جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

فرودگاه جدید مدینه منوره افتتاح شد

شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 431514
در آستانه اعزام زائران حج تمتع به سرزمین وحی، فرودگاه جدید و بین‌المللی مدینه منوره افتتاح شد.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه حج، روزنامه سعودی عکاظ نوشت: ملک سلمان بن عبدالعزیز فرودگاه جدید محمد بن عبدالعزیز مدینه منوره را افتتاح کرد که در این مراسم (که در حقیقت تکمیل فرودگاه قدیمی است) فیصل بن سلمان امیر مدینه، سلیمان بن عبدالله الحمدان رئیس هواپیمایی سعودی و دیگر مسئولان سعودی حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، شاه سعودی با بیان اینکه باعث افتخارش است که در شهر پیامبر(ص) حضور می‌یابد، اعلام کرد: کشور عربستان از امنیت و آرامش برخوردار است.

وی به بیان دلایل نامیده‌شدن فرودگاه مدینه منوره به نام محمد بن عبدالعزیز (یکی از فرزندان عبدالعزیز آل سعود مؤسس حکومت آل سعود در عربستان) اشاره کرد و افزود: دوست دارم تا به شما این اطلاعات را بیان کنم تا مردم مدینه بدانند چرا نام فرودگاه مدینه، به نام امیر محمد بن عبدالعزیز نامیده شده است.

بر اساس این گزارش، فرودگاه جدید مدینه منوره در زمینی به زیربنای چهار میلیون متر مکعب احداث شده است که به گفته مقامات سعودی به افزایش سطح خدمات‌رسانی به مسافران کمک می‌کند.

در همین راستا، سلیمان بن عبدالله الحمدان رئیس هواپیمایی سعودی گفت: فرودگاه جدید مدینه منوره گذرگاه مسافرانی است که وارد مدینه منوره می‌شوند؛ همچنین تعداد فرودگاه‌های عربستان را ۲۷ فرودگاه است که هواپیمایی سعودی برای توسعه مستمر این فرودگاه‌ها تلاش می‌کند.

بر اساس این گزارش، ظرفیت جذب مسافر در فرودگاه بین‌المللی جدید مدینه منوره، در مرحله نخست، هشت میلیون نفر، در مرحله دوم، هجده میلیون نفر و در مرحله سوم که بالاترین ظرفیت آن است، از ۴۰ میلیون نفر فراتر خواهد رفت؛ این فرودگاه، نخستین فرودگاه در عربستان است که به طور کامل از طریق بخش خصوصی احداث شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *