جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۷
تحلیل متفاوت از سخنان خاتمی؛

موسوی لاری:من و آقای خاتمی داخل نظام هستیم

يکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب: 167716
وزیر کشور دولت اصلاحات در جمله ای جالب با قید "باید" تاکید کرده است، پیشنهاداتی که آقای خاتمی ارائه داده "باید مورد دقت و بررسی همگان قرار گیرد."
به گزارش جهان، وزیر کشور دولت اصلاحات با اشاره به سخنان اخیر هم حزبی خود در مجمع روحانیون مبارز، گفت: سخنان سیدمحمد خاتمی تکرار مواضع قبلی اصلاح طلبان است.

خاتمی اخیرا بدون اشاره به هزینه های زیادی که در نتیجه اغتشاشات پس از انتخابات به مردم و نظام تحمیل شده، گفته است: اگر ظلمی شده است که شده است همه بیاییم عفو کنیم و به آینده نگاه کنیم و اگر به نظام و رهبری ظلم شده است به نفع آینده از آن چشم پوشی شود و ملت هم از ظلمی که بر او و فرزندانش رفته است می گذرد و آن وقت همه به آینده بهتر رو خواهیم آورد.

موسوی لاری با اشاره به این سخنان خاتمی عنوان کرده است: ایشان بر مواضع قبلی خودشان تاکید کرده‌اند. خط کلی صحبت‌های آقای خاتمی در این مدت تغییرات کلی نداشته است. اظهارات اخیرشان هم که مورد پرسش شماست تفاوتی با موضع‌گیری‌های قبلی‌شان نداشته و ندارد.

عضو مجمع روحانیون مبارز بدون اشاره به اقدامات جنجالی حزب متبوعش بویژه بیانیه ای که آشوب شب ۳۰ خرداد را رقم زد و دهها کشته و زخمی بر جای گذاشت، آقای خاتمی، خودش و گروه های سیاسی همسو را در درون نظام تعریف کرده است: آقای خاتمی، ما و همه گروه‌‌های سیاسی طرفدار ایشان جزء جریاناتی به حساب می‌آییم که در بطن نظام تعریف می‌شویم و انتقادات‌مان را از سر دلسوزی می‌گوییم.

آقای موسوی لاری بهمن ماه سال گذشته و در جریان تجمع غیر قانونی ۲۵ بهمن که با دعوت رسمی سران فتنه و با حمایت سرویس های جاسوسی سیا و موساد در برخی از نقاط شهر تهران برگزار شد، شاهد دستکیری "سیدمرتضی موسوی لاری" فرزندش بوده است.

وی در ادامه سخنانش در جمله ای جالب با قید "باید" تاکید کرده است، پیشنهاداتی که آقای خاتمی ارائه داده است "باید مورد دقت و بررسی همگان قرار گیرد."

آقای لاری سپس در سخنان متفاوتی اذعان کرده است که "نه آقای خاتمی و نه همفکران ایشان هم توقع نداشته و ندارند که امروز مطرح شود و فردا هم مورد ‌پذیرش مردم و حکومت قرار گیرد."

موسوی لاری همچنین در موضعی طلبکارانه گفت که "آقای خاتمی در خطاب به گروه‌های سیاسی(فتنه گر) گفته‌اند در جهت بهبود شرایط بیایید و گذشت کنید".

این سخنان عضو مجمع روحانیون مبارز آن هم از موضعی طلبکار درحالی مطرح شده که اقدامات غیرقانونی مجمع روحانیون مبارز در سال گذشته که در تناقض اساسی با آرمان‌های امام خمینی (ره) قرار داشت، سبب شد تا انتقادات گسترده‌ای از سوی مردم نسبت به این حزب صورت گیرد؛ اعتراضاتی که دامنه آن تا جایی پیش رفت که مجید انصاری، از سران اصلی این حزب رسما دلیل عدم حضور خود و سایر اعضای مجمع در راهپیمایی ۹ دی را "نگرانی از برخورد مردم" دانست.

به عنوان مثال، با وجود تاکید مستقیم رهبر انقلاب مبنی بر خودداری از تجمعات و راهپیمایی‌های بدون مجوز و لزوم برخورد همه مسئولان و مردم با این مساله، عامل اصلی ایجاد آشوب شب ۳۰ خرداد سال گذشته که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها تن از مردم شد، مجمع روحانیون مبارز شناخته شد.

این گروه سیاسی همچنین در برابر شعارهای انحرافی جریان مطلوب خود نظیر "نه غزه، نه لبنان" و "جمهوری ایرانی" که حمله به دستاوردهای امام ارزیابی شد، حمایت کرد و حاضر به محکوم کردن این شعارها و اقدامات نشد. نقش علی اکبر محتشمی پور، از اعضای مجمع روحانیون، در ابن باره بارز بود.

اعضای این مجمع حتی در جریان هتک حرمت عکس بنیانگذار جمهوری اسلامی هم نه تنها این اقدام را محکوم نکردند، بلکه به حمایت از توهین کنندگان پرداختند.

گفتنی است، آقای لاری علاوه بر اتهامات سیاسی، به برخی مفاسد اقتصادی و زمین خواری هم متهم است.

در این راستا، محمدرضا اسكندري، وزیر سابق جهاد کشاورزی، سال گذشته از واگذاري خلاف بيش از ۳۰ هزار هكتار زمين در دولت‌هاي قبلي خبر داده بود که پیگیری ها نشان داد در ليست واگذاري‌هاي اراضي ملي و دولتي به اشخاص ويژه، اسم موسوي لاري نیز با ۹۰ هكتار زمین در استان فارس به چشم مي‌خورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
منظورشان نظام فتنه است؟
Iran, Islamic Republic of
این جریان یک بازنگری اساسی در اهداف و چهارچوبهایش باید انجام دهد و الا همچنان در حاشیه خواهد ماند چرا که ملت مار گزیده شده و از یک سوراخ چندبار گزیده نمی شوند.
Iran, Islamic Republic of
خوب است ايشان نگفته بايد مورد اجرا قرار گيرد بلكه گفته بايد مورد دقت و بررسي قرار گيرد. آيا اين حرف بدي است. براي محكوم نمودن ديگران از هر ابزاري استفاده مي كنيد
رو که رو نیست می مونه سنگ پای قزوین!!!!!!!!!!
کدام نظام همان نظامی که 88مییخواستین فاتحه شو با دروغ گوییهایتون بخونید.
Iran, Islamic Republic of
يادتون باشه ما همه مسلمانيم خودي وغير خودي نداريم كساني از اين تفرقه ها سود مي برن بهوش باشيد
Iran, Islamic Republic of
چه بچگانه
مگه میشه خودی و غیر خودی نداشته باشیم
اومدیمو یکی در لباس دین خواست ضربه بزنه بازم میگید خودی و غیر خودی نداریم
معلومه که داریم