جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

مباحث جمعیتی باید اقناعی باشد

سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 424611
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با انتقاد از هر گونه مچ‌گیری و مطرح کردن مباحث جاسوسی در مقوله جمعیتی گفت: امروز برای پیشبرد سیاست‌های جمعیتی باید با نگاه روبه جلو پیش رفت که از مهمترین آن اقناع کردن جامعه و برداشتن موانع جمعیتی است.
به گزارش جهان، محمد رئیس‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم، درباره برنامه‌ها و دیدگاه بسیج در زمینه سیاست‌های جمعیتی اظهار داشت: جمعیت بحث بسیار مهمی است، و باید به آن پرداخته شود و ما در گذشته هم نظرات لازم را در حمایت از این سیاست‌ها اعلام کردیم، اما پرداختن به این بحث باید همراه با تدبیر باشد و باید با رعایت همه جوانب باشد.

وی ادامه داد: مهمترین اصلی که بسیج در نظر دارد بحث فرهنگ سازی و اقناع جامعه است، به خصوص نخبگان، به نظرم اقشار نخبه نقش اساسی و اصلی را در این زمینه دارند، و آنچه را که ما در پیش گرفتیم فرهنگ سازی در میان نخبگان جامعه پزشکی کشور است.

رئیس‌زاده با تاکید مجدد بر اهمیت موضوع افزایش جمعیت تصریح کرد: در این زمینه دستگاه‌های ذیربط در بسترسازی ملزومات افزایش جمعیت مسئول هستند و باید تمهیدات لازم را بیاندیشند.

رئیس‌زاده با بیان اینکه اعتقاد فکری در افزایش جمعیت بسیار مهم است، افزود: هم‌اکنون قبح تک فرزندی شکسته است اما افزایش جمعیت باید با رشد زیرساخت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی انجام شود.

وی با اشاره به تفاوت موقعیت زنان خانه‌دار با زنان شاغل گفت: فرزندانی که والدین شاغل دارند باید از امکانات حمایتی نیز برخوردار باشند تا نگرانی دوری فرزندان کمتر شود. بنابراین باید در جامعه دغدغه فرزندآوری در همه حوزه‌ها از بین برود.

رئیس‌زاده با اشاره به داشتن وحدت و پرهیز از مچ‌گیری از یکدیگر اظهار داشت: همه باید دست به دست هم دهیم تا دولت حرکتی روبه جلو داشته باشد نه اینکه با کنکاش در گذشته از اصل حرکت بازبمانیم. اینکه بخواهیم مباحث و دیدگاه‌های جاسوسی نسبت به مسئولان گذشته جمعیتی مطرح شود اصلاً زیبنده نیست زیرا بالاترین مقام حاکمیتی کشور از سیاست‌های جمعیتی گذشته حمایت کامل داشتند بنابراین نباید با این دیدگاه پیش رفت که این دیدگاه کاملاً با نگاه بسیج زاویه دارد زیرا نگاه بسیج روبه جلو و به سوی آینده است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه البته بسترهای قانونی نیز باید به شکل واقع بینانه دیده شود، خاطرنشان کرد: هم مردم و هم مسئولان در برابر این مهم مسئول هستند، علی الخصوص نمایندگان مجلس که باید بهترین قوانین برای حمایت از سیاست‌های جمعیتی را در سریعترین زمان ممکن به تصویب برسانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *