پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

دلایل تاخیر تحویل مسکن مهر اعلام شد

شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 376516
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پروژه‌هایی از مسکن مهر که آب، برق و گاز ندارند غیرقابل سکونت هستند ولی این مساله نباید باعث طولانی شدن تحویل این واحدها به خریداران شود.
به گزارش جهان؛ محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: اگر تاخیر در اتصال آب، برق و گاز مسکن مهر مغرضانه باشد قابل قبول نیست اما اگر تاخیر در اتصال این تاسیسات به دلیل موانع فنی و بودجه‌ای است باید تدابیر لازم برای رفع این مشکلات هر چه سریعتر اتخاذ شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس، تسریع در احداث تاسیسات زیربنایی مسکن مهر را موجب کاهش مدت زمان چشم انتظاری خریداران دانست و افزود: تعهدی بر کسی نیست که در صورت تاخیر در تحویل مسکن مهر موجب پرداخت خسارت به خریداران شود، دستگاه‌های درگیر در مسکن مهر با رفع مشکلات مالی اتصال تاسیسات زیربنایی تلاش خود را برای کاهش مدت انتظار خریداران افزایش دهند.

وی افزود: با افزایش هزینه ساخت مسکن مهر و تداوم نابسامانی‌های اقتصادی به نظر می‌رسد مشکل مالی این پروژه اصلی‌ترین دلیل تاخیر در تحویل این واحدها شده است لذا پیشنهاد می‌دهم سهم بانک‌ها و آورده خریداران افزایش یابد تا با تامین مالی از این ناحیه، تامین مالی مسکن مهر بهبود یابد.

پورابراهیمی متذکر شد: مشکل اینجاست که خریداران توان مالی همان مبالغ اولیه را هم ندارند و بانک‌ها بر اجرای قرارداد بر اساس مدل قبلی تاکید دارند و دستگاه‌ها نیز تعهد اجرای سریعتر پروژه نمی‌دهند، تاسیسات زیربنایی مسکن مهر نیز در دل هزینه‌های این پروژه نهفته است، تنها راه‌حل، توافق دستگاه‌ها برای رفع مشکل مالی است هر چند که این توافق هم به دلیل کسری بودجه دستگا‌ه‌های مسئول و به سختی امکان‌پذیر است.
https://jahannews.com/vdcfyvdmvw6deta.igiw.html
jahannews.com/vdcfyvdmvw6deta.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *