چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

چرا به سلامت آزمون دستیاری شک شد؟

يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 424161
قائم مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با تشریح برگزاری آزمون پذیرش دستیاری پزشکی سال ۹۴ در صحت و سلامت، دلیل برخی شائبه و شبهه‌ها درباره مشکل‌ترین آزمون کشور را توضیح داد.
به گزارش جهان، سید حسن امامی رضوی در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص چگونگی برگزاری آزمون دستیاری سال جاری اظهار داشت: فرآیند آزمون پس از برگزاری به صورت تصحیح اوراق براساس کلید نهایی انجام شده است و کارنامه اولیه داوطلبان در اختیار آنان قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین طبق برنامه زمان بندی اعلام شده، مراحل بعدی که شامل انتخاب رشته بر اساس سهمیه‌های اعلامی خواهد بود نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته انجام خواهد گرفت.

امامی رضوی یادآور شد: پس از برگزاری آزمون به موارد اعتراضی که تعداد محدودی را شامل شده است، رسیدگی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت این آزمون و آزمون‌های مشابه، مراکز خاصی با زنجیره حفاظتی کامل برای صیانت از آزمون‌های وزارت بهداشت تدارک دیده شده است که امکان دسترسی به سئوالات آزمون را به این ترتیب غیر ممکن می‌کند.

امامی رضوی با اشاره به تبعات تحلیل‌های نادرست در خصوص زیر سئوال بردن سلامت برگزاری آزمون دستیاری که اغلب توسط گروه‌های خاص ارائه می‌شود، گفت: در گذشته نیز توسط همین افراد شاهد ارائه چنین تحلیل‌هایی بودیم، در حالیکه بررسی‌ها نشان داده است که این موارد چیزی جز ادعاهای غیر مستند و واهی نیست و انتشار آن از طریق بعضی از رسانه‌ها آثار مخربی را بر شرکت کنندگان آزمون می‌گذارد و این در حالیست که پاک کردن ذهنیت ایجاد شده ناشی از اشاعه اینگونه شبهات نیز به سادگی مقدور نخواهد بود.

قائم مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد:‌ لذا وزارت بهداشت هر گونه شائبه و شبهه در خصوص برگزاری این آزمون را به شدت تکذیب می‌کند و با کسانی که بدون مستندات، این گونه شبهات را در جامعه مطرح می‌کنند.

پشت پرده‌ شائبه‌ها درباره آزمون دستیاری

در این راستا عباس زارع نژاد مشاور وزیر بهداشت نیز درباره علت شائبه‌های که هرزگاهی درباره آزمون دستیاری مطرح می‌شود، به تسنیم عنوان کرد: یکی از مهمترین علت‌های این شائبه‌ها نقش موسسات خصوصی آموزشی دستیاری است زیرا هر زمان که پیش بینی‌های آنان برای داوطلبان تحت آموزش‌شان که از آنان پول دریافت کردند برعکس می‌شود به این مسائل می‌پردازند که این مشکل را نیز وزارت علوم و آموزش عالی نیز در زمینه برگزاری و نتایج کنکور دارد، از طرفی دیگر هم تمام ظرفیت‌های نهادهای حفاظتی و امنیتی در شاخص‌های نرم افزاری و سخت افزاری برای برگزاری آزمون دستیاری پزشکی جهت تضمن امنیت و سلامت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *