جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

افزایش فقر در اراضی اشغالی

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 397513
یک بنیاد خیریه صهیونیستی اعلام کرد تعداد فقرا در اراضی اشغالی افزایش یافته و از هر سه کودک یک نفر در فقر به سر می‌برد.
به گزارش جهان به نقل از فارس بنیاد خیریه «لاتت» در گزارش سالانه خود گزارش داد که فقر در اراضی اشغالی بیشتر شده و فقرا خروج از چرخه فقر را به شدت دشوار یافته‌اند.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، طبق یافته‌های این بنیاد خیریه، ۲ میلیون و ۵۴۶ هزار نفر فقیر در اراضی اشغالی زندگی می‌کنند که این میزان ۳۱.۶ درصد از جمعیت رژیم صهیونیستی را تشکیل می‌دهد. از این تعداد، ۱ میلیون و ۶۱۳ هزار نفر بزرگسال و ۹۳۲ هزار نفر کودک هستند.

به نوشته این روزنامه، ارقام ذکر شده در این گزارش، متفاوت از تصویری است که موسسه بیمه ملی رژیم صهیونیستی هفته گذشته ترسیم و اعلام کرد نرخ فقر در اسرائیل رو به کاهش است.

بر اساس گزارش موسسه بیمه ملی، در سال ۲۰۱۳ صرفا ۱ میلیون و ۶۵۸ هزار نفر در فقر زندگی می‌کردند که در میان آنها، حدود ۷۵۶ هزار کودک وجود داشته که با توجه به این گزارش، میزان فقر از ۲۳.۵ درصد در سال ۲۰۱۲ به ۲۱.۸ درصد در سال ۲۰۱۳ کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، ۱۰ سال است که بنیاد خیریه ‌«لاتت» سالانه درباره فقر در اراضی اشغالی تحقیقاتی انجام می‌دهد که نسبت به تحقیق سالانه موسسه بیمه ملی تصویر دقیق‌تری ارائه می‌دهد.

«اران وینتراب» و «گیلس دارمون» مدیر اجرایی و رئیس بنیاد لاتت امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اظهار داشت:‌« انتخابات پیش‌رو آخرین فرصت است که تصمیم بگیریم آیا تانک‌های بیشتری خریداری خواهیم کرد یا کودکان را از فقر نجات خواهیم داد. آیا ما نگران آینده جامعه اسرائیلی خواهیم بود یا صرفا نگران حفظ مرزهای آن خواهیم بود».

بر اساس گزارش بنیاد لاتت، در سال ۲۰۱۴ از هر سه کودک یک نفر آنها در فقر به سر می‌برد و یک چهارم کودکان، در هر ماه، شب‌هایی را گرسنه سر می‌کنند. ۶۵ درصد کودکان نیز در مدرسه غذای گرم دریافت نمی‌کنند. یک سوم کودکان نیز برای کمک مالی به خانواده‌های خود وادار به کار کردن می‌شوند. سال جاری نیز ۲۷ درصد کودکان از رفتن به مدرسه باز مانده‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده، ۳۲ درصد کودکان فقیر در سال ۲۰۱۴ مجبور شده‌اند به پرورشگاه بروند که این میزان در سال ۲۰۱۳، ۲۲ درصد بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *