جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

پرونده اختلاس ۵ وزیر افغان در دادگاه عالی

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 387307
سخنگوی دادستانی کل افغانستان از ارسال پرونده اختلاس ۵ وزیر دولت پیشین این کشور به دادگاه عالی خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «بصیر عزیزی» سخنگوی دادستانی کل افغانستان شب گذشته در یک نشست خبری در کابل اعلام کرد: پرونده ۵ وزیر دولت پیشین متهم به اختلاس به دادگاه عالی فرستاده شد.

عزیزی افزود: اسامی برخی وزرای دیگر نیز در فهرست متهمان به اختلاس است و دادستانی در نظر دارد پرونده آنان را تعقیب کند.

سخنگوی دادستانی کل افغانستان اظهار داشت: بر اساس قانون اساسی این کشور، وزرای متهم باید در دادگاه ویژه و غیر علنی محاکمه شوند.

وی در در ادامه، «محمدامین فرهنگ» وزیر پیشین تجارت، «عنایت‎الله قاسمی» و «حمید الله قادری» وزرای پیشین حمل و نقل، «صدیق ایشان» وزیر پیشین معادن و صنایع و «جلیل شمس» وزیر پیشین اقتصاد را متهم به اختلاس دانست و گفت: پرونده‌های این افراد به دادگاهی عالی فرستاده شده است.

سخنگوی دادستانی کل افغانستان از ضمانت‎کنندگان بدهکاران کابل بانک خواست تا این افراد را هر چه زودتر به دادستانی تحویل دهند.

وی هشدار داد: در صورت عدم تحویل بدهکاران، دادستانی در نظر دارد تا ضمانت‎کنندگان را دستگیر کند.

بصیر عزیزی در پایان گفت: برادر «حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین و پسر برادر «قسیم فهیم» معاون اول دولت پیشین این کشور که به کابل بانک بدهکار بودند در زمان مقرر بدهی خود را پرداخت کرده‎اند.

رسانه‎های داخلی افغانستان در گزارش‎های خود نوشته‌اند: برادر حامد کرزی و پسر برادر قسیم فهیم نیز در اختلاس کابل بانک دست داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *