پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱

علت ریش‌ریش شدن کنار ناخن و راه درمان‌آن

شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 381105
این حالت بیشتر در افرادی دیده می‌شود که در مشاغلی کار می کنند که با آب سر و کار دارد و بر اثر تماس با آب بافت شاخی پوست دور ناخن و حاشیه ناخن بر اثر خیس و خشک شدن به تدریج شکستگی پیدا می‌کند و حالت مذکور ایجاد می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، غلامحسین غفارپور متخصص پوست و مو بابیان این مطلب افزود: این عارضه جداشدن پوست قسمت آغازین صفحه ناخن که حالت ریش ریش پیدا می‌کند همچنین در افرادی که ناخن خود را می‌جوند دیده می‌شود چرا که بزاق دهانشان پوست دور ناخن را خیس کرده و سپس خشک می‌شود. این کار به دفعات انجام می‌شود که این عامل شکستگی پوست حاشیه ناخن و در نتیجه ریش ریش شدن آن می‌شود.

غفارپور گفت: برای پیشگیری از بروز این عارضه افرادی که در محیط کار با آب سر و کار دارند از دستکش‌های نخی و لاستیکی به این ترتیب که ابتدا دستکش نخی و سپس دستکش لاستیکی را به دست کنند، استفاده کنند و افرادی که از این روش‌های حفاظتی استفاده نمی‌کنند باید پس از هر شست و شو دستشان را با کرم‌های مرطوب کننده یا چرب کننده چرب کنند تا مانع دفع رطوبت از پوست حاشیه ناخن نشوند و پوست دچار شکستگی نشود.

این متخصص پوست و مو افزود: اگر پوست دچار شکستگی شد، باید با ناخنگیر پوست‌های بلند شده و ریش ریش شده را بچینند تا افزایش پیدا نکند و آزاردهنده نباشد.

وی خاطرنشان کرد: افراد باید از جویدن ناخن یا کندن پوست گوشه‌های ناخن که سبب مرطوب شدن و خشک شدن متوالی پوست اطراف ناخن می‌شود اجتناب کنند.

غفارپور تصریح کرد: در رابطه با خشک و چرب بودن پوست و تأثیر آن بر وقوع این عارضه گفت: این عارضه هیچ ارتباطی به خشک یا چرب بودن پوست ندارد. در این منطقه از پوست غده چربی وجود ندارد زیرا سر و صورت، زیر بغل، سینه و کمر و ناحیه کشاله ران دارای غده چربی است که این غده چربی روی پوست می‌آید، به پوست رطوبت می‌دهد و اجازه نمی‌دهد آب پوست دفع شود و پوست شاداب می‌ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دوباره مهر آمد وما معلمها گچ به دستیم
همه این راه ها را رفته ام ولی باز سر انگشتها
ریش ریش می شود!