جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

مخالفت استانداری با همایش تبیین شعار سال

جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب: 425007
همایش تبیین نام‌گذاری شعار سال ۹۴ که قرار بود امروز با سخنرانی موسوی‌لاری، توکلی، مطهری، حبیبی، مهرعلیزاده و اصغرزاده برگزار شود، به دلیل مخالفت استانداری لغو شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، همایش تبیین نام‌گذاری شعار سال 94 که به همت کانون همبستگی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان قرار بود امروز با سخنرانی عبدالواحد موسوی‌لاری، احمد توکلی، علی مطهری، حبیبی، مهرعلیزاده و اصغرزاده در کرج برگزار شود، به دلیل مخالفت از سوی استانداری لغو شد.

در پی لغو این مراسم، کانون همبستگی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

مردم شریف و آگاه ایران

سال جاری از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان سال «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» نامگذاری شده است تا بتوان در سایه تفاهم بین دولت و ملت، کشور را از گزند آسیب‌های پیش رو محافظت کرد.

در این بین تشکل‌های سیاسی و احزاب نیز که به عنوان یکی از لوازم  مردم‌سالاری،  واسطه بین حاکمیت و ملت محسوب می‌شوند، قادرند با جمع‌آوری و دسته‌بندی مطالبات شهروندان و انتقال آن به دولتمردان عامل وحدت بخش به حساب آیند.

در این راستا «کانون همبستگی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان» تصمیم گرفت همایشی را با حضور و سخنرانی نمایندگان شاخص مجلس از جناح‌های مختلف و افراد صاحب‌نظر در عرصه سیاسی برگزار کند.

هدف اصلی از برپایی این مراسم تبیین شاخص‌های مهم شعار سال بود. با توجه به اعلام آمادگی شعبه کانون در استان البرز مقرر شدگردهمایی در سالن شهیدان نژاد فلاح که بزرگ‌ترین مرکز همایش واقع در استان البرز است، برگزار شود.

بدین منظور مکاتبات لازم جهت هماهنگی با استانداری البرز در تاریخ 25/01/94 و متعاقب آن با فرمانداری شهرستان کرج صورت پذیرفت و قرارداد اجاره سالن نیز پس از پرداخت هزینه آن منعقد گردید.

مع‌الوصف بعد از اعلام اسامی سخنرانان و پس از آنکه کارت‌های دعوت بین مردم  توزیع شده بود و دست‌اندرکاران خود را آماده اجرای مراسم کرده بودند مسئولان ذیربط در استانداری و فرمانداری اعلام کردند که شورای تأمین با برگزاری آن مخالفت کرده و بهانه‌های واهی را برای فرار از مسئولیت خود طرح کردند و بدین سان همایشی را که  می‌توانست باعث نزدیکی گروه‌های سیاسی و ایجاد مفاهمه بین مردم و مسئولان شود، با چالش جدی مواجه کردند.

کانون همبستگی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ضمن اعتراض شدید به این اقدام غیرقانونی و محفوظ دانستن پیگیری حق خویش از مجاری قانونی، اعلام می‌دارد تداوم چنین برخوردهای تبعیض‌آمیز و غیرمدنی با احزاب و تشکل‌های سیاسی نتیجه‌ای جز تضعیف وحدت ملی و تنزل همدلی بین آحاد مردم نخواهد داشت.

در این راستا از وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور تقاضا دارد دستور دهند مسئولان استان البرز توضیحات قانع‌کننده‌ای برای عدم موافقت با برگزاری این مراسم به این تشکل و افکارعمومی ارائه کنند.

همچنین کانون همبستگی دانشجویان و فارغ التحصیلان از میهمانان ارجمندی که مترصد حضور در این همایش بودند و بویژه سخنرانان گرانقدر این مراسم آقایان حجت‌الاسلام موسوی لاری، علی مطهری، نجفقلی حبیبی، ابراهیم اصغرزاده، محسن مهرعلیزاده و احمد توکلی عذرخواهی کرده و از اعلام آمادگی این عزیزان برای شرکت در این همایش تقدیر و تشکر می‌کند و اطمینان می‌دهد تا دستیابی به حقوق حقه خود در برگزاری آزادنه مراسم از پای نخواهد نشست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
زبان سرخ سر سبز دهد بر باد