جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۹
پس از مسکن مهر؛

«مسکن روستایی» هم تعطیل شد

دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب: 420868
تعطیلی مسکن روستایی علاوه بر تأثیرات منفی را بر اقتصاد کلان داشته و رکود را افزایش داده است و سبب بیکاری حداقل ۳۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در کشور شده است.
«مسکن روستایی» هم تعطیل شد
به گزارش جهان، هرچند که در چند سال گذشته سالانه به طور متوسط بیش از ۲۰۰ هزار واحد تسهیلات برای مسکن پرداخته شده است، در دو سال گذشته نوسازی مسکن روستایی رو به تعطیلی گذاشته است. در سال ۹۲ هیچ گونه تسهیلاتی به مسکن روستایی اختصاص نیافته است و در سال ۹۳، تنها ۵ هزار فقره تسهیلات در زمینه روستایی پرداخته شده است. این مسأله منجر به تعطیلی مسکن روستایی در دو سال اخیر شده است.

یکی از طرحهایی که به طور ویژه برای روستانشینان محروم طراحی و در دولتهای گذشته به اجرا گذاشته شده بود، «طرح مسکن روستایی» است، این طرح با استقبال کم نظیر روستاییان مواجه شده و در دولتهای گذشته با اعطای تسهیلات بانکی قرض الحسنه به روستاییان باعث ساخته شدن صدهاهزار خانه روستایی و تثبیت جمعیت در نقاط روستایی شده بود؛ اما گویا این طرح نیز همچون طرحهای دیگر در دولت یازدهم کاملا متوقف شده است.

سایت حق مسکن با ارائه نموداری از پیشرفت ساخت مسکن روستایی می نویسد:« یکی از مصادیق خدمت رسانی و وظایف اساسی دولت توجه به خدمت رسانی به محرومین و مستضعفین بالاخص روستاییان است. نوسازی مسکن روستایی و ساخت مسکن برای روستاییان همواره یکی از دغدغه های اصلی امام و رهبر انقلاب بوده است. به گونه ای که رهبری در فروردین سال ۹۱ در حرم رضوی ساخت مسکن روستایی را از مصادیق بارز پیشرفت و عدالت در کشور نامیدند. هرچند که در چند سال گذشته سالانه به طور متوسط بیش از ۲۰۰ هزار واحد تسهیلات برای مسکن پرداخته شده است، در دو سال گذشته نوسازی مسکن روستایی رو به تعطیلی گذاشته است. در سال ۹۲ هیچ گونه تسهیلاتی به مسکن روستایی اختصاص نیافته است و در سال ۹۳، تنها ۵ هزار فقره تسهیلات در زمینه روستایی پرداخته شده است. این مسأله منجر به تعطیلی مسکن روستایی در دو سال اخیر شده است.


بر اساس سرشماری سال ۹۰، بیش از ۲,۶ میلیون واحد مسکونی روستایی فرسوده در کشور وجود دارد که در برابر زلزله متوسط نیز از استحکام مناسب برخوردار نیستند که اگر طبق برنامه سالانه ۲۶۰ هزار واحد آن نوسازی گردد تا افق چشم انداز در سال ۱۴۰۴ کلیه واحدهای مسکن روستایی مقاوم سازی می شود تا بتوان عملکرد سال های ۹۲ و ۹۳ را جبران نمود. تعطیلی مسکن روستایی علاوه بر تأثیرات منفی را بر اقتصاد کلان داشته و رکود را افزایش داده است و سبب بیکاری حداقل ۳۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در کشور شده است.

این در شرایطی است که نقدینگی کشور در سال ۹۲، ۲۹ درصد رشد و در سال ۹۳، ۲۲ درصد رشد داشته است و به عدد ۷۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است ولی معلوم نیست این نقدینگی به ای تولید به کدام بخش ها وارد شده است. تولید مسکن در شرایط رکود و تحریم می تواند به عنوان یک پیش ران اقتصادی درون زا عمل کرده و رونق اقتصادی ایجاد کند»
منبع:مسیر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همه چيز تعطيله داداش
دولت تعطيل و نااميدی...
Iran, Islamic Republic of
متاسفم
امیر عباس
United States
اگر مسکن مهر ومسکن روستایی تعطیل شده است ساخت کاخ ها با روند مناسبی دنبال می شود . راستی شما جهانی ها چرا همش ساز مخالف سر می دهید وهنوز دهه شصتی فکر میکنید و هی در صد انکار دهکده جهانی و کد خدای ان هستید بی خیال محرمین و مستضعفین شما مثل بقیه اقایون چرا نمی روید گرین کارت بگیرید برید اونجاها حالش ببرید و برید در جرگه روشنفکر ها
United States
د...تعطیلی و نا امیدی
رضا
Romania
اصلا شما روستایی ها میدانید توافق لوزان یعنی چه؟؟؟
آره میدانیم یعنی چه
https://www.jahannews.com/vdcbagba9rhb5sp.uiur.html

اونجا جوابت و دادم
Sweden
این تفکر ریشه ای سیاستمداران لیبرال سرمایه دارییه دیگه. کلا اعتقاد دارند محرومان باید برند بمیرند چرا که محروم بدنیا امده اند و تقصیر خودشان هم هست! البته یه جاهایی هم نمایش میدند دست خیر دارند! مثل سبد کالا و اینها ولی انرا مانند پول دادن به گدا تلقی میکنند!
بصیر
Romania
تادوسال دیگر دولت تدبیر وامید تمام شود فکر کنم حقوق کارمندان هم تعطیل می شود