چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

رونمایی از رادار «نذیر» و «بینا» +عکس

سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 441964
سامانه راداری برد بلند « نذیر» و رادار سه بعدی «بینا» با رمز «یا قائدنا الخامنه ای» و با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)، رونمایی شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، همزمان با دهم شهریورماه روز پدافند هوایی، مراسم رونمایی از سامانه های راداری «نذیر» و «بینا» دقایقی پیش با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)، از طریق ویدئوکنفرانس در محل این قرارگاه برگزار شد.

رادار برد بلند و بومی «نذیر» یک سامانه راداری با دقت بسیار بالا در تفکیک اهداف است که توانایی آشکار کردن و شناسایی اهداف با سطح مقطع راداری پایین را دارد؛ این سامانه در برابر موشک های ضد رادار مقاوم بوده و توانایی کشف اهداف در برد بیش از ۸۰۰ کیلومتر و با ارتفاع ۱۰۰ هزار پا را دارد.


بر اساس این گزارش سامانه راداری «بینا» نیز یک رادار کنترلی سه بعدی است که با قدرت تفکیک بالا از قابلیت آشکار سازی و شناسایی اهداف با سطح مقطع راداری پایین برخوردار است و می تواند ضمن کشف اهداف رادار گریز، با جنگ الکترونیک نیز به طور کامل مقابله کند.

نمونه مشابه این دو رادار تاکنون در یگانهای نظامی جهان گزارش نشده و به صورت کاملاً بومی توسط متخصصان داخلی در قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) طراحی و به بهره برداری عملیاتی رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *