جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

عراق با"شکارچی شب" به‌جنگ‌داعش‌می‌رود

پنجشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 441018
وزارت دفاع عراق از امضای ۳۶ قرارداد جدید تسلیحاتی با روسیه از جمله بالگردهای هجومی "شکارچی شب" در راستای تامین نیازهای خود برای مبارزه با تروریسم خبر داد.
به‌ گزارش جهان، تسنیم به‌نقل از شبکه تلویزیونی المنار خبر داد، خالد العبیدی وزیر دفاع عراق در نشستی گفت: وزارت دفاع عراق اخیرا در راستای بازنگری در قراردادهای مختلف توانست ۱۶ قرارداد به ارزش ۳ میلیارد و ۴۲۴ میلیون دلار را لغو کند. لغو این قراردادها به دلایل مختلف صورت گرفت؛ از جمله وجود شک و تردید در خصوص فساد مالی در بسته شدن آنها. بخشی از این قراردادها نیز در سایه محدودیت منابع مالی کشور نیاز ارتش نبود و بخشی دیگر از قراردادها نیز مشکلات حقوقی داشت.

وی درعین حال افزود: وزارت دفاع عراق با لغو این قراردادها توانست مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از کل مبلغ صرفه‌جویی را برای امضای ۳۶ قرارداد جدید استفاده کند که همه آن‌ها در راستای ادامه تامین نیازها برای نبرد با نیروهای تروریستی است.

العبیدی گفت: با این‌کار، حدود ۲ میلیارد دلار نیز درسایه شرایط دشوار اقتصادی به خزانه دولت سرازیر شد.

در همین حال، پایگاه روسی اسپوتنیک نوشت: یک فروند هواپیمای ترابری از نوع "آن - ۱۲۴" محموله جدیدی از بالگردهای هجومی روسی از نوع "می – ۳۵م" و "می – ۲۸ ان" معروف به "شکارچی شب" را به عراق منتقل کرده است.

این پایگاه افزود: براساس برنامه تحویل بالگردهای جنگی به عراق، ۴ فروند بالگرد هجومی از نوع "می – ۳۵م" و ۴ فروند دیگر از "می – ۲۸ ان" با تجهیزات کامل و سیستم‌های دید در شب تحویل بغداد شد.

براساس قرادادهای امضا شده، بغداد تا سال ۲۰۱۶ میلادی ۴۳ بالگرد هجومی از جمله ۲۴ بالگرد از نوغع "می – ۳۵م" و ۱۹ بالگرد از نوع "می – ۲۸ ان" دریافت خواهد کرد.

ارتش عراق تاکنون ۱۶ بالگرد از نوع "می – ۳۵م" و ۱۱ بالگرد از نوع "می – ۲۸ ان" تحویل گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *