پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۷

همین؛آقا معلم شهید شد...

پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۵۰
کد مطلب: 442305
در بخشی از وصیت‌نامه شهید محمدرضا دهقانی آمده است: از همکارانم در سنگر مدرسه می‌خواهم هر چه بیشتر در وظیفه خود کوشا باشند زیرا خون شهیدان وظیفه سنگین‌تری را بر دوش آنها گذاشته است.
همین؛آقا معلم شهید شد...
به گزارش جهان به نقل از فارس، شهید محمد رضا دهقانی تفتی در سال ۱۳۳۷ در شهرستان تفت از توابع استان یزد به دنیا آمد؛ وی پس از اخذ مدرک دیپلم در سال ۶۱ به عنوان مربی امور تربیتی در آموزش و پرورش مشغول به کار شد.

شهید دهقانی چندین بار در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت کرد و سرانجام در ۱۶ آبان سال ۱۳۶۱ در عملیات محرم در منطقه عملیاتی دهلران به درجه رفیع شهادت نائل شد.

ریحانه دهقانی تفتی خواهر شهید می‌گوید: محمد رضا برادرم با من خیلی مهربان بود و بسیار مواظبم بود، خیلی به مسئله حجاب اهمیت‌ می‌داد و همیشه به ما می‌گفت که حجابتان را رعایت کنید؛ در رفتارش با بچه ها مهربانی خاصی داشت و خیلی بچه‌ها را دوست می‌داشت؛ به آنها قرآن یاد می‌داد و تشویق به قرآن خواندن و یاد گرفتن این کتاب الهی می‌کرد.

بخشی از وصیت نامه شهید:

از مردم همیشه در صحنه می‌خواهم که پشتیبان ولایت فقیه بوده و از روحانیت صالح پیروی کنید و از همکارانم در سنگر مدرسه می‌خواهم هر چه بیشتر در وظیفه خود کوشا باشند زیرا خون شهیدان وظیفه سنگین‌تری را بر دوش آنها گذاشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *