پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

صدور فتوای مبارزه سلفی‌ با داعش

پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۰
کد مطلب: 425962
جریان سلفی در فتوایی اعلام کرد که بر همه گروه‌ها و جریان‌ها واجب است که با گروه تروریستی «داعش» مبارزه کنند.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری فارس، شماری از سرشناس‌ترین رهبران و نظریه پردازان جریان سلفی که برخی از آنها سرکرده گروه‌های تروریستی در سوریه و یا مسئولان شرعی این گروه‌ها به شمار می‌آیند، امروز (چهارشنبه) فتوایی علیه «داعش» صادر کردند.

این شخصیت‌های سرشناس جریان سلفی در فتوای خود بر ضرورت و لزوم مبارزه و جنگ با داعش تاکید کردند.

این شخصیت‌های سلفی در بیانیه مشترکی دلیل صدور فتوای لزوم مبارزه با داعش توضیح دادند که گروه «ابو بکر البغدادی از پشت به مجاهدین در اوج پیروزی‌هایشان که نظام سوریه و هم پیمانانش را به وحشت انداخته بود، خنجر زدند.

این بیانیه می‌افزاید: حمله گروه البغدادی به مناطق ریف حلب و درگیر شدن با دیگر گروه‌های مسلح و تصرف اراضی آنها در این منطقه، در واقع نجات دادن نظام سوریه از شکست در این منطقه بود.

بیانیه مذکور تاکید می‌کند: به همین دلیل ما (رهبران و نظریه پردازان جریان سلفی) فتوای لزوم خطر این گمراهان از سرزمین مسلمانان و عدم تسلیم سرزمین شام به آنها را صادر و بر مبارزه با آنها و دفع تجاوزات و ظلم‌هایشان تاکید می‌کنیم.

این فتوا و بیانیه پیوست آن به امضای افرادی مانند ابو قتادة الفلسطینی، ابو محمد المقدسی، سامی العریدی، مسئول قضات شرعی جبهه النصره و دارای تابعیت اردنی، ابو سلیمان الأسترالیایی قاضی شرعی جبهة النصرة، عبد الله المحیسنی، رئیس مرکز دعاة الجهاد، مصلح العلیانی، مبلغ مستقل، المعتصم بالله المدنی، قاضی شرع گروه تروریستی جیش المهاجرین و الأنصار، ابو عزام الجزراوی، قاضی شرع سلفی و صادق الهاشمی، قاضی شرع سلفی رسیده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *