چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

دو خط دیگر متروی تهران به هم متصل شدند

شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب: 442701
شهردار تهران ضمن تأکید بر اینکه با مطالعات صورت‌گرفته خطوط ۳ و یک مترو در آینده نزدیک به هم متصل خواهند شد، گفت: علیرغم اینکه ما با مشکلات درآمدی روبه‌رو هستیم اما یک لحظه از کار و خدمت به شهروندان غافل نخواهیم شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف در مراسم بهره‌برداری از صد پروژه فرهنگی، ورزشی، زیست محیطی ترافیکی، عمرانی و خدمات شهری که پیش از ظهر امروز با حضور مجتبی یزدانی شهردار منطقه یک و تعدادی از معاونین شهردار تهران برگزار شد، اظهار داشت: در بحث حوزه‌های عمرانی باید اشاره کنم که نه تنها فعالیت در این حوزه کاهش پیدا نکرده است بلکه با سرعت بیشتری در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: بعضاً می‌شنوم که برخی از دوستان ما در رسانه‌ها بر مردم عزیز ما بیان می‌کنند که فعالیت عمرانی شهرداری تهران نسبت به قبل پایین‌تر و آرام‌تر شده است که بایستی خدمت این عزیزان صریح عرض کنم امروزه مشکلات ما نسبت به دو سال قبل بیشتر شده و با توجه به شرایط اقتصادی و عدم دریافت کمک‌های دولتی اما ما در حوزه عمرانی با سرعت کارهای خود را پیش می‌بریم.

شهردار تهران افزود: مشکلات اشاره شده برای مدیران است و خوب نیست مدیران مشکلات را در نشست‌های عمومی مطرح کنند اما بنده صلاح دانستم که این موارد را به مردم اطلاع‌رسانی کنم.

وی با تأکید بر اینکه ما حتماً مشکلاتی در حوزه درآمدی داریم، خاطرنشان کرد: علیرغم این مشکلات ما با برنامه‌ریزی در شهرداری تهران تلاش کرده‌ایم گام‌های بلندی را در حوزه‌های عمرانی و خدماتی برداریم.

شهردار تهران تأکید کرد: شهرداری تهران به عنوان منحصر به فردترین سازمانی است که در بین نهادهای دولتی و غیردولتی هزینه‌کرد بودجه‌اش را بر اساس ۷۰ به ۳۰ (۷۰ درصد بودجه حوزه‌های برنامه‌ریزی و زیرساخت‌ها و ۳۰ درصد در حوزه جاری و نگهداشت) تنظیم کرده است به طوری که در بقیه دستگاه‌ها این موضوع بالعکس است.

قالیباف خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که ما در شهرداری تهران به طور جدی آن را پیگیری می‌کنیم کاهش خرج‌ها در شهرداری است و مصمم هستیم این خرج‌ها را بیشتر کاهش دهیم چرا که اعتقاد داریم این موضوع می‌تواند به اقتصاد مقاومتی کمک کند.

وی در ادامه مراسم با اشاره به فعالیت‌های عمرانی در شهرداری تهران، گفت: این فعالیت‌ها با شتاب‌تر از گذشته و با وجود مشکلات ادامه دارد و امروزه مترو تهران در اولویت کاری ما قرار دارد و احتمال دارد که کارهایی که ما در مترو و زیر زمین انجام می‌دهیم از چشم مردم پنهان باشد.

شهردار تهران اظهار داشت: ما به صورت شبانه‌روز در زیر زمین و برای توسعه خدمات مترو در حال فعالیت هستیم و هم اکنون بیش از ۴۰۰ کارگاه فعال در شهر تهران در دست مترو فعال هستند.

قالیباف اضافه کرد: علاوه بر تونل‌سازی ما اقدام به تأمین تجهیزات و احداث ایستگاه‌های مترو نیز کرده‌ایم و تقریباً به ازای هر هزار متر یک ایستگاه احداث می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تونل‌سازی برای مترو در تهران یک کار بی‌نظیر محسوب می‌شود، گفت: این کار نه در خاورمیانه بلکه در دنیا بی‌نظیر است و ما با سرعت، شدت و با دقت کارها را پیش خواهیم برد.

شهردار تهران اضافه کرد: خط ۳ مترو تهران طولانی‌ترین خط با ۳۶ کیلومتر محسوب می‌شود که این خط از ابتدای جاده ساوه در آزادگان آغاز و به سه‌راه نعمت‌آباد، عبدل‌آباد، شهرک شریعتی، زمزم، خیابان راه‌آهن تا میدان ولیعصر ادامه مسیر می‌یابد که سال قبل با تلاش همکارانمان در شهرداری خط ۳ مترو تا میدان ولیعصر به بهره‌برداری رسید.

قالیباف گفت: طی یک ماه آینده ایستگاه‌های شهرک قائم و شهید محلاتی از خط ۳ مترو تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی‌ رسانه‌ها و فضاهای مجازی و نوشتاری می‌گویند که با توجه به اینکه دوران انتخابات رها شده کار هم در شهرداری رها شده است باید بگویم که ما به برکت فرهنگ امام، انقلاب و شهدا لحظه‌ای از خدمت به مردم غفلت نخواهیم کرد.

شهردار تهران اضافه کرد: در مطالعات سال گذشته ما اتصال خط ۳ و یک مطرح نبود اما با مطالعاتی که در ۳، ۴ سال گذشته صورت گرفته است و مشاورانی آن را تأیید کرده‌اند الان به این برنامه‌ریزی رسیده‌ایم که خط ۳ و یک را با توجه به شرایط منطقه یک و سه و نیاز مسافران به به یکدیگر متصل می‌کنیم.

قالیباف ادامه داد: تونل خط ۷ مترو تهران که در میدان بسیج در انتهای آزادگان قرار دارد تا میدان صنعت در منطقه ۲ قرار دارد نیز به اتمام رسیده است و در حال حاضر کار احداث ایستگاه و ریل‌گذاری این خط در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی همچنین به توجه شهرداری تهران در بحث فضای سبز و حفظ باغات اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز عملکرد شهرداری تهران در این سال‌ها کاملاً مشخص است و ان‌شاءالله در این زمینه بنده به شخصه گزارشاتی را ارائه خواهم کرد و شفاف‌سازی خواهم نمود.

شهردار تهران گفت: در فضای سبز و توسعه آن اقدامات جدی انجام گرفته است که به عنوان نمونه در منطقه یک بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان برای حفظ و خرید باغات هزینه شده است.

قالیباف در ادامه با ممنوعیت ساخت و ساز در ارتفاعات ۱۸۰۰ متر خاطرنشان کرد: این ارتفاعات خط کالبدی شهر تهران هستند و ساخت‌وساز در این ارتفاعات انجام نمی‌پذیرد و اگر رسانه‌ها یک مورد ساخت‌وساز به بالای ۱۸۰۰ متر سراغ دارند اعلام عمومی کنند ضمن اینکه ما هر کجا تخلف بوده به سرعت برخورد کردیم علیرغم اینکه با فشارهایی نیز روبه‌رو بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز واقعیت تلخ شهر ما این است که از امکانات ایجاد شده بد استفاده می‌کنیم بیان داشت: ما اگر امروز با ترافیک روبه‌رو هستیم در معادلات فنی این نیست که راه و بزرگراه کم داریم و ماشینمان بیش از ظرفیت است و اینها مانع اساسی و اصلی نیستند و اعداد و ارقام نشان می‌دهد آنچه موجب ترافیک در شهر ما شده است پایین بودن فرهنگ ترافیک است.

شهردار تهران ادامه داد: امروزه بر اساس مطالعاتی که صورت گرفته است ما از نظر بزرگراهی، دسترسی و تعداد ماشین‌ها مشکلی را نداریم و مشکل اصلی ما در بحث فرهنگی و قوانین ترافیکی است که متأسفانه آن را رعایت نمی‌کنیم.

قالیباف با بیان اینکه تعداد بزرگراه‌ها در شهر تهران به حد نصاب کافی رسیده است، گفت: ما در بخش بزرگراهی طبق برنامه ۱۴۰۰ بایستی بزرگراه را تکمیل می‌کردیم که ما با توجه به اتمام بزرگراه‌ها از برنامه نیز جلو هستیم و مشکلی را در این زمینه نداریم که امیدواریم با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده آموزش‌های لازم نیز در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به کمپین آسمان ‌آبی و زمین پاک، گفت: این کمپین نشان می‌دهد که ما بایستی کمتر از ماشین‌های شخصی استفاده کنیم و اگر استفاده می‌کنیم به نحو مطلوب استفاده کنیم و از خط سفید و لاین‌های مشخص شده به درستی استفاده کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر زیرساخت‌های لازم برای ارتقای کیفیت زندگی در شهر فراهم شده است، گفت: علیرغم فراهم شدن این زیرساخت‌ها می‌طلبد که ما نیز با فرهنگسازی درست استفاده درست‌تری را از این امکانات و زیرساخت‌ها ببریم.

قالیباف در پایان ضمن گلایه از ریختن زباله در شهر گفت: در برخی از کشورها هفته‌ای یکبار زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کنند که متأسفانه ما در برخی از نقاط شهر روزی ۳ بار زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *