سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

موافقت صندوق جهانی با وام یمن

چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 378415
صندوق بین‌المللی پول روز سه‌شنبه در تلاش برای بهبود اوضاع اقتصادی یمن و توقف اعتراضات مردمی، با اعطای وام ۵۵۳ میلیون دلاری به دولت این کشور موافقت کرد.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه خبر داد، صندوق بین‌المللی پول روز سه‌شنبه با هدف کمک به بهبود اوضاع اقتصادی و افزایش رشد اقتصاد یمن، با اعطای وام ۵۵۳ میلیون دلاری به این کشور موافقت کرد.

هدف از اعطای این وام که باید ظرف سه سال بازپرداخت شود، کمک به اجرای بسته اصلاحات اقتصادی در یمن اعلام شده است. دولت یمن در هفته‌های گذشته و پس از اعلام تصمیم افزایش چند برابری قیمت سوخت، شاهد اعتراضات گسترده مردم بوده است.

معترضان می‌گویند فساد موجود در ساختارهای دولتی موجب شده تا بخش اعظم بودجه یمن به هدر رود و دولت را ناگزیر به افزایش قیمت سوخت کند. رئیس‌جمهور یمن روز سه‌شنبه پس از مدت‌ها مقاومت با برکناری دولت و تجدید نظر در قیمت سوخت، موافقت کرد.

در بیانیه صندوق بین‌المللی پول آمده است: «اولین گام در این راستا (اصلاحات اقتصادی) برداشته شده و با پرداخت‌های هدفمند به بقه فقیر، تکمیل می‌شود. تمهیدات مالی آتی با هدف کاهش کسری بودجه در میان‌مدت از طریق اصلاحات در خدمات عمومی و بهبود ساختار مالیاتی، اجرا می‌شود.»

پیش از این شورای امنیت سازمان ملل نیز با هدف پایان دادن به اعتراضات در یمن، با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف تظاهرات‌ها در این کشور شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *