شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

فتوای امام درباره ارتش

جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب: 355609
مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا گفت: ‌امام راحل همواره حامی ارتش بود و صراحتاً تضعیف ارتش را حرام می‌دانست.
به گزارش جهان به نقل از فارس، امیر سرتیپ سیدحسام هاشمی هم‌رزم و دوست صمیمی امیرسپهبد صیاد شیرازی در ویژه برنامه انفتار یک فیلم که در تالار شریعتی اداره برق برگزار شده بود، با تبریک روز 29 فروردین‌ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ما هرچه داریم از وجود با برکت امام راحل است.

وی بیان داشت:‌ اگر آبرو و عزتی نظام جمهوری اسلامی ایران دارد همه از برکت وجود امام راحل است.

مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: کاری که امام راحل بعد از 1400 سال انجام داد این بود که اسلام را بار دیگر احیا کرد، من بعد از ائمه اطهار کسی را سراغ ندارم که اینچنین همچون امام راحل به اسلام خدمت کرده باشد.

وی با اشاره به قهرمانی‌ها و رشادت‌های ارتش جمهوری اسلامی گفت: این ارتش اگر عزتی دارد از امام دارد امام راحل این ارتش را به خوبی شناخت و همیشه پشتوانه اصلی و حامی آن بود.

امیر سرتیپ هاشمی افزود: با پیوستن ارتش به مردم انقلاب اسلامی ایران در نهایت به پیروزی رسید و از آن زمان این ارتش بازوی توانمند این انقلاب اسلامی شد.

وی با بیان اینکه دشمن به خوبی بازوی قدرت نظام و انقلاب اسلامی یعنی ارتش جمهوری اسلامی ایران را شناخت، عنوان کرد:‌ بر همین اساس اولین هجمه‌ها و دسیسه‌های دشمن علیه ارتش این نظام از سوی دشمن رقم خورد.

مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به برخی از توطئه‌ها و دسیسه‌هایی که در ابتدای انقلاب اسلامی علیه منحل شدن ارتش انجام می‌شد،‌تأکید کرد: امام راحل با بصیرت کامل و هوشیاری بی‌نظیر الهی دستور به ادامه کار ارتش و برگزاری رژه ارتش در خیابان‌های کشور داد، امام راحل صراحتاً‌ به ملت اعلام کرده بود که تضعیف ارتش حرام است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال پانزدهمین سالگرد شهادت صیاد دل‌ها امیر سپهبد صیاد شیرازی است،‌ متذکر شد: حقیقتاً ویژگی و خصوصیتی که شیهدانی چون صیاد شیرازی و مرتضی آوینی را از دیگر افراد جامعه متمایز کرده است آراسته بودن آنها به گوهر دین‌مداری است.

رئیس هیئت معارف جنگ ابراز کرد: طبق فرمایش رهبری گوهر دین‌مداری در نیروهای مسلح یک ارزش است، چنانکه سیر زندگی شهید صیاد شیرازی را بررسی کنیم و تک‌ تک زوایای این شهید بزرگوار را نگاه کنیم خواهیم دریافت که وجه تمایز این شهید با دیگر همرزمانش دین‌مداری و اخلاص بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *