پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

مناسبت‌ترین مکان اقامت فضانوردان در ماه

سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 371511
پیش از آغاز مراحل ساخت نخستین مستعمرات انسانی بر سطح ماه، ناسا مناسب‌ترین مکان را برای اقامت فضانوردان مشخص کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، پیش از تحقق رویای ساخت اقامتگاه بر سطح ماه، ناسا با استفاده از تصاویر مدارگرد اکتشافی ماه (LRO)، سرپناه مناسبی برای اقامت فضانوردان شناسایی کرده است.

تصاویر رصدهای اخیر مدارگرد LRO نشان می‌دهد، علاوه بر وجود هزاران دهانه برخوردی بر سطح ماه، بیش از ۲۰۰ حفره یا چاله بزرگ در اطراف این دهانه‌های برخوردی وجود دارند که فضانوردان می‌توانند از آنها بر پناه گرفتن و اقامت در ماه استفاده کنند.

محققان با استفاده از الگوریتم رایانه‌ای جدید موفق به تحلیل تصاویر با وضوح تصویری بالای دوربین NAC مدارگرد اکتشافی ماه (LRO) شدند.

اندازه‌ و قطر این چاله‌ها بین پنج تا ۹۰۰ متر متغییر است که فضای مناسب برای اکتشاف و اقامت فضانوردان ایجاد می‌کند؛ اغلب این چاله‌ها در نزدیکی دهانه‌های برخوردی بزرگ یا در بخش‌های تاریک ماه دیده می‌شوند.

بررسی این چاله‌ها به درک بهتر نحوه شکل‌گیری دریاوار‌های کره ماه (lunar maria) که توسط اقیانوس‌های گدازه شکل می‌گیرند، کمک می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *