چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

لزوم حمايت مجلس از برنامه‌هاي توسعه‌اي سازمان تربيت بدني

جمعه ۲۲ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۲۳:۲۹
کد مطلب: 75626
معاون رييس جمهور و رييس سازمان تربيت بدني جهت گيري سازمان به ورزش كشور را توسعه همه جانبه دانست و خواستار حمايت مجلس شوراي اسلامي از برنامه هاي اين سازمان شد.
به گزارش واحد مرکزي خبر به نقل از سازمان تر بيت بدني ؛ علي سعيدلودر نشست اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: 

در اين مدت كه مسووليت ورزش كشور را عهده دار شده ام تلاش گسترده‌اي رابراي ايجاد حداكثر تعامل با جامعه ورزش صورت داده و در جهت گيري هاي خود اسناد فرادستي مثل چشم انداز در دستور كار ما قرار گرفته است.
وي با بيان اين مطلب كه اجرايي شدن امور ورزش برمبناي اولويت ها و طبق برنامه‌ها در دستور كار سازمان تربيت بدني است، افزود : در كشورهاي مختلف براي هريك از ابعاد ورزش همگاني ، قهرماني و غيره برنامه ريزي وسرمايه گذاري هدفمندي صورت گرفته است با سرمايه گذاري بر روي ورزش همگاني، ورزش قهرماني و حرفه اي هم توسعه مي‌يابد، اين يكي از اهداف ما در ورزش است ضمن اينكه بعد بسيار مهم ورزش كه بايد بيشتر به آن توجه كنيم انسان سازي و مفهوم جوانمردي و پهلواني است كه اين بعد رشد وتعالي اجتماعي را به دنبال دارد.
رييس سازمان تربيت بدني، توجه ويژه به رشته هاي پرطرفدار و همچنين رشته هاي پايه و ورزش آموزشگاه ها و دانشگاه ها را از ديگر برنامه هاي اين سازمان برشمرد و ادامه داد: ورزش به طور كلي فضاي متفاوتي با ساير بخش هاي جامعه دارد در مجموع برنامه ما اين است كه حاشيه ها را از ورزش دور كرده و توجه عميق به ارزش ها و اصول انقلابي در دستور كار قرار بگيرد كه در اين باره نشست هايي با ارباب جرايد داشتيم و اهداف خود را تشريح كرده‌ايم.
سعيد لو استفاده از ظرفيت هاي علمي دانشگاهها، توزيع عادلانه امكانات در سطح كشور و پيگيري و برطرف كردن موضوع دو شغله ها را از ديگر برنامه هاي سازمان ورزش اعلام كرد و خواستار حمايت مجلس وشوراي اسلامي از برنامه هاي اين سازمان بويژه در زمينه افزايش اعتبارات جاري و عمراني شد.
در اين نشست رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي هم اظهار داشت: ورزش هم زمينه ارتباط و دوستي ملل و هم عامل موثري در تبادل فرهنگي دارد بر اين اساس مورد توجه جدي نمايندگان مجلس و بويژه كميسيون فرهنگي است.
غلامعلي حدادعادل ادامه داد : واقعيت اين است ورزش همگاني و قهرماني به هم وابسته هستند و بايد به هردوبخش توجه جدي داشت شايد اگر مخير بوديم ميان اين دو يكي را انتخاب كنيم همگاني را برمي گزيديم . اما اين شدني نيست . براي توسعه ورزش همگاني علاوه بر زير ساخت نگاه ويژه به ورزش در مدارس بسيار مهم است.
همچنين توسعه ورزش بانوان، از بين بردن حاشيه هاي ورزش، سالم سازي فضاي رسانه اي، تامين آينده ورزشكاران به شيوه هاي قانوني، دقت در مسايل مالي مربوط به ساخت و سازهاي ورزشي و همكاري سازمان تربيت بدني با مجلس به منظور تحقيق و تفحص از اين سازمان مواردي بود كه حداد عادل بر آنها تاكيد كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *