چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۸
۱۲
واکنش مسؤولان صندوق رفاه دانشجویان به یک خبر

تدبیر جالب مسؤولان وزارت علوم برای حذف «وام دانش هسته ای»+سند

سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۳۴
کد مطلب: 388612
روز یکشنبه ۴ آبان ماه خبرنگار جهان نیوز مطلع شد که از نیمسال تحصیلی جاری، پرداخت این وام لغو شده است. پس از انتشار خبر لغو این وام، صندوق رفاه دانشجویان به این خبر واکنش نشان داد.
تدبیر جالب مسؤولان وزارت علوم برای حذف «وام دانش هسته ای»+سند
گروه جامعه جهان نيوز ـ سال ۹۱ بود که وعده پرداخت وام به دانشجویان رشته های مرتبط با دانش هسته ای با عنوان «وام تحصیلی دانش هسته ای» توسط مسؤولان وقت صندوق رفاه دانشجویان داده شد.

مدتی بعد دانشجویان این رشته ها توانستند از این امکان بهره ببرند تا با کمترین دغدغه مالی همه تمرکز خود را به تحصیل در رشته هایی بدهند که کشور به آن نیاز مبرم دارد.

به گفته قائم مقام وقت صندوق رفاه دانشجویان «میزان وام شهریه برای دانشجویان رشته‌های هسته‌ای در مقطع کارشناسی ۲ برابر، در مقطع کارشناسی ارشد ۳ برابر و در مقطع دکتری ۴ برابر دیگر دانشجویان» تعیین شد.

اما روز یکشنبه ۴ آبان ماه خبرنگار جهان نيوز مطلع شد که از نیمسال تحصیلی جاری، پرداخت این وام لغو شده است. پس از انتشار خبر لغو این وام، صندوق رفاه دانشجویان به این خبر واکنش نشان داد. در نامه این صندوق که به امضای مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی آن رسیده آمده است:

«با توجه به خبر مندرج در سرویس سیاست آن خبرگزاری با کد مطلب ۳۸۸۱۲۵ و عنوان تیتر: «وام شهریه دانش هسته ای هم لغو شد» ، ضمن تکذیب خبر به اطلاع می رساند، پرداخت وام مذکور در صندوق رفاه دانشجویان همچنان ادامه دارد و هیچ گونه تحریمی در این خصوص صورت نگرفته است. لازم بذکر است تمامی مستندات لازم در ارتباط با پرداخت این وام در سال جاری موجود بوده و قابل ارائه به خبرگزاری ها می باشد و در نشست خبری مورخ ۹۳/۷/۷ نیز در اختیار ارباب رسانه قرار گرفت.

لذا خواهشمند است دستور فرمایید در اسرع وقت نسبت به درج این تکذیبیه در سرویس سیاست آن خبرگزاری اقدام نموده و منشا خبر و مستندات مربوطه را به این صندوق معرفی و ارائه نمایید.

بدیهی است به دلیل ایجاد تشویش اذهان عمومی، حق پیگیری از طریق مراجع قانونی ذیصلاح برای این صندوق محفوظ خواهد بود.»

جهان نيوز ضمن اعلام آمادگی برای حضور در مراجع قضائی برای دفاع از حق دانشجویانی که با غیرت و تعهد خود رشته های مرتبط با صنعت هسته ای را برگزیده اند، مسؤولان را به پورتال اختصاصی دانشجویان هسته ای در صندوق رفاه دانشجویان و جدولی که خود به عنوان فهرست انواع وام و مبالغ سرانه در سال تحصیلی ۹۴ ـ ۹۳ منتشر کرده اند، ارجاع می دهد.

مقایسه رقم دریافتی دانشجویان رشته مهندسی هسته ای در نیمسال اول تحصیلی ۹۴-۹۳ نشان می دهد، که آخرین مبلغ پرداختی به آنان، حداقل یک سوم شده است. جداول زیر ـ که به دلیل حفظ حریم شخصی و جلوگیری از برخورد با این دانشجویان به دلیل اطلاع رسانی موضوع برخی از اطلاعات آن پنهان شده است ـ گویای موضوع است. اصل اسناد مذکور و سایر اسناد مالی دیگر در اختیار جهان نيوز است.










