پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

برنامه ای برای زمینه سازی پیشرفت جامعه

دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب: 424468
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: جشنواره های شمسه عملکرد مناسبی داشته و مردم در این مجموعه احساس می کنند به سلیقه ها و استعدادهایشان آنها احترام گذاشته شده است و در سایه عدالت آن می توانند به رشد و پیشرفت می رسند.
به گزارش جهان، مجتبی شاکری عضوشورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با ستاد خبری مجموعه جشنواره آئینی، فرهنگی ،هنری و تجسمی شمسه اظهارداشت: موفقیت، استقبال و بازتاب مجموعه جشنواره های شمسه در میان مردم منجر به برگزاری چهارمین سال این جشنواره شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تنوع و گستردگی موضوعات را روندی ارزنده توصیف کرد و گفت: اینکه نگرش، اندیشه ها و طرحهای مردم را محدود کنیم غلط است و شرکت کنندگان باید در ابراز سلیقه در هر بخشی آزادانه عمل کنند. شهروندان باید طرح، نظر و ایده خود را در مباحث هنری کاملا مطرح کنند و یک داوری بی طرف به رونق استعدادها کمک شایانی می کند.

عضو انجمن اسلامی مدرسین و دانشگاه ها جنبه های حمایتی و آموزشی در فعالیت های فرهنگی و هنری را مورد تاکید قرار داد وگفت: برای رونق و بسط فرهنگ و هنر در جامعه باید استعدادها را مورد آموزش و پشتیبانی قرار داد تا زمینه حضور جدی آنها در رشته مورد علاقه فراهم شود.

وی واگذاری امکانات فرهنگی و اجتماعی در مناطق مختلف شهر تهران را بستگی به بافت شناسی و محله شناسی دانست وگفت: شهر تهران از بافت های اجتماعی کاملا متفاوت تشکیل شده و متاسفانه بعضی از بافت ها که قشر خاصی از جامعه در آن سکونت دارند با آسیب های جدی روبه رو هستند که باید که برای ترمیم این بافت ها برنامه ای هدفمند داشته باشیم. در نتیجه، برای ارتقای فرهنگ و هنر در جامعه واگذاری امکانات به صورت یکسان صحیح نیست و برای رونق و استفاده بیشتر مناطقی که بهره کمتری از موهبت های شهر تهران دارند لازم است که گام های بلندتری برداشته شود.

شاکری در پایان به اختتامیه مجموعه جشنواره های شمسه و بازتاب آن اشاره و خاطر نشان کرد: اختتامیه جشنواره های شمسه باید با مشاوره و کارشناسی غنی در سطح تهران برگزار شود تا با بررسی و پایشی که انجام میگیرد، پیامدهایش مورد بررسی و استفاده مسئولان شهر تهران قرار گیرد.

مجموعه جشنواره های آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه برای چهارمین سال پیاپی در ۱۲ عنوان جشنواره «قرآن در زندگی»،«نهج البلاغه و زندگی»، «دعا و نیایش»، «فیلم»، «تئاتر»، «نقاشی و تندیس»، «گرافیک و تصویر سازی»، «خوشنویسی»، «سرود و موسیقی»، «کاریکاتور»، «شعر و ادب» و «عکس» در سطح تهران برگزار می شود. شرکت برای عموم شهروندان آزاد است و علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.sham۳.ir مراجعه کنند. شهروندانی که تا پایان اردیبهشت ماه ۹۴ ثبت نام کرده اند، تا پایان خردادماه مهلت دارند آثار خود را سرای محله خود ارائه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *