جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۷

حیدر ۵ساله،به نماز رفت اما بازنگشت+تصاویر

دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 424413
پدر کودک عربستانی که در انفجار انتحاری مسجد امام علی(ع) به شهادت رسید گفت: فرزندم به تازگی کودکستان را تمام کرده بود، او را در مدرسه ابتدایی سلمان فارسی ثبت نام کرده بودیم، او آماده بود تحصیلات خود را ادامه دهد اما سرنوشت آن بود که جگرگوشه‌ام از من گرفته شود
به گزارش جهان به نقل از ابنا، همنوا با فریادهای پدرش که به او «شهادتین» را یادآوری می‌کند، «حیدر جاسم» کودک ۵ ساله عربستانی، آخرین نفس‌های خود را زیر گنبد امام علی(ع) می‌کشد در حالی که چشمانش به اشک‌های پدرش دوخته شده است؛ اشک‌هایی که بر زمینی می‌ریخت که آن را خون بیش از صد نمازگزار شیعه رنگین کرده بود که در حادثه انفجار انتحاری مسجد شهرک القدیح در استان قطیف عربستان، شهید و زخمی شدند.

«تنها به نماز جمعه رفت اما بازنگشت»؛ این سخنی بود که جاسم، پدر حیدر گفت.

او از لحظه‌های آخری سخن می‌گفت که در آن صدای نفس‌های کودک ۵ ساله‌اش را شنید؛ کودکی که جان خود را در حادثه تروریستی مسجد امام علی(ع) از دست داد.

پدر این کودک شهید گفت: پس از شنیدن صدای انفجار، به سرعت به سمت مسجد دوید و توانست خود را به فرزندش برساند که از جای جای بدنش خون بیرون می‌جهید. دوان دوان خود را به بیمارستان مضر رفت اما او آهسته آخرین نفس‌هایش را کشید.

وی افزود: پسرم همواره نماز خود را در مسجد نزدیک خانه‌مان می‌خواند. خانه ما تنها ۱۰۰ متر با مسجد فاصله دارد. او با شنیدن اذان فوراً به مسجد رفت و در صفوف انتهایی ایستاد؛ مساله‌ای که در شهادت او مؤثر بود زیرا انفجار در صفوف انتهایی روی داد.

پدر حیدر جاسم ادامه داد: فرزندم به تازگی کودکستان را تمام کرده بود، او را در مدرسه ابتدایی سلمان فارسی ثبت نام کرده بودیم، او آماده بود تحصیلات خود را ادامه دهد اما سرنوشت آن بود که جگرگوشه‌ام از من گرفته شود.

در حادثه انفجار تروریستی مسجد امام علی(ع) در شهرک القدیح استان قطیف ۲۱ نمازگزار شهید و ۸۸ تن دیگر زخمی شدند.

در این اقدام جنایتکارانه که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است ۵۸ مجروح بستری شدند که حال ۱۲ نفر از آن‌ها وخیم است و تاکنون ۳۰ مجروح این حادثه پس از مداوا بیمارستان را ترک کرده‌اند.

رژیم سعودی روز شنبه اعلام کرد عامل حمله انتحاری روز جمعه به مسجد شیعیان را شناسایی کرده است.

وزرات کشور عربستان با تایید ارتباط این فرد با تکفیری‌های داعش که مسئولیت این حمله ر ا بر عهده گرفته‌اند، در بیانیه‌ای تصریح کرد: نام این فرد «صالح بن عبد الرحمن الصالح القشعمی» Saleh ben Abdulrahmane Saleh al-Ghishaami و دارای ملیت عربستانی بود. وی به دلیل ارتباط با یک گروه تروریستی از سوی دستگاه‌های امنیتی تحت تعقیب بود و دستورات داعش را از خارج از کشور دریافت می‌کرد.

داعش با بر عهده گرفتن مسئولیت این حمله، نام عامل انتحاری آن را «ابوعامر النجدی» اعلام کرده است.



















نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خداوند به مادرش صبر دهد
خدایا با ظهور مهدی زهرا(س) انتقام خون شیعیان را بستان
United Kingdom
چقدر معصوم بود
عاقبتی خیر تر از این نیست... روحش شاد
بای ذنب قتلت؟
رضاي ع ر
Iran, Islamic Republic of
كشور هاي حامي داعش در اين جنايات سهيم هستند .
عامل اصلی این جنانات امریکا و اسرائیل و انگلیس و بعد عوامل دست نشانده انها ال سعود و قطر و امارات و...... هستند
شهادت هنر مردان خداست
حیدر جان ای بزرگ مرد کوچک
شهادتت مبارک
سلام ما را به اباعبدالله الحسین علیه السلام و فرزندان و یاران و اهل بیتشان برسان
برای شادی همه شهدا صلوات