سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
سخنگوی جبهه حماسه سازان در نشست «مشق حماسه»:

وضعیت فعلی فرهنگ با آرمانهای امام فاصله دارد

پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۰۳
کد مطلب: 282213
سخنگوی جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی گفت: در تئوری فرهنگ کجا باید چکش بخورد، اگر قرار است فرهنگ، یک فرهنگ دینی باشد باید متولیان دینی پیشگام و پیش قدم شوند.
وضعیت فعلی فرهنگ با آرمانهای امام فاصله دارد
به گزارش جهان، مجتبی شاکری جانباز 8 سال دفاع مقدس و از چهره‌های فرهنگی کشورمان که در سلسله نشست‌های «مشق حماسه» سخن می‌گفت، اظهار داشت: با نگاهی نقطه‌ای به مقوله فرهنگ می‌توان در ارزیابی‌ها نیز نگاه جریانی دیگری به این مقوله داشت.

وی افزود: باید تفکیکی در ساختار نظام فرهنگی ما و تاثیر گذاری کسانی که در لایه‌های مختلف هستند صورت گیرد.

سخنگوی جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه نخبگان جامعه می‌بایست نزدیک‌ترین هماهنگی را با رهبر انقلاب داشته باشد گفت: این نزدیکی به دلیل این است که آنها بتوانند تئوری اصلی نظام را جاری و برنامه سازی کنند.

شاکری اضافه کرد: اصلی ترین کار در نظام های دنیا این است که خواسته‌ها و اهداف خود را تبدیل به یک هنجار و رفتار اجتماعی کند؛ امروز نظام سلطه با تحریم و فشار می‌خواهد از تغییر رفتار به تغییر ساختار برسد و از تغییر ساختار نیز می‌خواهد براندازی نظام جمهوری اسلامی را رقم بزند و به همین شیوه خود بر اهمیت رفتارها تاکید دارد.

وی با بیان اینکه جوهره انقلاب ما یک جوهره دینی و الهی است اظهار داشت: اگر انقلاب نتواند ساختارهای جدیدی را ایجاد و شکل دهد در پیله خود می‌ماند و می‌میرد، بنابراین با واکاوی فرهنگ و لایحه‌های مختلف ان می‌توانیم به یک منطق درست و خردمندانه‌ای برسیم.

این فعال فرهنگی وضعیت فعلی فرهنگ را راضی کننده ندانست و به گفته وی این وضعیت با آرمانهای امام فاصله دارد.

شاکری به بررسی تئوری‌های فرهنگی دینی پرداخت و گفت: تئوری فرهنگ کجا باید چکش بخورد، اگر قرار است فرهنگ، یک فرهنگ دینی باشد باید متولیان دینی پیشگام و پیش قدم شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *