جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳
آخرین اخبار از نوار غزه

بمباران نیروگاه برق و ۱۵۰ هدف دیگر در غزه/ خروج خانواده­‌های سران اسرائیل از فلسطین اشغالی

تعداد شهدای غزه به ۱۱۵۹ نفر رسید
سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب: 372817
حمله موشکی اسرائیل به منزل اسماعیل هنیه، هلاکت ۱۱ نظامی صهیونیست طی ۱۲ ساعت گذشته و بمباران ۱۵۰ هدف در نوار غزه از شب گذشته از جمله اخبار مربوط به فلسطین است.
بمباران نیروگاه برق و ۱۵۰ هدف دیگر در غزه/ خروج خانواده­‌های سران اسرائیل از فلسطین اشغالی
به گزارش جهان، آخرین تحولات فلسطین و نبرد غزه در ادامه می آید:

۱۹:۳۳ـ سران اسرائیل خانواده­‌های خود را از فلسطین اشغالی خارج می‌کنند

بسیاری از مسئولان بلند پایه و فرماندهان نظامی اسرائیل از بیم موشک­‌های مقاومت که تل آویو را نیز زیر آتش گرفته است، برای نجات خانواده‌­های خود آنان را از فلسطین اشغالی بیرون بردند.

پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط خبر داد، در پی ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین و اصابت موشک­های مقاومت به تل آویو، بسیاری از مسئولان و نیز فرماندهان نظامی اسرائیل خانواده­های خود را از فلسطین اشغالی بیرون بردند.

برخی منابع نزدیک به دفتر نخست وزیری رژیم اسرائیل با تایید این اخبار تاکید کردند که در حالی که شهرک­نشینان در اثر سیاست­های اشتباه سران اسرائیل، زیر آتش موشک­های حماس قرار گرفته­اند، خانواده های بسیاری از مسئولان بلند­پایه و فرماندهان نظامی در خارج از فلسطین اشغالی در امنیت به سر می­برند .

در این میان، فرزندان موشه یعالون وزیر جنگ اسرائیل در نخستین روزهای حمله اسرائیل به غزه، فلسطین اشغالی را ترک کردند.

۱۸:۲۴ـ منابع صهیونیستی: مقاومت امروز ۳۰ موشک به اهداف اسرائیلی شلیک کرده است
برخی منابع رژیم صهیونیستی گزارش دادند که مقاومت فلسطین امروز سه شنبه ۳۰ موشک به اهداف اسرائیلی شلیک کرده است.

خبرگزاری صهیونیستی معا خبر داد، منابع صهیونیستی با اعلام شلیک ۳۰ موشک مقاومت فلسطین به سمت اهداف اسرائیلی مدعی شدند که این موشک ها هیچ تلفات و خسارتی دربر نداشته است.

بر اساس این گزارش، سامانه گنبد آهنین ۴ موشک را هدف قرار داد و مقاومت فلسطین نیز نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه و نیز شهرک های اسرائیلی را هدف قرار داد.

منابع صهیونیستی همچنین گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی امروز بیش از ۸۰ هدف در نوار غزه را بمباران کردند.

۱۸:۲۲ـ حماس موافقت با آتش بس ۲۴ ساعته را رد کرد/ نشست سرنوشت ساز کابینه اسرائیل

سخنگوی جنبش حماس اخبار برخی رسانه های خبری مبنی بر موافقت مقاومت فلسطین با آتش بس انسانی به مدت ۲۴ ساعت را رد کرد.

خبرگزاری فرانسه نوشت:«سامی ابو زهری» تاکید کرد که اخبار برخی رسانه ها درباره موافقت مقاومت با آتش بس انسانی به مدت ۲۴ ساعت صحت ندارد.

از سوی دیگر رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد که کابینه امنیتی این رژیم امشب نشست سرنوشت سازی به منظور بررسی تلاش های سیاسی برای برقراری آتش بس و تعیین سرنوشت عملیات نظامی در نوار غزه برگزار می کند.

یک منبع نظامی عالی رتبه اسرائیل در این باره گفت که پیش بینی می شود سطح سیاسی اسرائیل سرنوشت عملیات نظامی؛ خواه پایان عملیات و یا توسعه آن را امشب مشخص کند و در صورت صدور دستورات کابینه، ارتش آماده عقب نشینی از غزه ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده خواهد بود.

این منبع نظامی اظهار داشت: هر کس درباره سرنگونی جنبش حماس سخن می گوید باید بداند که این امر نیازمند اشغال مجدد نوار غزه و باقی ماندن در آن به مدت چند ماه یا حتی چند سال است.

وی افزود: ما بسیاری از اهداف عملیاتی خود را محقق کردیم و اگر چه نمی توان به دهانه همه تونل ها و هر موشکی دست یافت اما می توان تا حد امکان آن را کاهش داد.

۱۷:۰۶ـ آمادگی حماس و جهاد اسلامی برای آتش بس ۲۴ ساعته

خبرگزاری فرانسه از آمادگی دو جنبش فلسطینی حماس و جهاد اسلامی آمادگی برای آتش بس ۲۴ ساعته خبر داد.

خبرگزاری فرانسه خبر داد، حماس و جهاد اسلامی آمادگی خود را برای آتش بس ۲۴ ساعته اعلام کرده‌اند.

همزمان با سفر هیأتی از جنبش های حماس و جهاد اسلامی به قاهره، طرف مصری برقراری آتش بس ۴۸ ساعته در غزه را خواستار شده است.

از سوی دیگر عزت الرشق از رهبران حماس اعلام کرد که گروه های فلسطینی هیچ توافقی بر سر آتش بس ۷۲ ساعته انجام نداده‌اند.

در همین رابطه سامی ابو زهری سخنگوی حماس اعلام کرد که حماس با هیچ توافق آتش بس ۲۴ ساعته ای موافقت نکرده است.

منابع فلسطینی امروز سه شنبه اعلام کردند که یک هیئت از گروه‌های فلسطینی به رهبری حماس به قاهره می رود تا مسئله آتش‌بس را بررسی کند.

مقاومت فلسطین پیشتر طرح پیشنهادی مصر برای برقراری آتش بس در غزه را رد کرده و آن را موجب خواری و ذلت خواند.

از سوی دیگر «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شب گذشته در تماس تلفنی با «عبد الفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر بر ایفای نقش تاریخی این کشور در قبال قضیه فلسطین تاکید کرد و گفت که طرح ابتکاری مصر بهترین گزینه برای برون رفت از بحران غزه است.

وی از ایفای نقش مصر برای جلوگیری از ریخته شدن خون مصری ها قدردانی کرد.

۱۶:۴۶ـ ترور یکی از رهبران جبهه دموکراتیک به همراه تمامی اعضای خانواده‌اش در خان یونس

منابع فلسطینی گزارش دادند که هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی بعد از ظهر امروز سه شنبه منزل یکی از رهبران جبهه دموکراتیک فلسطین در استان خان یونس را بمباران کردند.

شبکه خبری فلسطین الیوم نوشت: هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی منزل «وضاح ابو عامر» در خان یونس را بمباران کردند که طی آن وی به همراه همسر و ۵ فرزندش به شهادت رسید.

بر اساس این گزارش، جنگنده های رژیم صهیونیستی و توپخانه این رژیم همچنان به بمباران منازل شهروندان در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه ادامه می دهند.

۱۶:۴۱ـ استقبال حماس از میانجی‌گری روسیه در بحران غزه

جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز سه شنبه اعلام کرد: از طرح ابتکاری روسیه برای میانجی‌گری در برقراری آتش بس در نوار غزه استقبال می‌کند.

ریانوستی خبر داد: موسی محمد ابو مرزوق معاون رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن استقبال از طرح ابتکاری روسیه برای میانجی‌گری در نوار غزه تاکید کرد: ما تنها به روسیه اعتماد داریم و به آن احترام می گذاریم. ما به روسیه بیشتر از آمریکا اعتماد داریم.

رژیم صهیونیستی از ۸ جولای تاکنون تجاوز گسترده ای را به نوار غزه آغاز کرده است. گرچه اسرائیل هدف اصلی خود از این تجاوز را از بین بردن حماس اعلام کرده ولی تاکنون تعداد زیادی از شهروندان غیر نظامی به شهادت رسیده و هزاران نفر نیز زخمی شده اند.

ابومرزوق تصریح کرد: از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر به شهادت رسیده و بیش از ۲۰۰۰ خانه ویران شده است. بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی نیز دیگر قابلیت سکونت و زندگی ندارد. مساجد؛ مدارس و بیمارستانها نیز از تجاوز رژیم صهیونیستی در امان نبوده است.

۱۶:۳۵ـ حماس: حکام عرب به مسئولیت خود در قبال کشتار مردم غزه عمل کنند

سخنگوی جنبش حماس از حاکمان عرب خواست تا به مسئولیت های خود در قبال کشتار مردم غزه از جمله کودکان آن و محروم کردن مردم این منطقه از حقوق دینی و انسانی خود در ایام عید، عمل کنند.

رسانه های خبری فلسطین نوشتند: «سامی ابو زهری» امروز سه شنبه گفت که اصرار رژیم صهیونیستی برای کشتار کودکان و غیر نظامیان در حالیکه مقاومت تنها به هدف قرار دادن سربازان اسرائیلی اکتفا کرده است، بیانگر خونخواری این رژیم و ناتوانی آن در مقابله با مقاومت فلسطین است.

وی از حاکمان عرب خواست تا به مسئولیت های خود در قبال کشتار مردم غزه از جمله کودکان آن و محروم کردن مردم این منطقه از حقوق دینی و انسانی خود در ایام عید، عمل کنند.

۱۶:۲۷ ـ ۱۰۰ شهید در بیست و دومین روز تجاوز اسرائیل به غزه/ تعداد شهدا به ۱۱۵۹ تن رسید

ارتش اسرائیل امروز سه‌شنبه و در روز بیست و دوم از آغاز تهاجم این رژیم به نوار غزه حملات خود را به مناطق مختلف ادامه داد که بر اثر آن ۱۰۰ تن به شهادت رسیدند تا تعداد کل قربانیان به ۱۱۵۹ شهید و ۶۷۰۰ زخمی برسد.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که بر اثر حملات ارتش اسرائیل به مناطق مختلف غزه بیش از ۱۰۰ تن شهید و ده ها نفر دیگر زخمی شدهاند.

بر اساس این گزارش بعد از گذشت ۲۲ روز از آغاز حملات رژیم صهیونیستی تعداد کل شهدا به بیش از ۱۱۵۹ تن و زخمی ها به ۶۷۰۰ نفر رسیده است که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

رادیو القدس در این باره گزارش داد که از صبح امروز تا کنون ۵۰ فلسطینی در خان یونس شهید شده اند و قطع ارتباط با این منطقه مانع اطلاع یافتن از آمار دقیق شهداست.

بر اساس این گزارش، بیش از ۲۰ نفر از اعضای خانواده النجار در منطقه قیزان النجار شهید شدند. همچنین سه شهروند دیگر در بمباران منزل خانواده الحشاش در شهر رفح و ۵ شهروند نیز به نام های عزت ضهیر ۲۳ ساله، ترکیه ضهیر ۸۰ ساله، یاسمین ضهیر ۲۵ ساله و دو کودک به نام های ماری ضهیر ۱۲ ساله و تسنیم ضهیر ۸ ساله به شهادت رسیدند.

شبکه الحریه در الخلیل نیز از شهادت خبرنگار خود در نوار غزه به همراه ۴ نفر از اعضای خانواده اش در نتیجه بمباران منزلشان در شهر رفح خبر داد.

ایمن القواسمی رئیس شورای اداری این شبکه گفت که با کمال افتخار شهادت عزت ضهیر ۲۳ ساله به همراه ۴ نفر از اعضای خانواده اش در بمباران منزلشان در رفح را اعلام می کنیم.

وی افزود که عزت آخرین گزارش خود از اوضاع غزه را در ساعت ۴ بامداد امروز سه شنبه مخابره کرد.

القواسمی افزود: در آخرین صحبت هایی که با عزت داشتم، وی گفت که به عنوان راه حل بحران غزه پیشنهاد می کنم که همه کودکان غزه را در یک زمین بزرگ فوتبال جمع کنیم و به رژیم اشغالگر بگوییم که اینها افراد خرابکار و بانک اهداف تو هستند و بعد این رژیم همه آنها را بمباران و قتل عام کند در آن صورت جنگ پایان خواهد یافت.

بر پایه این گزارش همچنین شمار شهدای بمباران منزل انیس ابو شماله شهردار البریج واقع در مرکز نوار غزه نیز به ۵ نفر و تعداد زخمی ها به ۷ نفر رسید.

در بمباران منزل خانواده النجار در شهر خان یونس نیز ۵ نفر شهید شدند که از جمله آنها سهام النجار ۴۲ ساله است.

همچنین حدود ۱۰ نفر دیگر از شهروندان در جریان بمباران منزل دو خانواده ابو جامع و ابو دقه در خان یونس زخمی شدند.

۱۶:۰۸- تعداد شهدای غزه از ۱۱۵۰ نفر فراتر رفت

تعداد شهدای حمله رژیم صهیونیستی در غزه از ۱۱۵۰ نفر فراتر رفت / به گزارش شبکه المیادین، بر اثر حمله رژیم صهیونیستی به غزه، تاکنون ۱۱۵۶ نفر شهید و ۶۷۰۰ نفر نیز زخمی شده‌‌اند

۱۵:۳۳: بمباران ۱۵۰ هدف در غزه از شب گذشته/شهادت ۹۰ فلسطینی و توقف فعالیت نیروگاه برق

"موتی الموز" سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز اعلام کرد که جنگنده های این رژیم از شب گذشته تاکنون ۱۵۰ هدف را در نوارغزه بمباران کردند.

وی مدعی شد که رژیم صهیونیستی برای تخریب تونل ها نقاط مختلف نوارغزه را بمباران می کند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی افزود: هدف اصلی در جنگ غزه توقف موشک های فلسطینی و از بین بردن تمامی تونل ها است.

خبرگزاری معا نیز در این رابطه گزارش داد: یکی از هدف هایی که در نوارغزه بمباران شد نیروگاه برق غزه بود که بر اثر حملات اسرائیل فعالیت آن به طور کامل متوقف شده است.

شیخ خلیل معاون رئیس بخش انرژی غزه نیز اظهار داشت: یکی از موشک ها به انبار سوخت اصابت کرده است و آتش ناشی از این حمله تاکنون خاموش نشده است.

خبرگزاری سما نیز گزارش داد رژیم صهیونیستی از صبح امروز حملات جنون آمیز خود را در نقاط مختلف نوارغزه آغاز کرده است و تاکنون ۹۰ فلسطینی در این حملات شهید و ده ها تن زخمی شده اند.

۱۲:۴۰: افزایش حملات عواقب انسانی خطرناکی در نوارغزه به همراه خواهد داشت

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در سخنانی نسبت به اوضاع کنونی نوارغزه هشدار داد. وی خاطرنشان کرد که با نگرانی تحولات این منطقه را پیگیری می کند.

وی در این زمینه به گزارش هایی اشاره کرد که حاوی پخش یادداشت هایی در شمال نوارغزه است که از ده ها هزار ساکن نوارغزه می خواهد منازل خود را ترک کنند و این منطقه را تخلیه کنند. بان کی مون در ادامه گفت: اگر این مسئله صحت داشته باشد تاثیر انسانی مخربی بر غیرنظامیان تحت محاصره در این مناطق خواهد داشت.

دبیر کل سازمان ملل متحد در ادامه موضع منفعلانه خود از طرف های درگیر در جنگ غزه خواست که از ادامه جنگ منصرف شوند و به قوانین حقوق بشر پایبند باشند.

۱۱:۵۴: جان کری: هر آتش بسی باید به خلع سلاح حماس منجر شود

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی جانبدارانه از رژیم صهیونیستی و بدون توجه به ملت فلسطین اعلام کرد که تمامی تلاش های بین المللی برای برقراری آتش بس در نوارغزه باید به خلع سلاح جنبش حماس و دیگر گروه های مقاومت فلسطین منجر شود.

وی در ادامه گفت که به تلاش های خود برای برقراری آتش بس در منطقه و بدون هر گونه پیش شرطی ادامه خواهد داد چرا که به اعتقاد وی چنین آتش بسی می تواند شادی عید فطر را به مردم بازگرداند و فرصتی را فراهم کند تا مواد غذایی و دارویی وارد نواغزه شود.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: آتش بس فرصت خوبی را برای از سرگیری مذاکره میان طرف های درگیر در جنگ فراهم خواهد کرد.

۱۱:۲۶: افزایش شهدا به هزار و ۱۱۵ نفر/حمله موشکی به تل آویو

المیادین اعلام کرد که شمار قربانیان جنگ غزه تاکنون به هزار و ۱۱۵ شهید و ۶ هزار و ۵۵۰ زخمی افزایش یافته است.

جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی از صبح امروز حملات خود را به مناطق مختلف نوارغزه شدت بخشیده اند. در این حملات منازل شماری از رهبران جنبش حماس از جمله اسماعیل هنیه نخست وزیر سابق فلسطین هدف قرار گرفته است.

از سوی دیگر مبارزان فلسطینی در پاسخ به حملات صهیونیست ها تل آویو را هدف ۴ فروند موشک قرار دادند.

۱۱:۱۸: نتانیاهو: آینده نزدیکی برای پایان جنگ متصور نیستیم/ ابوزهری: از تهدید نتانیاهو نمی ترسیم

"بنیامین نتانیاهو" در اظهارات خود هشدار داد که عملیات نظامی در غزه به این زودی پایان نخواهد گرفت و مردم این منطقه باید خود را آماده حوادث بد‌تر کنند.

این اظهارات در حالی بیان شد که ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان شمال غزه خواسته است که خانه های خود را ترک کنند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی عصر روز دوشنبه در حالی که وزیر جنگ و ریئس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در کنار وی بودند، در سخنانی گفت که این عملیات تا غیرنظامی کردن غزه و تخریب تونل های زیر زمینی مرزی ادامه خواهد داشت.

این اظهارات در حالی بیان می شوند که رهبران رژیم صهیونیستی هم اکنون تحت فشارهای بین‌المللی برای برقراری آتش بس در نوار غزه قرار دارند. با این حال نخست وزیر اسرائیل در سخنان روز دوشنبه خود ضمن تاکید بر اینکه که عملیات نظامی به این زودی پایان نخواهد یافت گفت: ما تا زمانی که ماموریت‌ خود را در زمینه حفاظت کامل شهروندان، سربازان و کودکانمان کامل نشود به حملات شدید ادامه می دهیم.

این اظهارات با واکنش سامی ابوزهری، سخنگوی حماس روبرو شد. ابوزهری در واکنش به این سخنان نتانیاهو، گفت: تهدیدات وی حماس یا مردم فلسطین را نمی ترساند و اشغالگران تاوان کشتار شهروندان و کودکان را پرداخت خواهند کرد.

۱۱:۰۶: هلاکت ۱۰ نظامی صهیونیست طی ساعات گذشته

گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس شب گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که بیش از ۱۰ نظامی صهیونیست در عملیاتی در شرق محله الشجاعیه در نوارغزه به هلاکت رسیدند و شماری زخمی شدند. در این عملیات سلاح های دشمن به غنیمت گرفته شد.

مبارزان فلسطینی همچنین با نظامیان اسرائیلی در منطقه "العمور" در شرق خانیونس درگیر شدند و به گفته گردان های مقاومت خسارت بسیاری به ارتش رژیم صهیونیستی وارد شد.

۱۰:۴۸: حمله موشکی به منزل اسماعیل هنیه و رادیو الاقصی

جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز نهادهای اطلاع رسانی جنبش حماس از جمله رادیو الاقصی را بمباران کردند. پخش رادیویی این شبکه متوقف شده است اما پخش ماهواره ای آن ادامه دارد.

رویترز نیز گزارش داد که جنگنده های اسرائیلی صبح امروز منزل اسماعیل هنیه نخست وزیر سابق دولت منتخب فلسطین در غزه را هدف حمله موشکی قرار دادند. این حمله خسارت مالی به منزل وارد کرد اما کسی آسیب ندید.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی این خبر را تایید نکرده است. در همین حال بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی تهدید کرد که هرگونه آتش بسی در نوارغزه باید به خلع سلاح این منطقه منجر شود. وی گفت که رژیم صهیونیستی به حملات خود در نوارغزه ادامه خواهد داد.
منبع: مهر و نسیم و تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چرا ارتشهای کشورهای اسلامی هیچ کمکی نمیکنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آیا زمان آن نرسیده که کشورهای اسلامی مدعی حامی فلسطین .... اسرائیل را با موشک متوقف کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States
(سران اسرائیل خانواده­‌های خود را از فلسطین اشغالی خارج می‌کنند) کجا رفتند بریم سراغ شون.
اینهم جبهه جنگ جدیدیه و اقدام در اون موثرتره
United States
مرگ بر اسرائیل