جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

میزان باروری کل کشور اعلام شد

شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب: 424008
مدیر کل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت ضمن اعلام این مطلب که وزارت بهداشت برنامه‌های جدیدی در جهت ارتقاء آگاهی زوجین در راستای افزایش جمعیت دارد از آمار ۱.۸ درصدی میزان باروری در کشور خبر داد.
به گزارش جهان، محمد اسماعیل مطلق مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، ضمن اشاره به روند رو به سالمندی در کشور اظهار داشت: این تهدید وجود دارد که اگر تمایل به فرزند آوری در کشور از ۱.۸ به ۲.۳ ارتقاء پیدا کند، در آینده‌ای نه چندان دور، کشور رو به سالمندی می‌رود.

وی ادامه داد:‌ در راستای افزایش آگاهی مردم طی سال‌های گذشته در ۲۷ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور سمینار و کارگاه آ‌موزشی برپا کردیم، ضمن اینکه چند کارگاه با همکاری بسیج جامعه پزشکی با هداف اطلاع رسانی برای افزایش جمعیت برپا شد.

مطلق افزود: همکاری سازمان ورزش و جوانان، ائمه جمعه و استانداری‌ها برای اطلاع رسانی هم بسیار خوب بود و طبق بررسی‌ها مشارکت و آگاهی مردم در حد قابل قبول است.

وی به برخی عوارض که جامعه به آن مبتلا است اشاره کرد و گفت: تمایل به تک فرزندی، ازدواج دیرهنگام، فاصله بیش از ۳.۵ سال از ازدواج تا فرزند آوری معضلاتی است که جامعه امروز به آن مبتلا است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *