جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

برنامه آغاز تولید گاز از فاز جدید پارس جنوبی

دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 431901
یک مقام مسئول در شرکت نفت از افزایش ۲۵ میلیون مترمکعبی تولید گاز از پارس جنوبی با راه اندازی اولین ردیف پالایشگاه فاز ۱۹ این میدان مشترک گازی در سال جاری خبر داد.
به گزارش جهان، سیدهادی میرباقری در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت بهره برداری از طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی و افزایش تولید گاز از این میدان مشترک با قطر در سال جاری، گفت: در حال حاضر حفاری چاه‌های دریایی این پروژه مشترک گازی در خلیج فارس از پیشرفتی ۹۹ درصدی برخوردار بوده و آخرین مراحل خود را پشت سر می گذارد.

مدیر پیگیری پروژه‌های پتروپارس با اعلام اینکه پیشرفت ساخت پالایشگاه ساحلی به ۸۶ درصد رسیده است، تصریح کرد: همچنین هم اکنون عملیات ساخت، نصب، راه‌اندازی سکوهای دریایی از پیشرفتی بالغ بر ۸۵ درصد برخوردار است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم اکنون مشعل پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی با انتقال گاز شیرین از فاز ۱۲ پارس جنوبی روشن شده است، اظهار داشت: در مجموع پیشرفت طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی در دو بخش فراساحلی و ساحلی به مرز ۹۰ درصد رسیده است.

وی درباره زمان بندی آغاز تولید زودهنگام گاز از فاز ۱۹ پارس جنوبی توضیح داد: هم اکنون مراحل راه اندازی و پیش راه اندازی واحدهای فرآیندی آغاز شده است.

میرباقری با تاکید بر اینکه در سال‌جاری تولید گاز از این فاز مشترک گازی اغاز خواهد شد، تاکید کرد: دست کم در سال جاری روزانه ۲۵ میلیون مترمکعب گاز از پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی با راه‌اندازی اولین ردیف شیرین سازی گاز تولید و به شبکه سراسری تحویل داده خواهد شد.

به گزارش مهر، تاسیسات فراساحلی طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی از ۲۱ حلقه چاه، چهار سکوی دریایی، دو خط لوله انتقال گاز به طول ۲۶۰ کیلومتر و یک خط لوله ۱۸ اینچی انتقال گاز از سکوهای اقماری به سکوهای اصلی تشکیل شده است.

هدف از طرح توسعه این پروژه مشترک گازی تولید روزانه ۵۰ میلیون متر مكعب گاز، ۷۷ هزار بشکه میعانات گازی، ۴۰۰ تن گوگرد، سالانه ۱.۱ میلیون تن گاز مایع و یک میلیون تن اتان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *