پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

افزايش ۶۰ درصدي سرمايه ايران خودرو در دو مرحله

يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب: 356004
سهام‌داران ايران خودرو با افزايش سرمايه اين شركت از ۹۶۰ به ۱۵۳۰ ميليارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدي در دو مرحله موافقت کردند.
به گزارش جهان به نقل از ایکو پرس، در مرحله اول افزايش سرمايه از ۹۶۰ به ۱۲۰۰ ميليارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدي تصويب و مقرر شد و مرحله دوم افزايش سرمايه از ۱۲۰۰ به ۱۵۳۰ ميليارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدي به هيات مديره تفويض و مقرر شد ظرف مدت دو سال اجرا شود.

مجمع عمومي فوق العاده سهام‌داران ايران خودرو ۲۱ اسفند ماه با حضور بيش از ۶۸درصد صاحبان سهام برگزار شد و پس از استقرار هيات رييسه در جايگاه، گزارش بازرس قانوني شركت قرائت شد.

هيات رييسه مجمع، دكتر صيدي به عنوان رييس و محمدرضايي، نماينده سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، صباغي نماينده شركت سرمايه گذاري رنا، به عنوان ناظر و دكتر مهري معاون اقتصادي ايران خودرو، به عنوان دبير انتخاب شدند.

ضمنا بخشنده نماينده سازمان حساب‌رسي به عنوان بازرس قانوني و لطفي نماينده سازمان بورس و اوراق بهادار حضور داشتند.

هيات مديره حافظ منافع سهام‌داران است

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو نيز در مجمع عمومي فوق العاده به پرسش هاي سهام‌داران پاسخ و به آنان اطمينان داد كه هيات مديره حافظ منافع سهام‌داران است.

مهندس هاشم يكه زارع در خصوص فروش سهام بانك پارسيان كه از سوي يكي از سهام‌داران مطرح شد، گفت: ايران خودرو از هفت سال پيش مايل به فروش سهام خود در بانك پارسيان بوده است، اما اين تمايل تنها ۵۰ درصد قضيه را شامل مي شود و عملي شدن اين تصميم بستگي به مشترياني دارد كه مي خواهند اين سهم را خريداري كنند.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو بر تمركز منابع مالي ايران خودرو بر توليد و صنعت تاكيد كرد و گفت: در اين راستا سايت هاي توليدي سمنان و آذربايجان و يك ملك در خيابان اسفنديار تهران در شش ماه اخير به فروش رسيده اند.

وي از اقدامات مفيد در راستاي توسعه و تنوع توليد نيز خبر داد و گفت: با يك شريك خارجي براي توسعه محصول مذاكره و قرار شده ايران خودرو بر روي پلاتفرمي كه رايگان در اختيارش مي گيرد، دو خودروي سدان و «اس.يو.وي» توليد كند و در شبكه صادراتي آنها نيز قرار گيرد.

مديرعامل ايران خودرو در ادامه از نهايي شدن قرارداد با يك شريك آسيايي تا دو سه روز آينده خبر داد و گفت: خودروساز شدن اگر در حد شعار باقي بماند، همان اتفاقي خواهد افتاد كه در اثر تحريم ها افتاد.

يكه زارع افزود: با توان قطعه سازان ايراني مي توانيم ضمن توسعه برند ملي ۲۰درصد در بازار شركاي غربي و ۱۰ درصد در بازار شركاي آسيايي شريك شويم و ۷۰ درصد محصولات از برند ملي خودمان باشد، كه اين هدف نيازمند حمايت سهام‌داران است.

وي بر عزم هيات مديره در حفاظت از منافع سهام‌داران تاكيد كرد و گفت: هدف هاي ايران خودرو يك شبه عملي نمي شود و زمان مي برد، اما در بخش ۷۰درصد برند ملي آينده روشني را در پيش رو داريم.

مديرعامل ايران خودرو از لزوم حمايت قطعه سازان تابعه ايران خودرو سخن گفت و اظهار كرد: اين قطعه سازان با ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفيت كار مي كردند اما لازم است تا رسيدن به صد در صد ظرفيت و ايجاد سود براي سهام‌داران حمايت شوند.

يكه زارع با بيان اين كه سايت هاي توليدي تحت فشارهاي غير متعارف در سال هاي گذشته ايجاد شده و منابع مالي ايران خودرو را قفل كرد، تاكيد كرد: بر اساس تصميم هيات مديره، ديگر هيچ سايت مونتاژي در استان ها ايجاد نخواهد شد.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو از عرضه دنا در كلاس بالا در تيرماه آينده خبر داد و گفت: اين محصول در نيمه دوم سال آينده به گيربكس اتوماتيك و آپشن هاي مختلف مجهز مي شود و با سياست هيات مديره و توان قطعه سازان هيچ خودروي چيني در اين سگمنت قيمتي نمي تواند با دنا رقابت كند.

انتخاب اعضاي حقوقي هيات مديره

بعد از اتمام مجمع عمومي فوق العاده و تصويب افزايش سرمايه ايران خودرو، جلسه مجمع عمومي عادي بطور فوق العاده براي انتخاب اعضاي هيات مديره تشكيل شد.

در اين مجمع، سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، سازمان مديريت صنعتي، شركت تعاوني كاركنان سازمان گسترش و نوسازي ، شركت پيشگامان بازرگاني گليار و شركت سازه و ساختمان ايرانيان به عنوان اعضاي حقوقي هيات مديره انتخاب شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *