جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

کمبود گاز در عربستان!

يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب: 405063
برخی از مغازه های توزیع کپسول های گاز خانگی در مناطق حیاتی شهر جده (غرب عربستان) به خاطر نبود گاز تعطیل شده و این بحران درست زمانی به وقوع پیوسته که تنش شکایت برخی کارمندان اخراجی شرکت گاز ملی درحال افزایش است.
به گزارش جهان به نقل از العالم، با وجود بحران کمبود گاز در شهر جده، شرکت گاز عربستان سعودی، بحران کمبود گاز و صفهای طولانی گاز در جده را ساختگی توصیف کرده است.

در حالی که شرکت گاز عربستان سعودی، برخی نمایندگی های فروش گاز و فروشندگان کسپول های گاز خانگی را به تلاش برای تشدید بحران و افزایش قیمت متهم می کند، نشریه المرصد به نقل از برخی توزیع کنندگان گاز خاطرنشان کرد، اتهامات مطرح شده از سوی این شرکت، تلاش برای سرپوش گذاشتن بر بحران اخراج کارمندان و اخراج دیگر افراد ادارات اصلی توزیع گاز استان است که نبودشان به بحران تامین گاز دامن زده و مشکلات هنوز ادامه دارد به طوری که مغازه های توزیع کننده نتوانسته اند سهمیه تعیین شده گاز را از شرکت دریافت کنند.

المرصد به نقل از برخی کارمندان شرکت گاز افزود: آنها برای شکایت از شرکت گاز در خصوص اخراج از کار، به نهاد رسیدگی کننده در این خصوص ( دفتر کار) مراجعه و خاطرنشان کردند شرکت گاز بی نیازی خود را از بیش از ۵۰ کارمند اعلام کرده و انتظار می رود این نهاد (دفتر کار) برای بررسی جزییات مساله کارمندان سعودی، بازرسانی بدانجا اعزام کند.

این کارمندان افزودند: شرکت از کارمندان فعلی خواسته تا آنها بدون دریافت حق الزحمه در شیفتهای ۶ ساعته خارج از شیفت کاری حاضر شوند، که آنها نیز به خاطر لجبازی اداره در پرداخت اضافه کاری در ساعات غیر از ساعات اداری دست از کار کشیده اند که موجب بروز بحران در سه اداره توزیع گاز شده است.

روزنامه "مکه" نیز به نقل از یک منبع در شرکت گاز تاکید کرد که فقط به صدور بیانیه ای در این خصوص اکتفا می کند و بررسی موضوع اخراج کارمندان فقط باید از طریق نهادهای ویژه –دفترکار- بررسی شود.

این منبع گفت: شرکت توضیح داده که پالایشگاه ینبع هم اکنون در دست تعمیر است و همین مساله موجب کاهش محدود انتقال گاز به ایستکاه های توزیع فراورده های نفتی وابسته به شرکت آرامکو شهر قطیف شده است.

این در حالی است که انتشار موج غلیظ مه در منطقه الشرقیه در ساعات اولیه هفته گذشته، مانع از ارسال محموله های گازی در زمان مشخص برای تامین گاز ایستگاه جده به مدت ۸ ساعت شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *