شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۱
۴
نبرد تراکتورسازی، نفت و سپاهان برای قهرمانی

مثلث برمدا در لیگ برتر / توقف و سقوط سرخابی ها

دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 419707
هفته بیست و هفتم از مسابقات فوتبال لیگ برتر با برتری سه تیم صدر جدولی یعنی تراکتورسازی، نفت و سپاهان و برد ذوب آهن در خانه فولاد و تساوی دو تیم سرخابی به پایان رسید .دو تیم پرطرفدار تهرانی هیچ شانسی برای قهرمانی ندارند ، البته تیم استقلال برای به دست آوردن سهمیه آسیایی تلاش می کند
مثلث برمدا در لیگ برتر / توقف و سقوط سرخابی ها
سرویس ورزشی جهان ، هفته بیست و هفتم بازیهای لیگ برتر فوتبال با پیروزی سه تیم بالای جدول و رقابت  تراکتورسازی، نفت و سپاهان برای قهرمانی، صعود و درخشش تیم ذوب‌آهن به رده پنجم، تساوی قرمز و آبی تهران، بازگشت راه‌آهن به قعر جدول و تداوم روزهای بدون برد پیکان به پایان رسید .

این هفته مسابقات فوتبال لیگ برتر با برتری سه تیم صدر جدولی یعنی تراکتورسازی، نفت و سپاهان و برد ذوب آهن در خانه فولاد و تساوی دو تیم سرخابی انجام شد . جالب این که دو تیم پرطرفدار تهرانی هیچ شانسی برای قهرمانی ندارند ، البته تیم استقلال برای به دست آوردن سهمیه آسیایی تلاش می کند.

بازیهای این هفته با برد سپاهان آغاز شد تا همچنان خود را یکی از مدعیان قهرمانی و یا کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا معرفی کند. البته سپاهانی‌ها با بردن راه‌آهن، این تیم را باردیگر به قعرجدول فرستاد.

تیم استقلال در تهران هم مقابل پدیده مشهد متوقف شد، اتفاقی که این تیم را از قهرمانی در لیگ و کسب سهمیه آسیا دورتر کرد و اعتراض شدید هواداران این تیم را به همراه داشت. پدیده هم با این تساوی در رده نهم باقی ماند اما همچنان خطر سقوط به دسته اول را احساس می‌کند.

در جدال قعر جدولی ها ، تساوی در فینال پائین جدولی‌ها بین دو تیم نفت مسجدسلیمان و استقلال خوزستان، هرچند باعث صعود یک پله‌ای نفتی‌ها شد اما همچنان این دو تیم را در خطر سقوط به دسته اول نگه داشت. گسترش فولاد نیز در خانه نتوانست برابر صبای قم پیروز شود؛ هرچند با این یک امتیاز یک پله صعود کرد ولی باز هم یکی از مدعیان سقوط به دسته اول است.

در بازیهای حساس و دیدارهای روز دوم از این هفته، تیم تراکتورسازی در زمین پیکان برد تا همچنان در صدر یکه تازی کند، در ضمن ادینهو هم با گلزنی در این بازی، شانس خود را برای کسب عنوان آقای گلی در این فصل بیشتر کرد. این پانزدهمین بازی بدون برد پیکان در لیگ چهارم بود که ۱۲ مسابقه آن با هدایت صمد مرفاوی شکل گرفت و این تیم تهرانی را به دسته اول نزدیک‌تر کرد.

همچنین تیم پرسپولیس در ورزشگاه انقلاب کرج، برد ۲ بر صفر برابر سایپا را با اشتباه بابک حاتمی و محمد نوری با تساوی ۲ بر ۲ عوض کرد، اتفاقی که این تیم را همچنان در خطر سقوط به دسته اول قرار داد و مانع صعود سرخپوشان به رده نهم شد.

در ضمن در یکی از این دیدارها، تیم نفت تهران با برتری مقابل ملوان، دوباره به رده دوم بازگشت تا همچنان نزدیک‌ترین رقیب تراکتورسازی در کسب عنوان قهرمانی در این فصل باشد و به روزهای ناکامی‌اش در لیگ پایان دهد. ملوان با این باخت به رده دوازدهم بازگشت تا خطر سقوط به دسته اول را بیشتر احساس کند،

در اهواز هم ذوب‌آهن با ۲ گل فولاد را شکست داد تا در خشش ذوبی ها ادامه دار شود، اتفاقی که باعث صعود این تیم اصفهانی به رده پنجم لیگ برتر شد. ذوب‌آهن که با هدایت یحیی گل‌محمدی در ۱۰ بازی گذشته لیگ ۷ برد و ۳ تساوی بدست آورده، با این برد، مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا از لیگ شد، هرچند شانس بسیار اندکی برای قهرمانی هم دارد. فولاد اما با این شکست خانگی، هرچند جایگاه چهارمی‌اش را حفظ کرد اما اختلافش با ۳ تیم مدعی قهرمانی لیگ بیشتر شد.

به هر حال نتایج دیدارهای هفته بیست و هفتم رقابتهای لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

* استقلال تهران صفر - پدیده مشهد صفر

* سپاهان اصفهان ۳ - راه‌آهن تهران صفر
گل‌ها: لوسیانو پریرا (۳۱ و ۷۳) و مهدی شریفی (۶۰) برای سپاهان

* نفت مسجدسلیمان صفر - استقلال خوزستان صفر

* پیکان تهران صفر - تراکتورسازی تبریز ۲
گل‌ها: فرشاد احمدزاده (۷) و لوسیانو ادینهو (۸۰- پنالتی) برای تراکتور

* گسترش فولاد تبریز صفر - صبای قم صفر

* سایپا البرز ۲ - پرسپولیس تهران ۲
گل‌ها: بابک حاتمی (۴۵- گل به خودی) و حامد شیری (۶۴ - پنالتی) برای سایپا - احمد نورالهی (۳۰) و مهدی طارمی (۳۸) برای پرسپولیس

* فولاد خوزستان صفر - ذوب‌آهن اصفهان ۲
گل‌ها: مسعود حسن‌زاده (۶۴) و مرتضی شیری (۲+۹۰) برای ذوب‌آهن

* نفت تهران ۲ - ملوان بندرانزلی صفر
گل‌ها: حسین ابراهیمی (۲۰) و امیرارسلامن مطهری (۶۶) برای نفت

جدول آقای گل لیگ چهاردهم:

۱۸ گل:
لوسيانو ادينهو (تراکتورسازی)

۱۱ گل:
سجاد شهباززاده (استقلال)

۹ گل:
مهدی شریفی و لوسيانو پريرا (سپاهان)، مسعود حسن‌زاده (ذوب‌آهن) و رضا عنايتی (استقلال)

۸ گل:
محمدرضا خلعتبری (سپاهان)، اميد ابراهيمی (استقلال)، اميرارسلان مطهری (نفت تهران) و آلوز نانگ (فولاد)

۷ گل:
محمد قاضی (فولاد)، سروش رفيعی (فولاد)، محسن دلير (تراکتورسازی) حامد شیری (سایپا البرز) و جابر انصاری (گسترش فولاد)


برنامه دیدارهای هفته بیست و هشتم از رقابتهای لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

جمعه - ۱۱ اردیبهشت‌ماه
* راه‌آهن تهران - سایپا البرز، ساعت ۱۸، ورزشگاه شهرقدس
* ملوان بندرانزلی - فولاد خوزستان، ساعت ۱۸، ورزشگاه تختی انزلی
* تراکتورسازی تبریز - گسترش فولادتبریز، ساعت ۱۸، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
* استقلال خوزستان - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۸، ورزشگاه غدیر اهواز
* پرسپولیس تهران - پیکان تهران، ساعت ۱۸، ورزشگاه آزادی تهران
* پدیده مشهد - نفت تهران، ساعت ۱۸، ورزشگاه ثامن مشهد
* صبای قم - استقلال تهران، ساعت ۱۸، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
* ذوب‌آهن اصفهان - نفت مسجدسلیمان، ساعت ۱۸، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اکبری
حق تیم نفت تهرانه که قهرمان بشه..
عدالت
امیدوارم تیمی که شایسته تره قهرمان بشه
United States
برادر پاشنا فدایییییییییییییییییییییی داری
ناصری
چرا بازیهای لیگ فشرده برگزار میشه حتی داد منصوریان بااخلاق هم در اومد ..معلوم نیست چرا مسئولان عجله می کنند تیم ملی فوتبال کشورمان هم به این زودی ها بازی ندارد و تنها یک بازی در روز ۲۶ خرداد مقابل تیم نه چندان مطرح ترکمنستان دارد و سپس در شهریور ماه با تیم خیلی ضعیف گوام مصاف می دهد .
براساس اعلام برنامه مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا و جام جهانی تیم ملی کشورمان در هفته اول با قرعه استراحت روبرو است. تیم ملی فوتبال ایران که در قرعه کشی دور دوم رقابت‌های جام جهانی در سید نخست قرار داشت باید طی هفت ماه آینده، چهار دیدار با تیم‌های همگروه خود انجام دهد .