پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

مواضع روسیه در تحریم تسلیحاتی ایران

شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 419202
سفیر روسیه در انگلیس در یادداشتی تلاش برای رفع تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را از اولویت‌های کشورش در مذاکرات هسته‌ای جاری بین ایران و گروه ۱+۵ دانسته است.
مواضع روسیه در تحریم تسلیحاتی ایران
به گزارش جهان به نقل از فارس، «آلکساندر یاکاونکو»، سفیر روسیه در انگلیس و معاون سابق وزیر خارجه روسیه بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ در یادداشتی که روز جمعه در شبکه خبری راشاتودی نوشته متقاعد کردن کشورهای همیار مسکو در گروه ۱+۵ برای رفع تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را از اولویت‌های کشورش در مذاکرات هسته‌ای دانسته است.

این سفیر روس در این یادداشت درباره اهداف روسیه در گفت‌وگوهای هسته‌ای می‌نویسد: «روسیه، اولویت‌ها و اهداف مهم خود را دارد. یکی از آنها متقاعد کردن شریکانمان برای پذیرفتن اولویت رفع تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران است، چرا که آنها ارتباطی با برنامه هسته‌ای ندارند.»

آقای «یاکاونکو» به علاوه با اشاره به بحث‌ها و اختلافات روزهای گذشته در موضوع بازگشت خودکار (Snap back) تحریم‌ها علیه ایران در حالت فرضی عدم پایبندی به مفاد توافقنامه احتمالی، بر لزوم تصمیم‌گیری در این باره از طریق رأی‌گیری در شورای امنیت سازمان ملل، بنا به قواعد و مقررات فعلی این نهاد بین‌المللی تأکید کرده است.

سفیر روسیه در انگلیس تصمیم رئیس‌جمهور کشورش برای تحویل سامانه دفاع موشکی اس ـ ۳۰۰ به ایران را هم تصمیمی «کاملاً قانونی» دانسته اما تأکید کرده نباید تصور شود اجرای این قرار داد در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.

به اعتقاد ایشان آنچه در حال حاضر مهم است این است که مسکو تصمیم به فروش این سامانه به ایران گرفته و چارچوب‌های قانونی مقتضی برای اجرای این قرارداد وضع شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *