جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

کفاشیان همچنان حامی کی روش !

سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 404109
حالا که تیم ملی به ایران برگشته و کارلوس کروش هم با ملی‌پوشان به تهران آمده، خیلی‌ها می‌خواهند بدانند دیدگاه وزارت ورزش در خصوص تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی چیست؟!
به گزارش جهان، خبر ورزشی نوشت: حالا که تیم ملی به ایران برگشته و کارلوس کروش هم با ملی‌پوشان به تهران آمده، خیلی‌ها می‌خواهند بدانند دیدگاه وزارت ورزش در خصوص تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی چیست؟!

وزير ورزش كه چند روز قبل از اعزام تيم ملي به استراليا، به اردوي تيم ملي رفت و ضمن حل مشكلات مالي ملي‌پوشان، موانع موجود بر سر راه حضور بازيكنان سرباز و مشمول در جام ملت‌ها را برطرف كرد، اين روزها در قبال موجي كه پيرامون وضعيت قرارداد كروش به راه افتاده، سكوت اختيار كرده است.

دكتر گودرزي ترجيح مي‌دهد منتظر آرام شدن فضا و فروكش كردن احساسات موافقان و مخالفان كارلوس كروش باشد. به گفته يكي از نزديكان وزير ورزش، دكتر گودرزي خلاف آن چيزي كه برخي اهالي فوتبال تصور مي‌كنند، خواهان فسخ قرارداد كروش و قطع همكاري با اين سرمربي خارجي نيست... وزير هنوز به صورت رسمي در اين خصوص اظهار نظر نكرده است اما گفته مي‌شود دكتر گودرزي اعتقاد دارد اگر قرار است كروش بركنار شود، بايد حاميان نظريه تغيير سرمربي تيم ملي، براي اين جابه‌جايي حتماً دلايل منطقي داشته باشند و گزينه پيشنهادي آنها در قياس با كارلوس كروش، كارآيي بيشتري داشته باشد.

اگر هم قرار است كارلوس كروش بماند، بايد برنامه‌هاي خود را براي آماده‌سازي تيم ملي ارائه كند و ابتدا برنامه‌هایش مورد بررسي قرار بگيرد. گويا تفكر وزير اين است كه تصميم‌گيري در مورد كادر فني تيم ملي بايد به دور از احساسات و بر پايه منطق باشد. اين را مي‌شود از نوشته‌هاي خبرگزاري‌ برنا كه منتسب به وزارت ورزش است، درك كرد...

اين خبرگزاري طي دو روز گذشته حاميان و مخالفان كروش را به حفظ آرامش خود و پرهيز از فضاي دوقطبي دعوت كرده و كوشش داشت نگاه‌ها را به ضرورت تغيير رئيس فدراسيون معطوف كند، نه سرمربي تيم ملي!

پيش از اين، نوشته يكي از كارمندان رده بالاي وزارت ورزش در خصوص نتايج تيم ملي كه روي شبكه اجتماعي اينستاگرام به اشتراك گذاشته شد، اين تصور را ايجاد كرد كه وزير ورزش خواهان قطع همكاري با كروش است اما يكي از نزديكان دكتر گودرزي به خبرورزشي گفت: «موضع آن شخص فقط يك اظهار نظر شخصي بود و اصلاً موضع وزارت ورزش نيست.

وزير ورزش طي روزهاي آينده و بعد از آن كه فضا آرام شد و هيجانات فروكش كرد، ديدگاه خود را به صورت رسمي بيان مي‌كند... وزير با هر كاري كه آغشته به غوغاسالاري و هياهو باشد، مخالف است و رويه‌اش اين است كه در آرامش و فضاي آرام تصميم‌گيري شود.»

حالا همه مي‌خواهند بدانند اين ديدگاه رسمي وزير چيست؟! از ما نشنيده بگيريد اما مي‌گويند وزارت ورزش بيشتر روي تغييرات مديريتي در فدراسيون فوتبال تأكيد دارد تا تغيير كادر فني... به زبان ساده‌تر، احتمالاً وزارت به رفتن كفاشيان فكر مي‌كند نه رفتن كارلوس كروش! صد البته وزارت حداقل در ظاهر از دخالت در امور فدراسيون فوتبال پرهيز خواهد كرد.

آقاي رئيس، مردم فقط كارلوس را دوست دارند
كفاشيان پشت كروش سنگر گرفت
علي كفاشيان قواعد بازي را خوب بلد است كه اگر بلد نبود، بيش از هفت سال در فدراسيون فوتبال دوام نمي‌آورد. او بارها در حالي كه صندلي‌اش از بيد هم لرزان‌تر شده بود، با يك چرخش حرفه‌اي، به دوران زمامداري خود ادامه داد. حالا هم كفاشيان بهترين راه براي ماندن را حمايت از كارلوس كروش مي‌داند. رئيس فدراسيون فوتبال كه خوب مي‌داند مردم از عملكرد فدراسيون بابت آماده‌سازي ضعيف تيم ملي شاكي هستند، اين روزها ترجيح مي‌دهد حامي كروش باشد تا با قرار گرفتن كنار كارلوس و سنگر گرفتن پشت مردي كه با اختلاف فاحش، محبوب‌ترين چهره فوتبال ماست، از تغييرات احتمالي در امان بماند اما آيا علي كفاشيان نمي‌داند مردم فقط كارلوس كروش را دوست دارند؟! مردم اين روزها حامي كروش هستند اما دليل نمي‌شود تنها به اين دليل كه كفاشيان گفته كروش بايد بماند، از عملكرد فدراسيون فوتبال هم راضي باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


منصف
Iran, Islamic Republic of
به این میگن دو کلمه حرف حساب!
لطفا حسادت را کنار بگذارید. انصاف را در نظر بگیرید. چقدر هجمه؟ چقدر تبانی؟ چقدر تحریم تیم ملی از طریق بازیکنان؟
فقط می خواهم این را به آقایان درخشان و قلعه نویی بگویم: شما کجای فوتبال دنیا هستید؟ اصلا شما کجای فوتبال ایران هستید؟!
کی‌روش در دو دوره دستیار آلکس فرگوسن در منچستر یونایتد، و دو دوره سرمربی تیم ملی پرتغال بوده‌ و این تیم را در جام جهانی ۲۰۱۰ رهبری کرد.
او قبلاً موفق به راهیابی به جام جهانی ۲۰۰۲ با تیم ملی آفریقای جنوبی شده بود......
فوتبال ما از اساس مشکل داره! در چنین شرایطی بهتره کیروش طبق قراردادش بمونه و فدراسیون تا سه سال آینده با برنامه ریزی دقیق و پیوسته امکانات و بازی های تدارکاتی لازم رو برای تیم ملی فراهم کنه تا با قدرت در جام جهانی بعدی ظاهر بشیم. اینکه بخواهیم این تیم ملی جوان و آماده که با سرمربی ش هماهنگ شده رو بخاطر حل مسائل بی انتهای فوتبالمون دست مربی دیگه ای بسپاریم یک اشتباه بزرگ هست!