شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

افزایش ۳۰۰ هزار نفری ظرفیت مترو تهران

شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب: 381213
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه در مراسم بهره برداری از ۸۸ واگن مترو گفت: با ورود این واگن ها بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر بر حجم جابجایی شهروندان افزوده می شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، هابیل درویشی در مراسم ورود ۸۸ واگن جدید به خطوط مترو تهران با بیان این مطلب اظهار کرد: با تغییر رویکرد مدیریت واگن سازی شهر تهران در سال جاری در ساخت واگن رکوردی چشمگیر زده ایم و به جرات می گویم هفته ای یک رام قطار در شرکت واگن سازی تهران تولید می شود.

وی تصریح کرد: تا پایان سال جاری ۱۵۴ واگن دیگر نیز همزمان با بهره برداری از نیمه شمالی خط ۳ به بهره برداری خواهد رسید.

درویش ادامه داد: احداث مترو بزرگترین پروژه عمرانی در کشور است. به طوری که اکنون ۵ خط مترو با بیش از ۲۰۰ کیلومتر در دست ساخت است. این در حالیست که ساخت مترو در تهران وظیفه ماست. البته ما ۲ پروژه مترو شهرهای اقماری پرند ورامین هم در حال حاضر در دست اجرا داریم که از نظر حجم بیشترین اقدام را شامل می شوند و بالغ بر ۸ هزار میلیارد برآورد ریالی دارند.

وی با اشاره به مطلب اخیر برخی رسانه ها مبنی بر ورود واگن های چینی به مترو تهران گفت: رسانه های گروهی امروز می توانند وقت را غنیمت شمرده و از شرکت واگن سازی تهران بازدید کنند. در حال حاضر بیش از ۵۳ درصد از واگنها ساخت داخل بوده و تنها ۴۷ درصد آنها خارجی است. از این رقم هم ۸۰ درصد واگنها از کشورهایی مانند سوئد، آلمان، اتریش و ژاپن خریداری می شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه تاکید کرد: بی انصافی است که رسانه ها با فرافکنی زحمات واگن سازی را نادیده می گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *