سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۷
۲۵

رپرتاژ ویژه برای آقای رئیس با بودجه دانشگاه آزاد/ بازسازی تملق‌های پیشین در دوره جدید

شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 380818
روزنامه فرهیختگان اقدام به انتشار ویژه‌نامه‌ای به مناسبت سالگرد یک‌ساله شدن تکیه زدن آقای حمید میرزاده بر مسند مدیریت این دانشگاه کرده است.
سرویس اجتماعی جهان نيوز ـ در حالی که دانشجویان دانشگاه آزاد این روزها در شوک افزایش شهریه ناگهانی دانشگاه آزاد به سر می‌برند، روزنامه فرهیختگان -ارگان رسمی این دانشگاه- روز چهارشنبه گذشته اقدام به انتشار ویژه‌نامه‌ای ۸ صفحه‌ای به مناسبت سالگرد یک‌ساله شدن تکیه زدن آقای حمید میرزاده بر مسند مدیریت این دانشگاه کرده است.

طرح جلد این ویژه نامه که بیشتر شبیه به رپرتاژ شخصی از آقای میرزاده است، با عکسی تمام قد از آقایان هاشمی رفسنجانی رئیس هیأت امنای این دانشگاه و حمید میرزاده و با تیتر "گزارش دومین بازسازی".

ویژه نامه دانشگاه آزاد

در صفحات میانی این ویژه‌نامه نیز، آلبومی شامل بیش از ۳۰ عکس از شخص رئیس دانشگاه آزاد گردآوری شده است. تماشای این دو آلبوم «بازسازی تملق های گذشته» از عبدالله جعفرعلی جاسبی رئیس پیشین دانشگاه آزاد و آقای هاشمی رفسنجانی را در سال های مدیریت جاسبی بر این دانشگاه تداعی می‌کند.

گزارش تصویری ویژه از دوره یکساله ریاست میرزاده بر دانشگاه آزاد

گفتنی است یکی از مواردی که منتقدان سیستم مدیریتی دانشگاه آزاد همواره بر آن تاکید دارند، "خوی اشرافیگری" و "رفتارهای متلمقانه رئیس و مرئوسی" رواج پیدا کرده در سطح مدیریت این دانشگاه است.

نکته جالب دیگر در این ویژه نامه، تعریف و تمجید یکی از حامیان جریان انحرافی از مدیریت آقای میرزاده است. وی پیش از این و در دولت قبل از منتقدان دانشگاه آزاد بود و مصاحبه های متعددی در این باره انجام داده است.

به گزارش جهان، چندی پیش نیز روزنامه فرهیختگان دانشگاه آزاد اقدام به برگزاری جشن ۸۰ سالگی تولد هاشمی رفسنجانی کرده بود که در این مراسم ویژه نامه‌ای در ۴۰۰ صفحه و با تیراژ بالا در ۲۰ هزار نسخه؛ تحت  عنوان "آخوند متفاوت" منتشر شد!

انتشار اینگونه ویژه‌نامه از محل درآمدهای دانشگاه آزاد در حالی صورت می‌گیرد که این رئیس دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد گفته است: اگر به شهریه دانشگاه آزاد مثل سال‌های گذشته اضافه نشود باید از کیفیت کم کرد(!) زیرا هزینه‌ها بالا رفته است و لذا افزایش شهریه‌ها معمولی است و چیز اضافه‌ای نیست!!

