پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

آغاز مراسم روز ارتش با حضور رئیس‌جمهور

جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 355618
مراسم روز ارتش با حضور رئیس جمهور در جوار مرقد مطهر امام (ره) و به طور همزمان در سراسر کشور آغاز شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مراسم روز ارتش با حضور حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در جوار مرقد مطهر امام (ره) و به طور همزمان در سراسر کشور آغاز شد. این مراسم با سخنرانی رئیس جمهور ادامه می یابد و سپس یگان‌های نمونه ارتش از مقابل جایگاه رژه خواهند رفت.

همچنین رژه جنگنده های نیروی هوایی، بالگردهای هوانیروز، یگان های نمونه پیاده و زرهی نیروهای زمینی، هوایی و دریایی، نمایش دستاوردهای جدید دفاعی ارتش و حضور مقتدرانه چتربازان ازمهم ترین بخش های این مراسم است.

بنابراین گزارش بیش از ۴۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی این مراسم را پوشش می دهند. همچنین شبکه اول سیما ، رادیو ایران، شبکه خبر، شبکه های العالم و پرس تی وی نیز بخش هایی از این مراسم را به صورت زنده پوشش خواهند داد.

امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی جانشین معاونت فرهنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص علت نامگذاری روز ارتش توسط امام خمینی(ره)،گفته است: زمانی که انقلاب به پیروزی رسید، تنها نیرویی که توانست در تقویت و استحکام انقلاب نوپای اسلامی نقش اساسی داشته باشد، ارتش بود و به همین دلیل دشمنان به دنبال حذف این بازوی قوی امام (ره)و انقلاب بود. لذا زمزمه انحلال ارتش و تشکیل ارتش بی طبقه را دادند که امام خمینی رحمت الله علیه با حمایت از ارتش، ۲۹ فروردین را به عنوان روز ارتش اعلام کردند و فرمودند ارتش با تمام ساز و برگ به رژه بپردازد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


راستی ازتوقیف جهان نیوزچه خبر؟کسی روتوقیف میکنند که جدی انتقادکنه مثل9دی