشه ، خاتمی هم نمرده و در دل بسیاری از مردم جای دارد ، به گمانم اگر چشم بصیرت داشته باشید و نه آن بصیرت مورد نظر آقایان را ، دیروز میدید و میفهمیدید که چگونه همان برخی از مزدم علیرغم تهدیدات به خیابان آمدند و نظرشان را گفتند .
این راهی که شما میروید به ترکستان است و پشت کردن به بخشی از مردم عاقبت خوشی ندارد ، حال هر چه میخواهید در ظاهر از پیروزی خودتان بگوئید ولی در خفا که می اندیشید باورتان نشود .
واقعا در آن فيلم ذلت را به چشم تماشا كردم-هميشه به خودم ميگفتم كه چقدر ذلت باعث بوجود آوردن عهدنامه تركمنچاي مي شود و حالا هم مي خواست تكرار شود كه خدا كمك كرد -آقاي خاتمي روحاني و... آيندگان در مورد شما چه مي گويند
ضمن تشكر از صدا و سيما بخاطر پخش اين مستند لازم است بخشهاي ديگر اين مسند مثل نامه اي كه صادق خرازي براي دولتمردان امريكا ارسال كرده بود را مورد بررسي بيشتر قراردهيد
روزي به فتحعلي شاه پيغام دادند كه روس ها به نزديك تبريز رسيده اند آن ابله ميگويد:
همين تهران براي ما بس است!!!!!!!!!
بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار مسؤولان و كارگزاران نظام‏ 82/8/11
سایت (khamenei.ir)
«به نظر بنده هر دو نوع نظريه‏اى كه درباره مذاكراتِ انجام گرفته وجود دارد، غير منطبقِ با واقع است. يك طرز فكر اين است كه افراد مؤمن و غيور ما تصوّر مى‏كنند دولت تسليم شد، كه بايد گفت اين‏طور نيست و هيچ تسليمى تا اين‏جا وجود نداشته است. اين يك حركت سياسى و كار ديپلماسى است. طرز فكر ديگر كه در نقطه مقابلِ طرز فكر اوّلى است، اين است كه عدّه‏اى خيال مى‏كنند ديگر نبايد معطّل كرد و هرچه آنها مى‏خواستند بايد داد تا مبادا بهانه‏گيرى كنند! اين هم درست نيست و دستپاچه شدن است. از طرف ديگر، اين تفكّر هم كه عدّه‏اى از دشمنان جمهورى اسلامى دارند و خيال مى‏كنند كه ديگر قلّاب در دهان جمهورى اسلامى گير كرده و چاره‏اى ندارد، درست نيست؛ نخير، اين طرز فكر هم خوش خيالى و خيال خام است.

ما در هر جا حركتى كرده باشيم كه به نقطه‏اى برسد كه به منافع جمهورى اسلامى خدشه و ترديد وارد شود، همان‏جا آن حركت را بدون هيچ ترديدى قطع مى‏كنيم. بنابراين ما راههاى مسالمت‏آميز و همراه با عزّت جمهورى اسلامى را براى حفظ كشور و اين دستاورد طى مى‏كنيم، كه خطّ قرمزش اين است كه بخواهند در امور داخلى ما دخالت كنند. اگر بخواهند بگويند «ما مى‏خواهيم اطمينان پيدا كنيم» ما حرفى نداريم و همين كارى كه تا الان اتّفاق افتاده است، بعد از اين هم همين كار در حدّى انجام خواهد گرفت. البته تصميم‏گيرىِ نهايى، طبق قانون بر عهده مجلس شوراى اسلامى است و بعد هم شوراى نگهبان كه بايستى آن را با شرع و قانون بسنجد. تاكنون دولت هيچ تصميمى نگرفته و نمى‏تواند هم بگيرد؛ الان مسؤولان محترم، كارِ مقدّماتى انجام داده‏اند. آنچه كه تاكنون مسؤولان محترم - چه آقاى دكتر روحانى و چه آقاى رئيس‏جمهور و مسؤولان ديگر - حقيقتاً زحمت كشيدند، اين است كه با دقّت و ملاحظه جوانب، كار كرده‏اند و حواسشان جمع است كه كارى برخلاف مبانى و اصول انجام نگيرد. بنده هم مطّلع هستم و هرجا احساس كنم كه برخلاف ضوابط، اهداف و عزّت ملى و جهتگيرىِ نظام اسلامى كارى انجام مى‏گيرد، مطمئنّاً نخواهم گذاشت و جلوش را مى‏گيرم. البته تاكنون چنين مسأله‏اى پيش نيامده و به فضل الهى اميدواريم بعد از اين هم بتوانند با همه جهات، اين كار را پيش ببرند.»
كي نوشتن مرگ به بر خاتمي خاتمي اگه انقدر حرف و عملش باهم در تضاد نبود مردم به موسوي اين دوره راي ميدادن من خودم قبلا طرفش بودم اما الان ازش متنفرم هر كسي كه خاتمي پشتش باشه بهش راي نميدم
اولا که خاتمی واقعیت رو گفته ثانیا اظهار نظر خاتمی خفت باره یا حمایت مشایی از رژیم غاصب اسراییل ؟ثالثا میدونم که نظر منو درج نمیکنید
واقعن عالی بود.خاتمی و دار و دسته اش دنبال اسلام امریکایی هستند. خدا با ... محشورشون کنه
خب برای همین بود که خاتمی روز قدس عمامه اش رو زیر بغل گرفته بود و فرار می کرد
اون عزیزی که از "عاقبت پشت کردن به بخشی از مردم" نوشته اند بدانند که پشت کردن به حقیقت عاقبت خیلی بدتری دارد . ضمنا وزن سیاسی مدعیان آن "بخشی از مردم" در انتخابات و حوادث بعد از آن معلوم شد.
حتما آقای خاتمی باگفتن این حرف میخواسته خودش را خیلی موفق نشان بدهدوگرنه کسی روی موشک مرگ برخاتمی ننوشته .
مستند جالبي بود.ولي باعث تاسفه كه اينقدر دير پخش شد!خوب بود اين جور برنامه ها قبل از انتخابات پخش مي شد تا لااقل يه عده چشمشونو باز كنن ببينن مملكت چي بوده و چي شده!
نكته جالب اينه كه تا قبل از اينكه خاتمي اين فضاحت ها رو به وجود بياره 11 سال بود كه تأسيسات هسته اي مشغول به كار بود و كسي از وجودش خبر نداشت. حتي چند بار هم طي تحقيقات يه چيزايي از بين رفت. اما به محض اينكه خاتمي يه بار رفت نطنز همه دنيا فهميدن ما داريم كار هسته اي انجام ميديم.
کاش دوباره این مستند پخش شود چون همزمان بود با نماز دوم مساجد در ماه مبارک و حیلی از مومنان این مستند را ندیدند
shab deraz asto gal_andar bidar