گفتنی است دانشگاه آزاد در اقدامی غیرمتعارف علاوه بر افزایش شهریه های متغیر به روال هر سال، شهریه ثابت کلیه دانشجویان تمامی رشته ها را نیز افزایش داده است. با این وصف دیگر نمی توان به این شهریه عنوان «ثابت» داد. همچنین قرار بود این افزایش تنها 15 درصد باشد که این رقم در برخی رشته ها تا 40 درصد نیز بوده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این خوی اشرافی گری موجب افزایش شهریه ها شده ؟!!
باغ پسته حاج آقا
هر روز بزرگتر از دیروز...
مردم
Iran, Islamic Republic of
... مردم هم به همین طیف رای دادن ، دلشون میخواد اینها سرکار باشن...
Iran, Islamic Republic of
مثل این است که بگوییم مردم با مع...بیعت کردند و باید ...زمامدار اسلام باشد و هر چه او بگوید عین اسلام است
محسن
Iran, Islamic Republic of
یادتون رفته مردم به احمدی نژاد هم رای داده بودند؟!
از طرف مردم نظر نده جلبک
توهین کار بدی است
کارمند سابق واحد بناب
United States
چیزی که عیان است-چه حاجت به بیان است.از گذشته بخش بزرگی از درآمد دانشگاه آزاد اسلامی صرف تبلیغات کاندیداهای خاص مجلس و بویژه ریاست جمهوری شده است که این امر هرگز جزو رسالت دانشگاه آزاد نبوده و شهریه دانشجویان بدون نباید صرف این امور گردد. در کلیه انتخابات ریاست جمهوری از سال 76 به کاملا شکست خورده است ولی در انتخابات مجلس همیشه حدود 20 نماینده توانسته وارد مجلس شوند.همین آقای ع-م (نماینده تبریز،اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی) که نماینده تام الاختیار دکترمیرزاده (رئیس دانشگاه) در منطقه 13 بوده و در مجلس شورای اسلامی در هیئت رئیسه-فراکسیون دانشگاهیان و کمیسیون علوم و تحقیقات حضور دارد یکی از آنهاست.ایشان آپارتاید رشته‌ای را در مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 13 (استان آذربایجانشرقی) حاکم کرده و همه رشته‌ای‌های خودش را که دامپزشکی خوانده‌اند ، معاون و رئیس کرده و فارغ التحصیلان بقیه رشته‌ها را جهت احراز پست‌های دانشگاهی مناسب تشخیص نمی‌دهد!
نریمانیان
United States
کارمند محترم سابق واحد بناب ! همه مشاغل در بین دامپزشکان متخصص فارغ التحصیل واحد علوم و تحقیقات تهران تقسیم شده است. در بین آنها یک نفر دکترای تخصص دامپزشکی که فارغ التحصیل دانشگاههای معتبر سراسری و یا خارجی باشند ، یافت نمیشود. دوما" آپارتاید حاکم بر واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی صرفاً رشته‌ای نبوده بلکه از نوع رشته‌ای-دانشگاهی است.در منطقه 13 (استان آذربایجان شرقی ) همه روسا و معاونان دامپزشک بدون استثنا دوره دکترای تخصصی رشته دامپزشکی را در واحد علوم و تحقیقات تهران گذرانده‌اند.
دیگه من حرفی برای گفتن ندارم
Lao People
اینا هم دیگه شورشو دراوردن....
خودشون به خودشون روحیه میدن!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
هاشمی برای همین ... رئیس دانشگاه آزاد را عوض کند تا بتواند مشکلات ...
رضا
آقایون امسال 100 تا هییت علمی اضافه نکردن اومدن 205 هزار تا دانشجو ارشد(پارسال 40 هزار پذیرفته شده داشتن) و نزدیک به 20 هزارتا دکترا(ظرفیت پارسال 2500) پذیرش کردن اونوقت میگن شهریه ها را بالا نبریم مجبوریم از کیفیت کم کنیم، ببخشید میشه بفرمایید با این وضع پذیرش دقیقا چیکارکردید؟
علی اصغر
زمان آن فرارسیده که بساط .... و دارو دسته اش از این مملکت جمع شود .
چراغعلی
اسم واقعی این مثلا دانشگاه باید این باشد دانشگاه مال باختگان و عمر تلف شدگان
کسی رو مجبور نکردن که بیاد تو دانشگاه آزاد ثبت نام کنه. نمی دونم چرا بعضی ها با وجودیکه می نالند ولی میرن تو این دانشگاه درس می خونن و پول میدن
عنوان معجره هزاره سوم براي قبلي يادتان است . چه ها نوشتيد و چه ها کرديدتا او بماند و.... چه ها کرديد تااو برود. ...
شما در فتنه 88 چه کردید جلبک ها ؟
Iran, Islamic Republic of
هاشمی 18 ماه تحمل کرد و سریع دستور عزل رئیس دانشگاه آزادکه باب میلش نبود را بر کنار کرد که آن بیچاره بارها در تلویزیون اعلام کرده بود که : اگر بگذارند ما کارمان را درست انجام دهیم و ما را به سیاست وصل نکنند. هاشمی داشت دق می کرد که در این 18 نتوانست شهریه دانشگاه را زیاد کند. خوردن این پولها روزی پس دادن دارد. مثلا این دانشگاه از زمان تاسیس از قولی که هاشمی به امام ره داده بود قرار بود کمک به قشر ضعیف باشد ولی بر عکس شد ظلم به قشر ضعیف شده است.
حمید
از ماست که برماست
بسیار مهم
با افزایش چشمگیر شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد و اضافه ظرفیت سرسام آور رشته های تحصیلات تکمیلی (فوق لیسانس و دکترای دانشگاه آزاد) حقوق تمام مسوولان دانشگاه آزاد حدود 2 برابر افزایش یافت بطوریکه حقوق مدیران از 5 میلیون تومان به 9 میلیون تومان و حقوق معاونان از 7 میلیون تومان به 14 میلیون تومان و حقوق روسای مناطق به 20 میلیون تومان افزایش یافت.
در حالیکه حقوق اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد افزایش نداشته امروز برای مسوولان دانشگاه آزاد علاوه بر این اضافه حقوق مبلغ 20 میلیون تومان برای مدیران و 40 میلیون تومان برای معونان به صورت فوق العاده واریز شد.
آیا این دانشگاه آزاد خصوصی است که هرچه بیشتر پول می گیرد مدیرانش به همان نسبت بیشتر درآمد پیدا می کنند؟؟
حرام شان باشد
من کارمند دانشگاه آزاد هستم درسته که حقوق کارمندان دانشگاه آزاد از کارمندان سایر ادارات بسیار بسیار کمتر هست ولی دیگه حقوق مدیران و مسولان هم خداییش اینقدر که شما گفتید بالا نیست. تبعیض زیاد هست ولی حقوق رییس واحدها و معاونین با حقوق با اساتید خیلی فاصله داره. به همین دلیل هم خیلی از روسا سعی می کنند به هر طریقی در سمت خودشون ابقا بشن و برای این کار از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کنند.
علي
Iran, Islamic Republic of
بازسازي .... با پول دانشجويان!! بازگشت ... به شيوه دست‌بوسي با پول دانشجويان!! ...
صابر
سلام علیکم . از سایت جهان نیوز می خواهم گزارشی کامل راجب به نشست حص...در چند روز گذشته تهیه و برای آگاهی مردم ارائه نماید ....