جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۳
۵

دختر کُرد، مرگ را بر داعش ترجیح داد

دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۵۵
کد مطلب: 384319
در پی تسلط عناصر گروهک تروریستی داعش بر ورودی‌های شهر کردنشین کوبانی در شمال سوریه، زنان و دختران عضو نیروهای دفاع کرد سوری، شعار "مرگ آری، داعش نه"! را در عمل محقق ساختند.
به گزارش جهان به نقل از العالم، پس ازآنکه ورودیهای شهر کوبانی واقع در شمال سوریه و در نزدیکی نوار مرزی با ترکیه به کنترل داعش درآمد؛ زنان عضو نیروهای دفاع کرد سوری اصل "مرگ از افتادن به دست داعش بهتر است" را در عمل به اجرا گذاشتند.

این زنان مقاوم کرد، آخرین گلوله ها را در سلاح های خود نگه داشتند تا در صورتی که عناصر داعش وارد شهر شوند، دست به خودکشی بزنند و بدین ترتیب دچار سرنوشت دردناک سر بریدن و یا اسارت به دست داعش نشوند.

رسانه های ترک، اخبار حاکی از خودکشی یکی از این سربازان به نام "بیریفان ساسون" با آخرین گلوله سلاحش را مورد تایید قرار دادند.

این دختر مبارز کرد تقریبا ۱۹ سال داشت، چند روز پیش در گفتگو با "گابریل گیتهاوس" خبرنگار بی بی سی گفته بود که با آخرین گلوله از سلاحش خودکشی خواهد کرد و تسلیم این گروهک تروریستی داعش نخواهد شد؛ گروهکی که جنگی ظالمانه علیه اهالی کوبانی آغاز کرده است.

برخی منابع و پایگاههای ترک تاکید کردند که "جیلان اوزآل"، دختر مبارز کرد که نام مستعار بیریفان ساسون به خود نهاده بود، اهل شهر باطمان در شمال کردستان عراق بود و ۱۹ سال داشت و با آخرین گلوله از سلاحش خودکشی کرد و مرگ را بر افتادن به دست عناصر داعش ترجیح داد.

گروهک افراط گرای داعش که از ۱۶ سپتامبر حمله ای وسیع به سمت عین العرب ـ به کردی کوبانی نام دارد ـ آغاز کرده است، تلاش می کند تا بر تمام نوار مرزی در شمال سوریه را به کنترل درآورد اما تا این لحظه به سبب مقاومت شدید اهالی شهر با شکست مواجه شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرحبا روحش شاد
روحش شاد
خدایش رحمت کند
mehrab
اردغان ؛ منتظر باش که این خون ها به زودی دامنت رو خواهد گرفت...
فرهاد
هیچ ظالمی در تاریخ وجود ندارد که زخمی این قوم دلیر نباشد