پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳

"نباید درویش را مجبور به تغییر رستاخیز کنیم"!

يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 436410
رئیس سازمان سینمایی گفت:ما برای صاحبان فیلم هم حقوق مادی قائلیم و هم حقوق معنوی. حق معنوی یعنی اینکه اگر اثری خلق شود با نگاهی خلق شده است و اگر صاحب اثر نخواهد تغییری در اثرش بدهد ما نمی‌توانیم او را ملزم کنیم اثرش را مطابق میل ما تغییر دهد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی عصر امروز در حاشیه اختتامیه سومین جشنواره فیلم و عکس صنعتی با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص تیعن تکلیف نهایی جشنواره فیلم کودک و زمان برگزاری آن گفت:من به تازگی از اصفهان آمده‌ام.یکی از نگرانی های شورای راهبردی سینمای کودکان و نوجوانان این است که جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان به دلیل تغییر مدیریت در حوزه شهری استان اصفهان در این شهر برگزار نشود، اما جلسات متعددی با مسئولان شهری و استان برگزار کردیم و متوجه شدیم خوشبختانه همه تمایل دارند که این رویداد در اصفهان برگزار شود بنابراین اعلام آمادگی کردند.

وی افزود:با توجه به زمان باقیمانده تا تقویم همیشگی جشنواره یعنی مهرماه، فرصت کافی برای اجرایی کردن برنامه های جشنواره در این تاریخ وجود ندارد.این عدم آمادگی هم بیشتر به خاطر تغییر مدیریتی در شهرداری اصفهان بود که باعث شد کارها کمی به عقب بیفتد. در این هفته با شورای راهبردی کودک جلسه‌ای را خواهیم داشت تا تاریخ جشنواره را مشخص کنیم.

رئیس سازمان سینمایی همچنین درخصوص شکایت تهیه کننده فیلم «رستاخیز» از ارشاد به دلیل توقف اکران ان اظهار داشت: اگر حقوقی از عوامل تولید پروژه فاخر «رستاخیز» تضییع شده ما قطعا آن را جبران می‌کنیم و در آن شکی نیست. دوم اینکه ما برای صاحبان فیلم هم حقوق مادی قائلیم و هم حقوق معنوی. حق معنوی یعنی اینکه اگر اثری خلق شود با نگاهی خلق شده است و اگر صاحب اثر نخواهد تغییری در اثرش بدهد ما نمی‌توانیم او را ملزم کنیم اثرش را مطابق میل ما تغییر دهد. چون این اثر بخشی از روح و وجود معنوی و هنری کارگردان است.

وی در عین حال تاکید کرد: در حال گفت‌وگو با کارگردان «رستاخیز» و جاهای دیگر هستیم و امیدواریم که این فیلم اکران شود و آرزوی همه این است که مردم ایران این اثر را که سالها وقت گذاشته شده است را ببینند.

ایوبی همچنین در خصوص اظهارات سخنگوی ارشاد مبنی بر اینکه شرط اکران فیلم استفاده از افکت نوری است نیز تصریح کرد:بنده در کنار آقای درویش هستم و در مقابل ایشان نیستم با هم پیش می‌رویم و تلاش می‌کنیم که بدون حاشیه در مورد این فیلم تصمیم بگیریم.

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به این سوال که آیا بالاخره «رستاخیز» با افکت نوری اکران خواهد شد یا خیر؟ گفت: باید خود عوامل فیلم تصمیم بگیرند و ما نمی‌توانیم آنها را مجبور کنیم. اگر بپذیرند از افکت نور استفاده می‌کنیم. البته پیشنهادات دیگری هم در این مورد وجود دارد.

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به سئوال وضعیت مدرسه عالی سینما گفت: مدرسه عالی سینما در شرایط خوبی بسر می برد کارهای آن انجام و مقدمات لازم برای آغاز کار این مدرسه سینمایی انجام شده است. کارشناسان بسیاری نگاه دقیق و موشکافانه مبنی بر چگونگی راه اندازی مدرسه عالی سینمایی داشته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعا ما با کیا شیم 78میلیون نفر؟؟!!!!!!!!
یعنی چی!!!!!!!! طرف اومده برخی حوادث تاریخی رو اشتباه جلوه داده و همچنبن برخی اعتقادات مذهبی مردم رو نادیده گرفته بعد بگیم اشکال نداره..
خیلی مسخرس........
رستاخیز غیر از مشکلات و ایرادتش یک فیلم ضعیف برای جذب مخاطب بود دست اندرکاران فیلم با مدیریت خوبشان شرایط خوبی برای خودشان پیش اورده اند از ارشاد خسارت می گیرند ......و به علت عدم اکران ضعف های فیلم هم معلوم نمیشود به این می گویند : برد ، برد
بيطرف
Iran, Islamic Republic of
انصافا نگاه هاي از پايين به بالا در مورد آموزه هاي غربي خسته مون كرد
كي گفته اگر كسي در سايه امنيت اين كشور و تحت زمينه هاي فراواني كه كشور براش ايجاد كرده مي‌تواند هر اقدامي بكند ولو اگر بخواهد زير بناهاي فكري آن كشور را خراب كند يا اينكه بخواهد به اعتقادات فكري يا رفتاري آنها بي اعتنايي بكند.
به كاريكاتوريستهاي دانمارك اعتراض مي‌كنيم كه اعتقادات يك ميليارد مسلمان را نبايد برخورد سبك بكند آنوقت توي خود ايران به بهانه‌ها و توجيه هاي متفاوت از اين اشتباه طرفداري مي‌كنيم. جناب آقاي درويش انسان بسيار خوب و ارزشي هستند از طرفي در كار خودشان هم استاد و متخصص. اما در ساخت اين فيلم از خطوط قرمز قانوني و عرفي مردم اين كشور تخطئي كرده‌اند.