بر این اساس عملا وام تحصیلی «دانش هسته ای» لغو و در حدود مبلغ وام عادی که هر دانشجویی امکان بهره گیری از آن را دارد تبدیل شده است.

مقایسه اطلاعات فهرست انواع وام و مبالغ سرانه در سال تحصیلی ۹۴ ـ ۹۳ این موضوع را تأیید می کند. به طور مثال وام تحصیلی دانشجویان مجرد در رشته های غیرهسته ای ماهیانه مبلغ ۸۵ هزار تومان است. در حالی که این رقم برای دانشجویان دوره کارشناسی هسته ای مجرد باید دو برابر یعنی ۱۷۰ هزار تومان باشد، در این جدول این مبلغ ۱۲۵ هزار تومان اعلام شده است. نکته جالب اینکه صندوق رفاه در این جدول وام تعلق گرفته به «دانشجویان ممتاز و نمونه» مجرد را ۱۷۰ هزار تومان در نظر گرفته است.

نکته دیگر اینکه پیش از این ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان از افزایش ۵ تا ۲۰ درصدی وام های دانشجویی خبر داده بود. ادعایی که در خصوص دانشجویان رشته های مرتبط با صنعت هسته ای عکس آن رخ داده است.

بر طبق اظهارات قائم مقام وقت صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، وام "دانش هسته‌ای" برای دانشجویانی که در رشته‌های مرتبط با هسته‌ای تحصیل می‌کنند شامل وام تحصیلی، وام ضروری، ودیعه مسکن و وام شهریه است که در سه مورد اول تا چهار برابر وام عادی به دانشجویان متقاضی که مشمول دریافت این وام‌ها به شمار می‌آیند، قابل پرداخت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جهان دمت گرم تشکر
Iran, Islamic Republic of
این بیچاره ها با جون خودشون بازی میکنند که این رشته ها رو میخونند. ما که سررشته ای نداریم هم میفهیم کار با مواد رادیواکتیو خطرناکه!
Iran, Islamic Republic of
اگر اين كار را نكنند پس چگونه مي توانند در مقابل اربابان آمريكايي و اسرائيلي و غربي و يهودي خود . جوابگو باشند ؟!!!
منافق
عجب بعضی هادرداخل بادشمنان بیرونی هماهنگ اندوپازل دشمن روکامل میکنند
اصغر
Iran, Islamic Republic of
معلومه کی پازل دشمن را تکمیل می کنه. از اینکه دارن همه بی سوادارو هوا میکنند ترس به جونتون افتاده. می دونم که نظر من را درج نمی کنید. مرگ بر ضد ولایت فقیه
جان کری:
آفتابه لگن آوریدم، هسته...بردیم
United States
هیچ غلطی نمی تونه کنه نه آمریکایی ها نه انگلیسی ها
Iran, Islamic Republic of
ماشاءالله این خبر مثل توپ صدا کرده!!!
ان شاء الله که نمایشی و برای جلب رای اعتماد نباشد. البته در خود خبر هست که هفت خان رستم از جمله امتحان جامع و دفاع از پروپوزال را باید رد کنند.

...
Iran, Islamic Republic of
با این کارها نمیتونند کاری از پیش ببرند!
يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ
ما با خون شهیدان پیمان خون بستیم
تا ابد بر سر راه شهیدان هستیم
مهدیار آستانی
اگر روشنگری رهبر معظم انقلاب حفظه الله و ایستادگی برخی مسئولان و رسانه ها نباشد اینها خاک مملکت را به توبره میکشند و بر بیگانه عرضه میدارند
محمد
با سلام خدمت دوستان عزیز
پشت صندوق رفاه باد خورد و یه تهمت به سایت شما مبنی انتشار اکاذیب بست و .....
خدا خیرتان دهد، پس نتیجه چه میشود. این ترم هم وام دانش در نظر گرفته نشده و خیلی کمتر است.
منصور
دو ترم قبل که وام دانشجو های هسته ای رو نصف کردن.
وام ترم قبل دانشجو های هسته ای رو هم که هنوز ندادن و فعلا هم خبری ازش نیست.
همینجور پیش بره ترم بعد احتمالا یه پولی هم از دانشجو های هسته ای میگیرن