پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

پرداخت قطره‌چکانی مطالبات امتیاز نیست

سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 393067
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مردم تعلیق کوتاه‌مدت تحریم‌ها و پرداخت قطره‌چکانی مطالبات و اموال کشور که ناجوانمردانه بلوکه شده را امتیاز تلقی نمی‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، ضرغام صادقی در هفتمین نطق میان دستور خود اظهار داشت: ملت ما مذاکره برد ـ برد را زمانی جشن می‌گیرد که شاهد انحصار و محدودیت در پیشرفت علمی و هسته‌ای نباشد و فشار تحریم‌های ظالمانه، اقتصاد و معیشت آنان را تحت‌الشعاع قرار ندهد.

وی افزود: مذاکرات هسته‌ای معجزه نمی‌کند بلکه بلوغ فکری حاصل از مردم محوری، دانش‌محوری و خودباوری داخلی و اصلاح سیاست‌های ضد تولید، اولویت ماست.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تأسی از رهبر معظم انقلاب در باب حمایت از گروه مذاکره ایرانی رسالت ماست و البته عدم عدول از خطوط قرمز تعیین‌شده توسط معظم‌له حداقل انتظار از مردان عرصه دیپلماسی است.

به گفته وی، کرامت و مصلحت و منافع ملت با آبروی آنان عجین شده است و چنانچه عدم موفقیتی در ادامه مذاکرات رخ دهد عامل اصلی آن زیاده‌خواهی آمریکا و متحدان اروپایی اوست.

وی تصریح کرد: انتظار مردم شریف ایران اسلامی از مذاکرات نخست رفع کامل تحریم‌ها و دوم حفظ حق هسته‌ای و پیشرفت‌های علمی مرتبط با آن در حوزه‌های پزشکی، کشاورزی، برق و انرژی و سایر مصارف مرتبط است.

صادقی خاطرنشان کرد: به یقین مردم قضاوت خواهند کرد و تاریخ خواهد نوشت که چه کسی پیروز میدان و چه چیزی عامل پیروزی بود.

وی افزود: چنانچه مجلس شورای اسلامی برنده شدن را حس کند، همکاری و همراهی خود را در هنگام تصویب نهایی در مجلس شورای اسلامی به اثبات خواهد رساند.

وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات استان فارس گفت: لازم است که وزیر کشاورزی برای نجات‌ بخش کشاورزی استان فارس و شهر شیراز و تنظیم بازار محصولات کشاورزی و حمایت از مصرف‌کننده و کشاورزان اقدامات جدی را انجام داده، بیمه محصولات کشاورزی، پرداخت اعتبارات خشکسالی و استمهال وام‌ها مدنظر قرار گیرد.

پیگیری اعتبار لازم برای آزادراه شیراز ـ اصفهان، راه‌آهن شیراز ـ اصفهان، شیراز ـ بوشهر و شیراز ـ خوزستان دیگر موضوعی بود که صادقی آن را به عنوان مطالبه مردم از وزیر راه و شهرسازی طرح کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طرح‌ها و پروژه‌های موجود در حوزه‌های صنعت، معدن، تجارت و اقتصاد در نظر گرفته شده برای فارس و شیراز پاسخگوی نیازهای اقتصادی و رفع بیکاری و ایجاد اشتغال به ویژه برای جوانان تحصیل کرده نیست و لازم است اقدامات جدی‌تری در این زمینه مدنظر قرار گیرد.

صادقی ابراز داشت: مردم می‌پرسند بابت سهم تولید گاز و نفت در استان‌های فارس برای شکوفایی اقتصادی و رفع محرومیت‌ها، وزیر نفت چه گام ملموسی را برمی‌دارد و احداث یا خرید بیمارستان مخصوص کارکنان نفت فارس و شیراز و ساخت مرکز فرهنگی، تفریحی، رفاهی در این شهر چه وقت محقق می‌شود.

وی با طرح این مسئله که گازرسانی به روستاها از انتظارات است، اظهار داشت: ابلاغ تقسیمات کشوری در بخش‌های تابع شهرستان شیراز و اختصاص ناوگان عمومی شهری از جمله اتوبوس و توجه به اعتبارات قطار شهری شیراز حداقل انتظار مردم شریف شیراز از وزیر محترم کشور است.

به گفته وی، احداث بیمارستان اختصاصی تأمین اجتماعی شیراز و بیمه کارگران و اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه، مطالبه چندین ساله مردم از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

توجه متوازن به کارکنان بخش سلامت، بازرسی و نظارت و برخورد با متخلفین، تقویت بخش بیمه‌ای و افزایش سقف تعهدات مطالبی بود که وی خطاب به وزیر بهداشت و درمان بیان کرد.

صادقی ادامه داد: احداث و تکمیل سه بیمارستان یعنی جایگزین نمازی، بانوان و خاتم‌الانبیاء در شیراز توجه ویژه‌ای را نیاز دارد تا امکان خدمت‌رسانی به استان‌های جنوب و جنوب غرب کشور فراهم شود.

* کارنامه ناموفق میراث فرهنگی در فعال‌سازی ظرفیت‌های استان فارس

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی سپس گفت: باوجود ظرفیت‌های مذهبی، باستانی، تاریخی، طبیعی و توریسم درمانی در شیراز و فارس و وجود سومین حرم اهل ‌بیت (ع) در این دیار، میراث فرهنگی و گردشگری هنوز نتوانسته است تحول و کارنامه موفقی را برای فعال‌سازی این بخش فراهم آورد.

به گفته وی، بسترسازی و تهیه زیر‌ساختهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای فعالان این عرصه بخصوص بخش غیردولتی نیاز به تحرک و تفکر عملیاتی دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی سپس عنوان کرد: تسریع در اجرای خط دوم آبرسانی به شهر شیراز انتظار جدی ما از وزیر محترم نیروست.

وی در پایان گفت: انجام سفر وعده داده شده آن هم زمانی که امکان اختصاص بودجه وجود داشته باشد و دیدن سهم مدیریتی از نیروهای استان فارس، از دیگر انتظار مردم این استان از رئیس‌جمهور است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *