شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

پرفروشترین و کم فروشترین فیلمهای سینمای ایران به روایت خانه سینما

شنبه ۷ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب: 103662
 خانه سينما گزارش فروش 58 فيلم‌هاي سينمايي كه در سال 1388 اكران شدند را منتشر كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس، خانه سينما گزارشي از فروش فيلم‌هاي سينمايي در سال 1388 منتشر كرده كه در زير مي‌خوانيم:
يكي از اتفاقات ويژه سينما در سال 1388 تعداد فيلم‌هاي سينمايي بود كه در اين سال روي پرده رفت.
در اين ميان فروش 12 فيلم بالاي يك ميليارد تومان و فروش ركورد شكن «اخراجي‌ها2» سينماي ايران را در زمينه فروش و اكران فيلم‌هاي سينمايي وارد مسير تازه‌اي كرد، هرچند كه همچنان تعداد زيادي فيلم در انتظار اكران هستند و در ميان فيلم‌هايي كه امسال اكران شدند مي‌توان نمونه‌هايي را يافت كه فروش آن‌ها حتي به 5 ميليون تومان نرسيده است. در سال 1388، 58 فيلم سينمايي اكران شد.
تعداد سالن‌هاي سينما و شرايط اكران فيلم هاي سينمايي همواره رابطه نزديك و تنگاتنگي با هم داشتند، به گونه‌اي كه بسياري از كارشناسان فروش نسبتاً بالاي فيلم‌هاي سينمايي را در سال 1388 به سه عامل راه‌اندازي پرديس‌هاي سينمايي و فعاليت اين سالن‌هاي سينما در مناطق مختلف شهر تهران ديگري موفقيت شوراي صنفي نمايش و دست آخر حمايت هاي سينما شهر در تامين كپي فيلم همزمان براي شهرستان‌ها مربوط مي‌دانند.
در حال حاضر بر اساس آماري كه از سوي موسسه سينماشهر اعلام شده است، 212 سالن سينماي فعال در ايران وجود دارد كه مجموع اين سالن‌ها 131044 صندلي دارند. نكته قابل توجه اينكه تعداد سالن‌هاي موجود غيرفعال بيشتر از سالن‌هاي فعال است. 215 سالن غيرفعال سراسر ايران 106985 صندلي دارد و 6 سينماي نيمه‌فعال هم در ايران موجود است كه 3200 صندلي دارد.

* «اخراجي‌ها2»
ابتداي سال 1388 سينماهاي سراسر كشور شلوغ‌ترين مقطع فعاليت را پشت سر گذاشتند. اكران «اخراجي‌ها2» در حالي كه تبليغات گسترده‌اي در مورد آن صورت گرفته بود در نوروز آغاز شد.
«اخراجي‌ها2» پس از 79 روز اكران در 29 سينما به فروش 3 ميليارد و 800 ميليوني در تهران و 4 ميليارد و 700 ميليوني در شهرستان دست پيدا كرد كه مجموع فروش آن به 8 ميليارد و 500 ميليون تومان رسيد.
اين فيلم با موضوع دفاع مقدس روايتي است كمدي از اسير شدن تعدادي رزمنده جنگ تحميلي ايران و عراق و قسمت دوم فيلم سينمايي «اخراجي‌ها» محسوب مي‌شود.

* «دو خواهر»
«دوخواهر» به كارگرداني محمد بانكي پس از 90 روز نمايش در 22 سينما، 1 ميليارد و 350 ميليون تومان در تهران و 1 ميليارد و 275 ميليون تومان در شهرستان‌ها و در مجموع 2 ميليارد و 625 ميليون تومان فروخت.
بانكي در اين فيلم از محمدرضا گلزار در دو نقش استفاده كرده است. اين فيلم ماجراي مردي است كه با دو خواهر ارتباط برقرار مي‌كند و دست آخر دست او براي اين خواهرها رو مي‌شود.

* «زندگي شيرين»
«زندگي شيرين» به كارگرداني قدرت‌الله صلح‌ميرزايي به مدت 62 روز در 24 سينما اكران شد و در نهايت 880 ميليون تومان در تهران و 1 ميليارد و 275 ميليون تومان در شهرستان‌ها و در مجموع 2 ميليارد و 625 ميليون تومان فروخت. صلح‌ميرزايي در اين فيلم به سبك كارهاي چند سال اخير خود با جواد رضويان كار كرده و داستان مرد خواننده‌اي را روايت مي‌كند كه ورود برادر دوقلوي او به ايران دردسرهايي را برايش به وجود مي‌آورد.

* «درباره الي...»
«درباره الي...» به كارگرداني اصغر فرهادي يكي از فيلم‌هاي نوروزي سال 1388 بود كه اتفاقاتي غير منتظره در جريان اكران فيلم زمان نمايش آن را به اواخر خرداد 1388 موكول كرد. برخي همين مساله را يكي از دلايل جدي بالا نرفتن مجموع فروش فيلم از 2 ميليارد تومان عنوان مي‌كنند.
«درباره الي...» بعد از 99 روز نمايش در 25 سالن 1 ميليارد و 200 ميليون تومان در تهران و 800 ميليون تومان در شهرستان ها و در نهايت 2 ميليارد تومان فروخت. فيلم تحسين شده اصغر فرهادي ماجراي سفر پرحاشيه و اتفاق چند دوست به صورت دسته جمعي به شمال كشور است؛ سفري كه اتفاقات غير منتظرهاي را پيش روي مسافران قرار مي‌دهد.

* «پسر تهروني»
«پسر تهروني» ساخته كاظم راست‌گفتار پس از 78 روز اكران در 25 سالن به فروش 950 ميليون تومان در تهران و 900 ميليون تومان در شهرستان ها و در مجموع 1 ميليارد و 850 ميليون تومان دست پيدا كرد.
آنچه به عنوان خلاصه قصه فيلم منتشر شده عبارتست از: سروش تهراني به تازگي از آمريكا برگشته و پدرش اصرار به ازدواج او دارد. اما سروش كه در گذشته 5 بار شكست عشقي خورده حاضر به ازدواج نيست.

* «خروس جنگي»
«خروس جنگي» به كارگرداني مسعود اطيابي يكي ديگر از فيلم هاي ميلياردي سال 1388 است. اين فيلم بعد از 95 روز نمايش در 21 سالن در تهران 920 ميليون تومان و در شهرستان 850 ميليون تومان و در مجموع 1 ميليارد و 780 ميليون تومان فروخت.
مسعود اطيابي اين فيلم را با بازي مريلا زارعي و رضا عطاران درباره زن و شوهري است كه تصميم مي‌گيرند مدتي جاي‌شان را با هم عوض كنند، قرار گرفتن در جايگاه يكديگر براي هر كدام ماجرايي را بوجود مي‌آورد.

*«نيش زنبور»
«نيش زنبور» به كارگرداني حميدرضا صلاحمند در مدت 72 روز اكران در 25 سينما، 950 ميليون تومان در تهران، 800 ميليون تومان در شهرستان و در مجموع 1 ميليارد و 750 ميليون تومان فروخت.
اين فيلم درباره دو دوست از دو طبقه اقتصادي و اجتماعي متفاوت است كه روزگار خوبي را با يكديگر گذرانده‌اند اما جرياني تازه ارتباط قديمي آن‌ها را وارد فضاي تازه‌اي مي‌كند.

* «سوپراستار»
نخستين رقم فروش ميلياردي در سينماي ايران به نام فيلمي از تهمينه ميلاني ثبت شده است.
«آتش بس» اولين فيلمي بود كه در تاريخ سينماي ايران فروش آن از مرز يك ميليارد تومان گذشت. اين كارگردان سال 88 «سوپراستار» را در نوروز روي پرده داشت. فيلمي كه بعد از 79 روز اكران در 25 سينما در تهران 900 ميليون تومان و 700 ميليون در شهرستان‌ها و 1 ميليارد و 600 ميليون تومان در مجموع فروخت.
اين فيلم با بازي شهاب حسيني در نقش سوپراستار فيلم داستان يك بازيگر ستاره سينماست كه ورود دختري نوجوان به زندگي او، مسير زندگي‌اش را تغيير مي‌دهد.

* «بي‌پولي»
«بي‌پولي» دومين فيلم سينمايي حميد نعمت‌الله، پس از 79 روز اكران در 25 سينما در تهران 800 ميليون تومان، در شهرستان‌ها 750 ميليون تومان و در مجموع 1 ميليارد و 550 ميليون تومان فروخت. اين فيلم كمدي با بازي ليلا حاتمي و بهرام رادان در نقش‌هاي اصلي ماجراي زن و شوهري است كه در ابتداي زندگي تا مرز فقر پيش مي‌روند.

* «كتاب قانون»
«كتاب قانون» كه به عنوان اولين فيلم رفع توقيف شده در مديريت جديد سينمايي روي پرده رفت و در تهران 950 ميليون تومان و در شهرستان‌ها 450 ميليون تومان و در مجموع 1 ميليارد و 500 ميليون تومان فروش داشت. اين ساخته مازيار ميري نگاهي انتقادي به ديدگاه برخي افراد در ايران به دين و دينداري دارد. فيلم ماجراي مسلمان شدن زني مسيحي و حضور او در ايران به عنوان همسر مردي ايراني است.

* «محاكمه در خيابان»
«محاكمه در خيابان» كه به عنوان تازه‌ترين فيلم مسعود كيميايي در 22 سالن به مدت 72 روز اكران شد و در تهران 600 ميليون تومان و در شهرستان‌ها 400 ميليون تومان و در مجموع 1 ميليارد تومان فروخت. اين فروش بالاترين ميزان فروش بر اي فيلم‌هاي مسعود كيميايي در سال‌هاي اخير محسوب مي‌شود. اين فيلم كيميايي هم در مدح و ثناي رفاقت است. فيلمي با حضور پولاد كيميايي در نقش اصلي كه ماجراي مطلع شدن دامادي را از خيانت همسرش ساعاتي قبل از برگزاري مراسم عروسي روايت مي‌كند.

* «حلقه‌هاي ازدواج»
«حلقه‌هاي ازدواج» به كارگرداني شاهين باباپور بعد از 47 روز نمايش در 19 سالن در تهران 550 ميليون تومان و در شهرستان‌ها 240 ميليون تومان و در مجموع 1 ميليارد تومان فروخت. آنچه در قالب خلاصه داستان اين فيلم مطرح شده به اين شرح است: "فيلم داستان جواني به نام حميد است كه در يك شركت بزرگ كار مي‌كند. در شركت اتفاق‌هايي مي‌افتد كه موقعيت شغلي و زندگي خانوادگي او را به خطر مي‌اندازد.

پرونده فيلم هاي ميلياردي سال 1388 با 12 فيلمي كه از آنان نام برده شد، به پايان رسيد و باقي فيلم‌هاي اكران شده از رسيدن به فروش ميلياردي بازماندند.

* «كيش و مات»
«كيش و مات» ساخته جمشيد حيدري و با فضاي كمدي پس از 46 روز اكران در 21 سينما در تهران 530 ميليون تومان و در شهرستان‌ها 450 ميليون تومان و در مجموع 980 ميليون تومان فروخت. اين فيلم داستان جواني به نام بهروز است كه دست به هر كاري مي‌زند شكست مي‌خورد و دست به خودكشي مي‌زند اما نجات پيدا مي‌كند و اين شروعي تازه براي او است.

* «آقاي هفت رنگ»
«آقاي هفت رنگ» ساخته شهرام شاه‌حسيني برخلاف انتظارات سازندگان به فروش ميلياردي دست پيدا نكرد و بعد از 49 روز نمايش در 23 سالن در تهران 390 ميليون تومان و در شهرستان‌ها 375 ميليون تومان و در مجموع 765 ميليون تومان فروخت.
داستان فيلم به اين شرح است: مردي كه به قصد دزدي وارد خانه‌اي مي‌شود، به طور اتفاقي به دومين ازدواج پنهان يكي از مسئولين شوراي محل پي مي‌برد.

* «دختر ميليونر»
«دختر ميليونر» ساخته اكبر خامين به مدت 54 روز در 14 سينما در تهران اكران شد و فروش تهران آن به 385 ميليون تومان و فروش شهرستان‌ها به 250 ميليون تومان و در مجموع 635 ميليون تومان فروخت.

* «دلخون»
«دلخون» به كارگرداني محمدرضا رحماني 46 روز در 16 سالن اكران و در تهران 300 ميليون تومان و در شهرستان‌ها 290 ميليون تومان و در مجموع 590 ميليون تومان فروخت.
در خلاصه داستان دلخون آمده است: عماد كه همسرش را به قتل رسانده منتظر اجراي حكم اعدام است، اما با ورود وكيل تسخيري و پيشنهاد غافلگيركننده او مسير داستان تغيير پيدا مي‌كند.

* «هر شب تنهايي»
«هر شب تنهايي» ساخته رسول صدرعاملي هم با همين ميزان فروش كل از پرده سينماهاي تهران و شهرستان پايين آمد. اين فيلم كه به مدت 48 روز در 10 سينما روي پرده بود در تهران 400 و در شهرستان‌ها 190 ميليون تومان فروش داشت. اين فيلم صدرعاملي يكي از سه فيلم اين كارگردان درباره زائران امام رضا(ع) است. فيلم با بازي ليلا حاتمي و حامد بهداد ماجراي سفر زن و شوهري به مشهد است.

* «پستچي سه بار در نمي‌زند»
«پستچي سه بار در نمي‌زند» به كارگرداني حسن فتحي پس از 45 روز نمايش در 20 سالن در تهران 400 ميليون و در شهرستان‌ها 180 ميليون و در مجموع 580 ميليون تومان فروخت. اين فيلم در فضاي وحشت سه دوره از تاريخي را به تصوير مي‌كشد و روابط افراد را در اين دوره‌ها مورد توجه قرار مي‌دهد.

* «چشمك»
«چشمك» به كارگرداني جهانگير جهانگيري طي 39 روز اكران در 21 سينما در تهران 300 ميليون تومان و در شهرستان‌ها 250 ميليون تومان و در مجموع 550 ميليون تومان فروخت. اين فيلم ماجراي هستي با بازي افسانه بايگان به عنوان زني مرفه است كه با توجه به مشكلات خانوادگي از همسرش جدا شده و اين جدايي او را در مسير دشواري قرار مي‌دهد.

* «وقتي همه خوابيم»
«وقتي همه خوابيم» به كارگرداني بهرام بيضايي در نوروز 1388 اكران شد و پس از 80 روز اكران در 18 سينما در تهران 330 ميليون و در شهرستان‌ها 170 ميليون و در مجموع 500 ميليون تومان فروخت. اين فيلم بعد از فيلمنامه‌هاي متعدد بهرام بيضايي در فضاي فيلم در فيلم نخستين كار او در اين فضا است كه برخي مسائل پشت پرده سينما را به بهانه زندگي يكي از بازيگران اصلي فيلم روايت مي‌كند.

* «بيست»
«بيست» سومين فيلم سينمايي عبدالرضا كاهاني كه آن هم جزو فيلم‌هاي اكران نوروزي بود، به عنوان اولين فيلم اين كارگردان كه سپيدي پرده اكران عمومي را به خود ديد، در 61 روز اكران در 17 سينما در تهران 260 ميليون تومان و در شهرستان‌ها 150 ميليون تومان و درمجموع 410 ميليون تومان فروخت. اين فيلم پربازيگر داستان كاركنان رستوراني است كه براي نجاب رستوران از تعطيلي بايد در مدت 20 روز همه تلاش خود را انجام دهند.

* «امشب شب مهتابه»
«امشب شب مهتابه» به كارگرداني محمدهادي كريمي، پس از 95 روز اكران در 21 سينما، در تهران 250 ميليون تومان و در شهرستان‌ها 170 ميليون تومان و در مجموع 220 ميليون تومان فروخت. اين فيلم با بازي مهناز افشار داستان زن و شوهري است كه شوهر به دليل ابتلا به سرطان در آستانه مرگ است و حالا پيش از مرگ بازگشت به سرزمين قديمي بهانه‌اي است براي مرور گذشته اين فرد.

* «پاتو زمين نذار»
«پاتو زمين نذار» ساخته ايرج قادري طي 42 روز و در 14 سالن در تهران 135 ميليون و در شهرستان‌ها 150 ميليون تومان و در مجموع 285 ميليون تومان فروخت.
اين فيلم داستان مردي است كه از قدرت و وضعيت مالي خوبي برخوردار است اما اتفاقي براي او رخ مي‌دهد كه زندگي او دچار تغيير مي‌شود.

* «حريم»
«حريم» به كارگرداني رضا خطيبي طي 38 روز در 14 سالن اكران شد. اين فيلم كه در ژانر وحشت معرفي شده و براي تماشاگران آن رده سني تعيين شد، در تهران 170 ميليون تومان و در شهرستان‌ها 100 ميليون تومان و در مجموع 270 ميليون تومان فروخت. اين فيلم با بازي حميد فرخ‌نژاد داستان يك روستا است كه در تصرف اشباح قرار دارد تا از ميراث روستا حمايت كنند.


* «ترديد»
«ترديد» دومين فيلم واروژ كريم‌مسيحي كه بعد از نزديك به 20 سال از ساخت فيلم اول اين كارگردان توليد شد، در 55 روز نمايش در 13 سالن سينما در تهران 225 ميليون تومان و در شهرستان‌ها 40 ميليون تومان و در مجموع 265 ميليون تومان فروخت. واروژ كريم‌مسيحي اين فيلم را بر اساس اقتباسي از هملت ساخت. فيلم داستان پسري است كه به راز مرگ پدر خود پي مي‌برد.


* «خاك آشنا»
«خاك آشنا» به كارگرداني بهمن فرمان‌آرا كه بالاخره بعد از حرف و حديث‌هاي بسيار و حذفيات متعدد فيلم امكان نمايش عمومي به دست آورد، در 46 روز نمايش در 8 سينما، 150 ميليون تومان در تهران و 30 ميليون تومان در شهرستان‌ها و 180 ميليون تومان در كل فروش داشت. فيلم فرمان‌آرا حكايتي است از زندگي نويسنده‌اي كه مدت‌ها است گوشه‌نشيني اختيار كرده است.

* «شبانه»
«شبانه» ساخته مشترك كيوان علي‌محمدي و اميد بنكدار، كه از سال 1384 انتظار نمايش عمومي را مي‌كشيد بالاخره به عنوان فيلمي كه تصوير هديه تهراني را بعد از مدت‌ها روي پرده سينما منعكس مي‌كند، توانست از فروش‌هاي بسيار اندك رهايي يابد. اين فيلم پس از 26 روز اكران در 12 سالن در تهران 100 ميليون، در شهرستان‌ها 70 ميليون و در مجموع 170 ميليون تومان فروخت.
شبانه روايتي است از حضور چند دوست در يك مهماني و اتفاقاتي كه در ذهن شخصيت‌هاي داستان شكل مي‌گيرد.

* «كلبه»
«كلبه» به كارگرداني جواد افشار در تهران و شهرستان‌ها 60 ميليون تومان و در مجموع 120 ميليون تومان فروخت. اين فيلم افشار سفر چهار دوست را به شمال كشور و اتفاقاتي كه براي آنان در جريان اين سفر رخ مي دهد را روايت مي‌كند.

* «تردست»
«تردست» ساخته محمدعلي سجادي پس از 28 روز نمايش در 20 سالن سينما 65 ميليون تومان در تهران، 45 ميليون تومان در شهرستان‌ها و در نهايت 110 ميليون تومان فروخت. فيلمي كه بعد از مدت‌ها توقيف بالاخره امكان نمايش عمومي را به دست آورد. بازگشت روح مادر پسري به زندگي او، پسر را در برخورد با مسائل زندگي در شرايط تازه‌اي قرار مي‌دهد.

* «تاكسي نارنجي»
«تاكسي نارنجي» به كارگرداني ابراهيم وحيدزاده بعد از 28 روز اكران در 19 سالن در تهران 75 ميليون تومان و در شهرستان‌ها 35 ميليون تومان و در مجموع 110 ميليون تومان فروخت. آزيتا حاجيان در اين فيلم در نقش راننده تاكسي زني ظاهر شده كه در جزيره كيش كار رانندگي انجام مي‌دهد.

* «هرچي تو بخواي»
«هرچي تو بخواي» به كارگرداني محمد متوسلاني بعد از 49 روز اكران در 14 سالن سينما در تهران 70، در شهرستان‌ها 35 و در مجموع 105 ميليون تومان فروخت.


* «خواب ليلا»
«خواب ليلا» هم مدت‌ها انتظار اكران را كشيد تا اينكه فرصت نمايش در 15 سالن را به مدت 23 روز به دست آورد. اين فيلم در تهران 70 ميليون و در شهرستان‌ها 30 ميليون و در مجموع 100 ميليون تومان فروخت. اين فيلم در ژانر وحشت است و داستان مواجه دختري با بازي ليلا زارع را با موجودي خيالي روايت مي‌كند.

* «شكار روباه»
«شكار روباه» ساخته مجيد جوانمرد در 23 روز و در 10 سالن سينما در تهران 45 ميليون تومان و در شهرستان‌ها 50 ميليون تومان و در مجموع 95 ميليون تومان فروخت.

* «صداها»
«صداها» ساخته فرزاد موتمن كه درجريان اكران، سرو صدايي داشت طي 27 روز و با در اختيار داشتن 4 سالن در تهران 65 ميليون تومان و در شهرستان‌ها 25 ميليون تومان و در مجموع 90 ميليون تومان فروخت.
صداها داستان قتلي است كه در ساختماني سه طبقه اتفاق مي‌افتد و هر يك از ساكنين را به نوعي درگير مي‌كند.

* «18-»
«18-» در 23 روز نمايش در 9 سالن سينما در تهران 40 ميليون و در شهرستان‌ها 50 ميليون و در مجموع 90 ميليون تومان فروخت.

* «محافظ»
«محافظ» ساخته محمدجواد كاسه‌ساز در گروه فرهنگي روي پرده رفت و در 10 روز اكران در 11 سينما در تهران 25 ميليون تومان و در شهرستان‌ها 40 ميليون تومان و در مجموع 65 ميليون تومان فروخت.

* «پنجمين سوار سرنوشت»
«پنجمين سوار سرنوشت» به كارگرداني سعيد مطلبي بعد از 30 سال توقيف در 3 سالن سينما روي پرده رفت و در تهران 20 ميليون تومان و در شهرستان‌ها 40 ميليون تومان و در مجموع 60 ميليون تومان فروخت.

* «تنها دوبار زندگي مي‌كنيم»
«تنها دوبار زندگي مي‌كنيم» به كارگرداني بهنام بهزادي كه بعد از دو سه سالي فرصت نمايش به دست آورد، بعد از 36 روز اكران در 6 سالن در تهران 45 ميليون تومان، در شهرستان‌ها 15 ميليون تومان و در مجموع 60 ميليون تومان فروخت. اين فيلم ماجراي مردي است كه در آستانه خودكشي مي‌خواهد تسويه حساب‌هايي انجام دهد اما ورود دختري جوان به زندگي اين مرد، مسير او را تغيير مي‌دهد.


* «ماجراهاي اينترنتي»
«ماجراهاي اينترنتي» به كارگرداني حسين قناعت در تهران 30 ميليون، در شهرستان‌ها 20 ميليون و در مجموع 50 ميليون تومان فروخت. اين فيلم با بازي بهاره رهنما داستان حضور معلمي جوان را در يكي از روستاهاي شمال كشور و ارتباط او با دانش‌آموزانش را روايت مي‌كند.


* «شوريده»
«شوريده» ساخته محمدعلي سجادي پس از 20 روز نمايش در 9 سالن در تهران 25 ميليون تومان و در شهرستان‌ها 25 ميليون تومان و در مجموع 50 ميليون تومان فروخت.

* «تهران انار ندارد»
مستند «تهران انار ندارد» به كارگرداني مسعود بخشي كه فقط در تهران روي پرده رفت، 35 ميليون تومان فروخت و اتفاق تازه‌اي را در زمينه اكران فيلم‌هاي مستند رقم زد. اين فيلم تهران را به لحاظ تاريخي در صد سال گذشته مورد توجه قرار مي‌دهد.


* «حيران»
«حيران» به كارگرداني شاليزه عارف‌پور طي 18 روز اكران در دو سينما در تهران 25 ميليون تومان و در شهرستان 10 ميليون تومان و در مجموع 35 ميليون تومان فروخت.

* «آخرين ملكه زمين»
«آخرين ملكه زمين» به كارگرداني محمدرضا عرب بعد از سه سال رنگ پرده به خود ديد و در مدت 40 روز اكران در 5 سينما در تهران 20 ميليون تومان و در شهرستان‌ها 10 ميليون تومان و در مجموع 30 ميليون تومان فروخت.

* «چهره به چهره»
«چهره به چهره» به كارگرداني علي ژكان هم در تهران 10 ميليون تومان و در شهرستان‌ها 20 ميليون تومان و در مجموع 30 ميليون تومان فروخت. اين فيلم به مدت 36 روز در 12 سينما اكران شد. اين فيلم حكايتي است از زندگي دوگانه يك مرد در دو موقعيت متفاوت.


* «استشهادي براي خدا»
«استشهادي براي خدا» ساخته عليرضا اميني در 35 روز نمايش و با در اختيار داشتن 6 سالن سينما در تهران 18 ميليون تومان و در شهرستان‌ها 12 ميليون تومان و در مجموع 30 ميليون تومان فروخت. سوزن‌باني در آستانه مرگ به روستاي قديمي بازمي‌گردد تا از همه حلاليت بگيرد اما يافتن همسر قديمي‌اش براي حلاليت گرفتن كار او را دشوار مي‌كند.

* «ماه‌وش»
«ماه‌وش» به كارگرداني محمد درمنش طي 27 روز اكران در 15 سالن سينما در تهران 22 ميليون تومان و در شهرستان‌ها 8 ميليون تومان و در مجموع 30 ميليون تومان فروخت. بازگشت خواننده‌اي قديمي به ايران بعد از انقلاب اسلامي و نمايش تحولات كشور در اين مدت قصه اصلي فيلم است.

* «پنالتي»
«پنالتي» به كارگرداني انسيه شاه‌حسيني طي 25 روز اكران در 6 سالن در تهران و شهرستان‌ها 15 ميليون تومان و در مجموع 30 ميليون تومان فروخت. اين فيلم داستان مردمان آبادان است كه براي گرفتن خانه از شركت نفت تيم فوتبالي تشكيل مي‌دهند.

* «كينه2»
«كينه2» كه در جريان اكران فيلم‌هاي خارجي فقط در تهران اكران شد، 27 ميليون تومان فروخت.

* «شاعر زباله‌ها»
«شاعر زباله‌ها» به كارگرداني محمد احمدي كه اكران آن تا روزهاي پاياني سال 88 ادامه داشت، در تهران 20 ميليون و در شهرستان‌ها 5 ميليون تومان و در مجموع 25 ميليون تومان فروخت.

* «در ميان ابرها»
«در ميان ابرها» به كارگرداني روح‌الله حجازي در تهران 13 ميليون تومان و در شهرستان‌ها 7 ميليون تومان و در مجموع 20 مييليون تومان فروخت.

* «به كبودي ياس»
«به كبودي ياس» به كارگرداني جواد اردكاني پس از 14 روز نمايش در 5 سالن در تهران 8 ميليون و در شهرستان‌ها 7 ميليون تومان و در مجموع 15 ميليون تومان فروخت.

* «شب حورا»
«شب حورا» به كارگرداني شهاب ملت‌خواه در تهران 8 ميليون، در شهرستا‌ن‌ها 7 ميليون و در مجموع 15 ميليون تومان فروخت.

* «خانه روشن»
«خانه روشن» به كارگرداني وحيد موساييان فقط در تهران اكران شد و 12 ميليون تومان فروخت.

* «آن سوي رودخانه»
«آن سوي رودخانه» ساخته عباس احمدي مطلق در تهران اكران شد و سه و نيم ميليون تومان فروخت.

* «دره اله»، «سينه سرخ» و «گوآنتانامو»
«دره اله» در شهر تهران 2.5 ميليون تومان، «سينه سرخ» به كارگرداني پرويز شيخ‌طادي در تهران 1.5 ميليون تومان و «گوآنتانامو» در شهرتهران 4 ميليون تومان فروخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *