شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
۱۲
به خاطر منافع ملی عراق؛

نوری‌المالکی از سمت نخست وزیری چشم‌پوشی کرد

جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 375210
نخست وزیر عراق اعلام کرد که به خاطر منافع ملی و به نفع حیدر العبادی مامور تشکیل کابینه جدید از سمت نخست وزیری چشم پوشی کرده است.
نوری‌المالکی از سمت نخست وزیری چشم‌پوشی کرد
به گزارش جهان؛ مهر به نقل از سومریه نیوز نوشت: نوری المالکی نخست وزیر عراق شب گذشته اعلام کرد که به نفع حیدر العبادی مامور تشکیل کابینه جدید از سمت نخست وزیری چشم پوشی کرده است. وی اظهار داشت که در راستای حمایت از منافع ملی از سمت خود چشم پوشی کرده است.

هیثم الجبوری نماینده ائتلاف دولت قانون شب گذشته از توافق میان نوری المالکی و حیدر العبادی درباره کناره گیری وی از نخست وزیری خبر داده بود.

فؤاد معصوم رئیس جمهوری عراق چند روز پیش حیدر العبادی یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون را رسما مامور به تشکیل کابینه کرد. این امر اعتراض نوری المالکی را برانگیخت. وی معتقد بود در زمینه انتخاب مامور به تشکیل کابینه نقض قانون اساسی صورت گرفته است و وی از سمت نخست وزیری کناره گیری نخواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عباس
احسنت
آفرین و احسن بر نوری المالکی ، ای کاش موسوی فتنه گر هم ذره ای از شعور نوری المالکی می داشت. ولی افسوس لجبازی کرد و کشور را به آشوب کشید. چون از سوی غربیها و غرب زده ها تحریک شده بود.
چشم پوشی نکرد مجبور شد بره چون همه گروه ها اون رو نمی خواستن
این اشتباه محض است، این مجلس آمریکایی است و مالکی نباید تسلیم آمریکا بشود شیعیان عراق را مسلح کند و به جنگ ارتش و داعش برود
الگویی باشد برای جنایتکاران فتنه که آنهمه ادعای تمدن دشاتند ...
مهدی
احسنت به این بصیرت جناب آقای نوری المالکی منافع ملی کشورش را به یکسری مسائل پیش پا افتاده تشخیص داد.
sina
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر سران فتنه ایرانی
ﻭﺣﻴﺪ ﺯﺭﮔﺮ
ﻛاﺵ ﻳﻪ ﻣﻘﺪاﺭ ﺳﻴﺎﺳﻴﻮﻥ ﻣﺎاﺯ ﻭﻻﻳﺖ ﭘﺬﻳﺮﻱ و ﺗﺮﺟﻴﺢ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﻣﻠﻲ ﺑﺮ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﻓﺮﺩﻱ ﺭا اﺯ اﻳﺸﻮﻥ ﻳﺎﺩ ﻣﻴﮕﺮﻓﺘﻦ!ﺁﭘﺲ اﺯ ﻧﺎﻣﻪ ﺁﻳﺖ اﻟﻠﻪ ﺳﻴﺴﺘﺎﻧﻲ ﺁﻗﺎﻱ ﻣﺎﻟﻜﻲ ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ اﺯ ﺣﻖ ﺧﻮﺩﺷﻮﻥ ﭼﺸﻢ ﭘﻮﺷﻲ ﻛﺮﺩﻥ,و ﺑﺎ اﻳﻦ ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺳﻲ ﻧﺸﻮﻥ ﺩاﺩﻥ ﻛﻪ ﭼﻂﻮﺭ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﻣﺮﺟﻌﻴﺖ و ﻭﻻﻳﺖ اﺣﺘﺮاﻡ ﮔﺬاﺷﺖ( ﻧﻪ اﻳﻨﻛﻪ ﻣﺜﻞ ﺳﻴﺎﺳﻴﻮﻥ ﻣﺎ 11ﺭﻭﺯ ﺑﺮﻩ ﻗﻬﺮ )
خدا کند حیدر العبادی بتواند آرامش و امنیت را به سرزمین بحران زده و مظلوم عراق بازگرداند و ریشه افراطی گری و تحجر را در این کشور بخشکاند.
دلسوز
هرچه سریعترهمه متحدبشید نسله داعش روواسه همیشه منقرض کنید چون حیوونای وحشی مثله داعش نفس کشیدنشونم هواروکثیف میکنه
Switzerland
سگش صد شرف دارد به میرحسن وکروبی.
با اینکه طبق قانون اساسی ذیحق بود کنار رفت
ذره ای از عقل و تعصب ملی این عراقی که ما آنهارا گاهی نمی پسندیم در موسوی احمق بود در فتنه 88 کشور را به آتش نمی کشید. و مزدوری دشمنان را نمی کرد.