پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نزدیکی نظامی آمریکا و اسراییل پس‌ازبرجام

پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب: 448903
مشاور رئیس جمهور آمریکا از احتمال شروع مذاکرات با مقامات اسرائیلی از ماه آینده برای ارائه کمک های نظامی بیشتر به این رژیم پس از توافق هسته ای با ایران خبر داد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویترز خبر داد، مشاور رئیس جمهور آمریکا از احتمال شروع مذاکرات با مقامات اسرائیلی از ماه آینده برای ارائه کمک های نظامی بیشتر به این رژیم پس از توافق هسته ای با ایران خبر داد.

بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی باراک اوباما در گفتگو با رادیو ارتش اسرائیل گفت: آمریکا احتمالا گفتگوها را درباره کمک های نظامی به اسرائیل در زمان سفر بنیامین نتانیاهو به واشنگتن در ماه آینده از سر خواهد گرفت.

آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تمدید بسته کمک های نظامی به ارزش سالیانه ۳ میلیارد دلار هستند که در سال ۲۰۱۷ منقضی می شود. مخالفان توافق هسته ای با ایران به ویژه نمایندگان جمهوریخواه کنگره از طرفداران تمدید این قرارداد و تقویت نظامی این رژیم هستند.

باراک اوباما بارها بر تعهدش در قبال امنیت اسرائیل تاکید کرده است،‌وی در یک مصاحبه با نشریه فوروارد گفت: اسرائیل و آمریکا بعد از فروکش کردن مباحث موجود بر سر توافق هسته‌ای ایران باید همکاریهای امنیتی خود را تقویت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *