پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۷

جايزه سينمايي يا هديه سرويس‌هاي اطلاعاتي

چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۰۰:۳۴
کد مطلب: 204516
به گزارش جهان، کیهان نوشت:
آيا اپوزيسيون درباره جايزه گلدن گلوب به فيلم اصغر فرهادي جوگير نشده است؟
پايگاه اينترنتي خودنويس با طرح اين پرسش و ابراز تعجب از ذوق زدگي غيرعادي رسانه هاي ضد انقلاب نوشت: حالا همه در شبكه مجازي خوشحالند. من هم خوشحالم براي اين جايزه، اما نمي فهميم چرا نقد رفتار جوگيرانه ممنوع است. هر روز ما در انتظار اين هستيم كه كسي پيدا شود تا بتوانيم هيجان خفته خود را بر سرش خالي كنيم. واقعا هم تفاوت نمي كند كه اين آدم چه كسي است. يك روز استيو جابز است يك روز فرهادي. يك بار جواد اطاعت است يك بار دكتر معين. اما اگر كمي هم به آن طرف نگاه كنيم بد نيست. اين فيلم نماينده همان دولتي است كه خانه سينما را مي بندد. اين فيلم را همان كسي در ايران پخش كرده كه «اخراجي ها» را. حالا چه دليلي دارد كه اپوزيسيون بشود؟
نويسنده اضافه مي كند: فيلم جدايي نادر از سيمين نه نماينده سينماي مستقل است و نه بهترين فيلمي كه مي توانست به اينجا برسد. عوامل بسياري در موفقيت آن سهيم بوده اند. شرايط سياسي امروز ايران و لابي حرفه اي فرهادي با داوران آمريكايي. براي همين هم تاكنون مهرجويي و كيارستمي به آن نزديك هم نشدند. من نه با فرهادي پدركشتگي دارم و نه با سينما اما عجيب مي ترسم از اين موج سازي هاي بي منطق و مي ترسم پشت اين جوسازي اتفاقي برايمان بيفتد. احتمالا فردا هم براي موضوع ديگري جوگير مي شويم.
يادآور مي شود گروه هاي اپوزيسيون طي يك سال گذشته- پس از شكست فتنه سبز- در سرخوردگي محض به سر برده اند و به همين دليل نيز محافل خارجي حامي اين جريان با لطايف الحيل سعي مي كند به طيف اپوزيسيون روحيه بدهد. ناتوي فرهنگي در پوشش فرهنگ و هنر، بخشي از كارهاي برزمين مانده سرويس هاي اطلاعاتي غرب را به دوش مي كشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


البته اگر کمی اطلاعاتتون در مورد سینما و این فیلم بیشتر بود میدونستین که:
1.این فیلم در جشنواره های مختلف با دیدگاه های متفاوت از جمله جشنواره های کشورهای هند.استرالیا.المان.ژاپن.ایتالیاو... موفق بوده پس اینکه انتخاب این فیلم سیاسی بوده رد میشه
2.این فیلم در اکران جهانی بیش از 11.000.000 دلار فروش داشته و هنوز در حال اکرانه پس یعنی توجه عموم رو جلب کرده
Iran, Islamic Republic of
اهدای جوایز فراوان به فیلم "جدایی نادر از سیمین " و کارگردانش "اصغر فرهادی" نه بخاطر اینکه این فیلم شاهکاری بی نظیر است و حرفی جدید برای گفتن داشته است بلکه همه این جوایز بازی سیاسی و از جانب کسانی است که وابستگی آنها به سیاستهای ضد بشری غرب مسلم است .
Iran, Islamic Republic of
اگه تو همون چندتا کشور هم به خاطر سیاست انتخاب نشده باشه، مگه نفوذ اونا فقط تو یه جاست ؟
United States
دریغ از سر سوزنی معرفت، که برخی از به اصطلاح هنرمندان وهنر پرستانمون ندارند.
Iran, Islamic Republic of
اي كاش لااقل يك نفري كه جنبه هنري داشت جايزه رو به فرهادي مي داد!!!
نه "مدونا"
بنده متخصصی در رشته دیگر هستم و هیچگونه سررشته در فیلم و فیلمسازی ندارم ولی همه این را میدانند که فقط و فقط فیلمهایی از طرف جهان غرب مورد تمجید قرار میگیرند که در آنها به نحوی مشکلات ایران بزرگنمایی شده و کوچکترین اشاره به نقاط قوت کشور بزرگ و مردم عزیز ایران نشود. با کمی دقت ، این موضوع کاملا مشهود است که حتی خرابه ها و صحنه هایی که متصور نمیشود در کشورهای بسیار فقیر و عقب مانده فرهنگی وجود داشته باشند به عنوان نمایی از ایران به خورد جهانیان داده میشود و جالب اینکه وقتی با مردمان تحصیل کرده این کشورها گفتگو میکنید میبینید که دیدگاهی که از ایران دارند برگرفته از اینگونه فیلمها است و اگر در فیلمی نشانی از شهر تمیز و مدرن، فضای سبز ، ساختمان بلند یا تکنولوژی بالا در ایران باشد اجازه ورود به این کشورها نخواهد داشت. اگرچه بنده وجود چنین مشکلاتی را در جامعه منکر نمیباشم

ان‌شاءالله فیلمسازان وطن دوست به نکات فوق توجه میکنند.
در جواب مطالب کیهان و همفکرانش در نقد سیاسی خواندن این فیلم یک سوال دارم :
اگر آقای فرهادی مثلا" پس از دریافت جایزه ایتالیا و غیره تا گلدن گلوپ با ژستی مذهبی و حزب اللهی آن را به مقام معظم رهبری هدیه میکرد و جایزه خود را حاصل فضای عالی و باز روشنفکری سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران میدونست ؛ آیا باز هم آماج این همه بد اخلاقی ها قرار میگرفت ؟ و یا همین فیلم به جای بی ارزش بودن ، تبدیل میشد به یک فیلم عالی ارزشی که باید مظهر اعتلای فرهنگی ایرانی اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی در سطح جهان باشه ؟؟؟!!!!