سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

افزایش شاخص‌های امنیت در کشور

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 383509
فرمانده نیروی انتظامی‌گفت: در نیمه نخست امسال ۴ هزار فقره سرقت در همدان رخ داده که در این عرصه ۱۰۰ درصد وقوع سرقت‌ها کشف شده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم امروز در حاشیه صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی‌استان همدان اظهار کرد: دشمنان از ابتدای انقلاب با تشکیل گروه‌های تروریستی، مواد مخدر، سلاح، مشروبات الکلی، تهاجم فرهنگی به دنبال بی‌هویت کردن جوانان و با اعمال تحریم‌ها و فشارهای سیاسی می‌خواهد به امنیت ما خدشه وارد کند و مانع از پیشرفت انقلاب اسلامی‌ شود.

وی با تأکید بر اینکه هوشیاری ملت ما تهدیدها را به فرصت‌های سازنده کرده است، افزود: کشوری که در چالش‌ها و تهدیدها حرکت کرده است در شرایط امن سکویی برای ایجاد امنیت در کشورهای پیرامونی شده است.

فرمانده نیروی انتظامی‌تصریح کرد: اقتدار جمهوری اسلامی ‌در منطقه قابل انکار نیست و تکیه‌گاه ثبات در منطقه محسوب می‌شود.

وی گفت: زائران امروز به کشورهای پیرامونی سفر می‌کنند و از مرز به لحاظ امنیتی عبور می‌کنند و این امر نشانگر برجستگی بسیار بالای کشور ما دارد.

احمدی مقدم افزود: در یک دهه اخیر شاخص‌های امنیت کشور افزایش یافته است و امروز جمهوری اسلامی‌بر وقوع سرقت، قتل، سرقت‌های مسلحانه و کالاهبرداری‌های مجازی کنترل ویژه حاکم و امنیت نسبی است.

وی با اشاره به کاهش آمار تصادفات و خسارات ناشی از آن در همدان اظهار کرد: در نیمه نخست امسال ۴ هزار فقره سرقت در همدان رخ داده که در این عرصه ۱۰۰ درصد وقوع سرقت‌ها کشف شده است که از این میزان ۶۰ درصد سرقت‌ها خرد هستند.

فرمانده نیروی انتظامی‌گفت: این سرقت‌های خرد توسط معتادان و افراد ولگرد تحت نوسانات اقتصادی به وقوع می‌پیوندد اما در مجموع روند سرقت در همدان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تماس‌های مردم همدان با پلیس ۱۱۰ به میزان ۲۹ درصد کاهش یافته است، افزود: همچنین تخلفات سازمانی نیروی انتظامی‌در استان همدان ۳۲ درصد کاهش یافته است.

احمدی‌مقدم با تأکید بر اینکه درباره شبکه‌های اجتماعی وایبر، واتساپ و غیره نظر خاصی ندارم، عنوان کرد: مسئله فیلترینگ در گروه امنیت مورد بررسی قرار می‌گیرد اما مردم باید براساس ساز و کار تعریف شده پیوست‌ها و ملاحظات را رعایت کنند.

فرمانده نیروی انتظامی‌افزود: همه شبکه‌های اجتماعی خوب است اما باید شبکه‌های بومی‌و داخلی جایگزین آنها در کشور ایجاد کنیم و هر وسیله ای که در اختیار مردم قرار می‌گیرد باید ایمنی آن هم دیده شود.

وی گفت: افراد سودجو اطلاعات شخصی افراد در از این شبکه‌ها جمع می‌کنند و تجمیع اطلاعات معنی دار می‌شود و به دشمنان اجازه مداخلات در کشور را می‌دهند.

احمدی مقدم احساس امنیت را تابع امنیت دانست و عنوان کرد: کارآمدی پلیس با پاسخ صحیح فعالیت‌های پلیس از رسانه‌ها حاصل می‌شود بر این اساس حفظ و ارتقا احساس امنیت در مردم جزو اولویت‌های پلیس است.

وی درباره مبارزه با عرضه و قاچاق کالا بیان کرد: تقویت مرزبانی و انسداد و کنترل مرزها اقدام مهم پلیس است و همواره عرصه بر قاچاقچیان از طریق مرزها محدود می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *