جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

پیشنهاد عجیب عربستان برای میزبانی المپیک

جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 404668
کمیته ملی المپیک عربستان پیشنهاد کرد این کشور می‌تواند در آینده با همکاری بحرین میزبانی المپیک را برعهده بگیرد به شرطی که فقط مردان در عربستان رقابت کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، عربستان برای میزبانی المپیک در آینده پیشنهاد جالبی داده است. با توجه به مشکلاتی که بانوان برای ورزش کردن در این کشور دارند عربستان پیشنهاد داده در بازی‌های المپیک رقابت مردان در این کشور و بانوان در کشور دیگری یعنی بحرین برگزار شود.

دیلی میل در گزارشی که در این باره نوشته به این موضوع اشاره کرده که بانوان اجازه رقابت در عربستان را ندارند. پرنس فهد بین آل سعود مشاور روابط بین‌الملل عربستان در این باره تاکید کرد این کشور مشکل زیادی برای پذیرفتن بانوان در خصوص برگزاری مسابقات دارد. به بانوان ورزشکار در این کشور اجازه داده نمی‌شود تا در مجامع عمومی لباس‌های ورزشی بپوشند. این بزرگترین مشکل عربستان برای اعلام آمادگی در خصوص پذیرفتن رقابت‌های بزرگ بین‌المللی است.

فهد در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرده که عربستان فقط می‌تواند میزبانی مردان را داشته باشد و بانوان می‌توانند به راحتی در کشور دیگری به عنوان مثال بحرین رقابت کنند.

پیش از این توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در گفت‌وگویی به رقابت بدون تبعیض اشاره کرده بود و به عربستان نیز هشدار داده شد تا به بانوان اجازه حضور در مسابقات در المپیک داده شود. "رقابت آزادانه" شعار IOC برای برگزاری رقابت‌های المپیک است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *