جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

علت اکثر تصادفات رانندگی نوروزی

جمعه ۶ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب: 103608
به گزارش خبرگزاری مهر، سردار اسکندر مومنی به علل وقوع حوادث ترافیکی ایام نوروز در جاده های کشور اشاره کرد و افزود: سرعت، سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ، از اصلی ترین علل وقوع حوادث رانندگی بوده است.
وی با تاکید بر اینکه وقوع 80 درصد تصادفات رانندگی ناشی از سرعت، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ است، گفت: خستگی و خواب آلودگی نیز در بسیاری از موارد حادثه ساز بوده و همواره جان سرنشینان خودروها را تهدید کرده است.

سردار مومنی با قدردانی از مردم به علت رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در ایام نوروز، افزود: در تعطیلات نوروز امسال با افزایش انضباط در آمد و شد، تخلفات و حوادث رانندگی نیز کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهور ناجا خطاب به رانندگان جوان و به ویژه دارندگان گواهینامه رانندگی ب 1، گفت: این افراد در شرایطی می توانند در جاده ها و محورهای برون شهری رانندگی کنند که از زمان گرفتن گواهینامه آنان، یک سال تمام گذشته باشد.

سردار مومنی همچنین به والدین توصیه کرد که اجازه ندهند فرزندان جوان آنها که به تازگی گواهینامه رانندگی گرفته اند، در جاده ها و محورهای مواصلاتی رانندگی کنند.

وی تصریح کرد: رانندگی این قبیل افراد، علاوه بر اینکه برای رانندگان دیگر خطرساز است، باعث افزایش تصادفات جاده ای هم می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *