پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
رهبر معظم انقلاب در جمع علما و روحانيون كرمانشاه:

لزوم آمادگي براي مقابله با تهاجم به اسلام

پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۰۰:۳۵
کد مطلب: 190602
رهبر انقلاب اسلامي در ديدار علما، فضلا، روحانيون و طلاب شيعه و اهل تسنن استان كرمانشاه، بااشاره به موج سوم گرايش به اسلام بعد ازحركتهاي اخير منطقه و جنبش ضد سرمايه داري در غرب، وظيفه روحانيت را مضاعف دانستند.
به گزارش خبرگزاري ايرنا، رهبر انقلاب اسلامي شامگاه روز چهارشنبه در اين ديدار تأكيد كردند: امروز كه سخن جمهوري اسلامي مبني بر بي نتيجه بودن نظام ماركسيستي تحقق يافته و در مورد نظام سرمايه داري نيز در حال تحقق است، علما و روحانيون بايد با استفاده از مباني مستحكم عقلي و متناسب با نيازهاي روز، معارف منطقي و ريشه دار اسلام را براي مشتاقاني كه در سراسر دنيا، در حال افزايش است، ارائه كنند.
معظم له، روحانيون را به كسب آمادگي هاي معنوي و علمي براي ورود به عرصه هاي جديد و سخت توصيه كردند و افزودند: نبايد از دشواريهاي كار بهراسيد بلكه همواره بايد به سراغ كارهايي رفت كه به ظاهر محال و نشدني است.
حضرت آيت الله خامنه اي، پيروزي انقلاب اسلامي ايران و همچنين پيروزي بزرگترين انقلاب دوره كنوني در مصر را از اتفاقات به ظاهر محال دانستند و افزودند: روحانيت در تبليغ دين و انجام وظيفه بايد اهداف بزرگ را مد نظر قرار دهد.
ايشان، كسب آمادگي براي مقابله با شيوه هاي تهاجم مخالفان دين اسلام را از جمله ضروريات ورود به عرصه اهداف بزرگ خواندند و تأكيد كردند: امروز مخالفان از سخت افزارها و نرم افزارهاي مدرن براي تهاجم به اسلام و ايجاد شبهه افكني در ميان جوانان استفاده مي كنند كه بايد براي مقابله با آنها، از شيوه ها و روشهاي متناسب با نيازهاي نسل جوان استفاده كرد.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه ايجاد اختلاف ميان شيعه و سني يكي از روشها براي تضعيف اسلام است افزودند: علماي شيعه و اهل سنت بايد بشدت مراقب توطئه‌ها باشند و با برگزاري جلسات مشترك و همكاري با يكديگر راههاي مقابله با طراحي هاي مخالفان را بيابند.
حضرت آيت الله خامنه اي مقابله با تكفيري ها را يكي از وظايف علماي شيعه و اهل سنت برشمردند و با اشاره به وظيفه مهم روحانيت براي تبليغ، خاطر نشان كردند: بهترين روش براي تبليغ، شناخت مخاطب و آماده كردن مطالب مورد نياز او، با زبان روز است.
ايشان با تأكيد بر لزوم ارائه مستدل و منطقي معارف اسلامي به منظور تأثيرگذاري در لايه هاي عميق ذهن مخاطب افزودند: يكي ديگر از وظايف روحانيون، حضور در مسايل اجتماعي است كه بايد همراه با اخلاق، نصيحت و ارائه طريق باشد.
رهبر انقلاب اسلامي با تقسيم بندي امواج گرايش به اسلام در دنيا به سه مقطع، خاطر نشان كردند: موج اول گرايش به اسلام، همزمان با پيروزي انقلاب اسلامي آغاز شد و موج دوم نيز بعد از شكست نظام ماركسيستي شكل گرفت.
حضرت آيت الله خامنه اي، حركتهاي مردمي اخير در منطقه و مأيوس شدن مردم غرب از نظام سرمايه داري را موج سوم گرايش به اسلام دانستند و تأكيد كردند: در چنين شرايط حساس و سرنوشت سازي، روحانيت اسلام، بايد به سلاح معنويت و علم مجهز باشد تا بتواند معارف دين را با استفاده از كتاب و سنت به صورت عقلاني و قابل فهم براي نسل امروز ارائه كند.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به علماي ديني بزرگ كرمانشاه و حضور خانوادهاي علمي بزرگ در اين استان، از مقام علمي و معنوي شهيد محراب آيت الله اشرفي و برخي علماي بزرگ كرمانشاه تجليل كردند.
در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام و المسلمين 'مصطفي علما' نماينده ولي فقيه و امام جمعه كرمانشاه با اشاره به سابقه ديني مردم اين استان و حضور علما و شخصيت هاي ديني برجسته در كرمانشاه گفت: در استان كرمانشاه زمينه گسترش مدارس ديني و تربيت علماي بزرگ همچنان وجود دارد كه نيازمند بر طرف شدن برخي مشكلات است.
آيت الله ممدوحي نماينده مردم استان كرمانشاه در مجلس خبرگان نيز در سخناني با اشاره به معارف عقلاني و منطقي دين اسلام كه از كتاب و سنت استخراج شده است، گفت: حوزه هاي علميه نقش اساسي را در ارائه الگوي مديريتي فقه اسلامي، براساس نيازهاي روز دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *