پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

پایان سفر روحانی به تبریز

جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب: 423810
حسن روحانی رییس جمهوری ایران در پایان سفر دو روزه به تبریز، این شهر را به مقصد تهران ترک کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، رییس جمهوری در این سفر افزون بر سخنرانی در جمع مردم و نشست های مختلف، در یک نشست خبری شرکت کرد و بزرگترین کارخانه تولید شیشه ساختمانی و صنعتی را افتتاح کرد.

رییس جمهوری در این سفر که با استقبال پرشور مردم مواجه شد در جمع مردم وعده ها و تعهدات داده شده به مردم را مرور و برای اتمام طرح های نیمه تمام که امکان بهره برداری از آنها تا پایان سال ۹۵ وجود دارد، اعتبار و دستورات لازم را ابلاغ کرد.

مهمترین تصمیم دولت در این سفر در بخش عمرانی تصویب ۳۲ طرح با ۹ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار بود و قرار بر این شد تا تمام این طرح ها تا پایان سال ۹۵ به بهره برداری کامل برسد.

رییس جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیات دولت پیش از این به استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان وبلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال وبختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان و فارس سفر کرده و آذربایجان شرقی مقصد هفدهمین سفر رییس قوه مجریه بود.

استان آذربایجان شرقی با بیش از سه میلیون و ۷۲۴ هزار نفر جمعیت و ۴۵ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع وسعت بزرگترین و پرجمعیت ترین استان شمال غربی ایران است.

این استان از شمال به جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، از غرب و جنوب غرب به استان آذربایجان غربی، از شرق به استان اردبیل و از جنوب شرق به استان زنجان محدود شده است.

آذربایجان شرقی دارای آب و هوای سرد کوهستانی بوده و کل محدوده استان را کوه ها و ارتفاعات تشکیل داده اند. این استان محل اتصال دو رشته کوه مهم و اصلی ایران، یعنی البرز و زاگرس است و بلندترین نقطهٔ آن، قله کوه سهند است.

مرکز استان آذربایجان شرقی کلانشهر تبریز بوده و از شهرهای مهم و اقماری آن می توان به مرند، مراغه، میانه اشاره کرد.

این استان رتبه نخست صادرات غیرنفتی کشور را در اختیار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *